2014-02-18, 07:37
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Är inte IS-2 en ren kopia av IS, eller skiljer det något åt mellan tanksen?
IS-2 har HEAT och 250 pen i guld ammo(hade 300 pen förut innan de nerfa det när de introducerade 112) och 50 mer hp :P
Citera
2014-02-18, 07:56
Medlem
Salorms avatar
Något jag tänkte på igår, eller för att jag fått hem nåt jävla addon som visar vad som skjuter på mig kanske det är, men fyfan vad många som endast skjuter guld, även de dåliga spelarna.
Satte mig och tänkte ta dagens dubbel i min absolut sämsta vagn (Bishop) och möter tier 7 där dom kan peta på mig för att penna. Det som tillslut slog ut mig var en Tiger och en SU-122-44 som båda pumpade guld mot mig, helt sick! Jag menar, dom skulle bara behövt åka förbi mig så hade jag dött av vinddraget.
Citera
2014-02-18, 08:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Något jag tänkte på igår, eller för att jag fått hem nåt jävla addon som visar vad som skjuter på mig kanske det är, men fyfan vad många som endast skjuter guld, även de dåliga spelarna.
Damage announcer?
Citera
2014-02-18, 08:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Damage announcer?

AA, nåt sånt.. Den kom med Roughnecks pack
Citera
2014-02-18, 09:07
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Satte mig och tänkte ta dagens dubbel i min absolut sämsta vagn (Bishop) och möter tier 7 där dom kan peta på mig för att penna. Det som tillslut slog ut mig var en Tiger och en SU-122-44 som båda pumpade guld mot mig, helt sick! Jag menar, dom skulle bara behövt åka förbi mig så hade jag dött av vinddraget.
Det är då jag kallar dom guld noobs :P
Citera
2014-02-18, 09:23
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Om nu WG själva ordnat ett hyggligt(?) rankingsystem kan det ju inte vara så svårt att få in i MM t.ex. att personer med ranking 0-2.500 kör med varandra. 2.500-4.500 med varandra och 4.500+ med varandra. Det skulle iaf ge en hygglig grovsortering inför fajterna och knappast slöa till väntetiderna.
En sak till från WG ang MM: “For random matches we ensure equal balancing only for top 5 vehicles. For the rest of the teams the requirements are softer.” Ännu en del i det obalanserade helvetet.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Är jag ensam om att ha haft en skaplig helg? legat som sämst 49.8% wr och som bäst över 66%
Ja, det är du.

Fast igår fick jag ääääntligen lite revansch efter några riktigt sketna dagar solo. Lirade med två nya killar i klanen som visade sig ha en bra och effektiv spelstil, och vi vann runt 80% av våra (typ 20?) matcher tillsammans. En hel drös av dessa med 7+ kills totalt (dvs minst halva motståndarlaget) och en jäkla massa damage. Det är verkligen en skön känsla när allt stämmer och man maler på som en effektiv killingmaskin. Oavsett vilka kärror man kör. Så de där killarna skall jag verkligen försöka spela mer med. Den saken är säker.

Vet inte hur många jag plutonat med nu och det är inte många som man klickar med? Kanske är jag som är konstig eller så ställer jag bara för höga krav? Antagligen det första.

Spelglädjen drogs ner lite av CW't däremot. I gårdagens match (mot ett Unicumgäng) smög vi runt i ett litet bergspass för att komma åt att scouta (med två Obj 140) när helt plötsligt 10 lila Bat Chats kom stormandes från ingenstans!? Fick väl iväg 3 eller 4 skott innan hela kärran var plockepinn och det var kafferast för min del...

Citat:
Det är fan patetiskt hur mycket guld som skjuts. Patetiskt.

WG har ju iaf fått spelet dit de vill. Folk skjuter massor av guld och tjänar mycket mindre krediter, vilket i sin tur öppnar för med guld-/kreditköp för riktiga pengar. Hoppas champagnen smakar bra pissryssar...
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-02-18 kl. 10:10.
Citera
2014-02-18, 10:58
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
WG har ju iaf fått spelet dit de vill. Folk skjuter massor av guld och tjänar mycket mindre krediter, vilket i sin tur öppnar för med guld-/kreditköp för riktiga pengar. Hoppas champagnen smakar bra pissryssar...

Det var faktiskt värre förr när man inte kunde köpa guldammo utan guld.
Nu kan vem som helst köpa guldammo, vilket gör det mer jämlikt. Varken premiumtanks eller premium konto påverkar själva spelet, utan reglerar enbart inkomsten och gör grindandet enklare.

Citat:

Det roliga med guldammo är att det inte är de bästa spelarna som skjuter mest guld utan spelare som har 51-52% win rate. De riktigt bra spelarna använder faktiskt mindre guld än man tror, eftersom de kan sikta.
Däremot använder bättre spelare mycket oftare guldammo mot andra bra spelare, lägger ofta märke till att jag blir skjuten av guldammo trots det inte finns en orsak till det. I min Type59 använder jag enbart guld mot andra Type59 av ren självbevarelsedrift. Visserligen kan en Type59 gå med plus trots massivt guldspammande.

Folk får spamma guld om de vill, min spelstil är sådan att jag inte i onödan exponerar mig för skott och jag räknar med att exponera mig innebär att jag kommer ta skada, vilket gör att guldammo har mindre effekt.
Citera
2014-02-18, 11:04
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Det var faktiskt värre förr när man inte kunde köpa guldammo utan guld.
Nu kan vem som helst köpa guldammo, vilket gör det mer jämlikt. Varken premiumtanks eller premium konto påverkar själva spelet, utan reglerar enbart inkomsten och gör grindandet enklare.

Det roliga med guldammo är att det inte är de bästa spelarna som skjuter mest guld utan spelare som har 51-52% win rate. De riktigt bra spelarna använder faktiskt mindre guld än man tror, eftersom de kan sikta.
Däremot använder bättre spelare mycket oftare guldammo mot andra bra spelare, lägger ofta märke till att jag blir skjuten av guldammo trots det inte finns en orsak till det. I min Type59 använder jag enbart guld mot andra Type59 av ren självbevarelsedrift. Visserligen kan en Type59 gå med plus trots massivt guldspammande.

Folk får spamma guld om de vill, min spelstil är sådan att jag inte i onödan exponerar mig för skott och jag räknar med att exponera mig innebär att jag kommer ta skada, vilket gör att guldammo har mindre effekt.

Jo, självklart är det som du skriver. Tyckte bara det kändes så patetiskt att punga ut guld på min Bishop och jag exponerar mig självklart inte heller, men när man är sista tank kvar och snabb som en snigel med stock-pipan så man knappt kan penna SU'n kändes det bara så otroligt onödigt.

Kanske var för jag har 56% wr i den vagnen
Citera
2014-02-18, 11:53
Medlem
liddens avatar
Citat:

Hur fungerar den modden? Jag har blivit kallad "gold noob" många gånger när jag inte skjutit guld ammo (aldrig när jag faktiskt använt guld, vilket jag väldig sällan gör). Jag trodde det var idioter som trodde att eftersom det blev pennade så måste det ha varit guldammo. Nu undrar jag om inte en buggig mod är en bättre förklaring i vissa fall. Har varit en del formuleringar som indikerar att personen "vet" att det var guld. Omöjligt att veta i och för sig.
Citera
2014-02-18, 11:54
Medlem
irrus avatar
Citat:
Jo, självklart är det som du skriver. Tyckte bara det kändes så patetiskt att punga ut guld på min Bishop och jag exponerar mig självklart inte heller, men när man är sista tank kvar och snabb som en snigel med stock-pipan så man knappt kan penna SU'n kändes det bara så otroligt onödigt.

Kanske var för jag har 56% wr i den vagnen

Inte för att försvara premiumskott-spammare, vi har väl alla råkat ut för dem och få gillar dem, men det kan också ha varit så att de redan hade premiumskott laddade och inte ville slösa tid på en reload. Det händer att jag laddar något premiumskott på slutet av matcher för att försäkra mig om att mitt lag kommer att vinna.
Citera
2014-02-18, 12:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Hur fungerar den modden? Jag har blivit kallad "gold noob" många gånger när jag inte skjutit guld ammo (aldrig när jag faktiskt använt guld, vilket jag väldig sällan gör). Jag trodde det var idioter som trodde att eftersom det blev pennade så måste det ha varit guldammo. Nu undrar jag om inte en buggig mod är en bättre förklaring i vissa fall. Har varit en del formuleringar som indikerar att personen "vet" att det var guld. Omöjligt att veta i och för sig.

Den känner vad det är för sorts skott man blir skjuten av, kan kanske fixa en bild ikväll av det.
Citera
2014-02-18, 12:35
Medlem
Grishnacs avatar
Men vafan, klart att man använder "goldammo" ibland, det är ju helvetiskt surt att hamna i en match när man är lägsta tier och fan inte kan penetrera nånting på fältet med standardammo, då måste man ju ladda med hetare grejor för att alls ha en chans. Annars kan man ju lika gärna parkera i respointen och dricka kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in