2014-02-17, 11:24
Medlem
Ace Venturas avatar
Om nu WG själva ordnat ett hyggligt(?) rankingsystem kan det ju inte vara så svårt att få in i MM t.ex. att personer med ranking 0-2.500 kör med varandra. 2.500-4.500 med varandra och 4.500+ med varandra. Det skulle iaf ge en hygglig grovsortering inför fajterna och knappast slöa till väntetiderna.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-02-17 kl. 11:28.
Citera
2014-02-17, 11:25
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Börja med ryska är en bra idé, du måste ha tålamod i början och absolut inte dra iväg och "rusha" på som en galning.

Testa lägre vagnar, mitt tips är att köra ryska td och heavy linjen fram till tier 4-5. Vissa tanks suger och det är lönlöst att lägga tid på dessa även om man ens vill "prova" egentligen.

Undvik kinesiska och japan - vad du än vill. Tror alla kan hålla med om den delen att dessa kan man låta bli i början, eller överhuvudraget.....

Hur fan rushar man med kv, t-150 och kv-3....
Citera
2014-02-17, 11:51
Medlem
SithXMs avatar
Nu kommer en riktig noob fråga, som jag tror mig ha svaret på, men måste fråga för säkerhets skull, Visst kan varje Crew ha mer än en perks ? när jag tränat fullt på Camo exp så har han kvar den och så börjar jag träna nästa, hur många perks kan de ha max om man nu kan ha fler än en åt taget ?
Citera
2014-02-17, 11:57
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Nu kommer en riktig noob fråga, som jag tror mig ha svaret på, men måste fråga för säkerhets skull, Visst kan varje Crew ha mer än en perks ? när jag tränat fullt på Camo exp så har han kvar den och så börjar jag träna nästa, hur många perks kan de ha max om man nu kan ha fler än en åt taget ?
Det är olika för olika besättningsmedlemmar (typ max 8 för commander, max 7 för laddare osv) men det behöver du knappast bry dig om eftersom antalet matcher du måste spela för att få dem fulltränade är makalöst många. Lite förenklat kan man förklara det som att du får din första skills/perks ganska lätt, sen tar det längre tid (fler matcher) att få den andra, ännu längre tid (ännu fler matcher) för att träna upp den tredje osv osv. På mina besättningar i tier X (och dom har kört ganska många matcher för att komma dit) har jag nog ingen med mer än 3 klara perks/skills. Så det tar sin tid.
Citera
2014-02-17, 12:02
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Herregud. "Tell me about it." För tillfället är jag inne i en period då jag blir så oerhört frustrerad över alla idioter (ffa i premiumåttor men även andra) att jag börjat skriva hatmeddelanden i chatten igen, varje match. Verkligen pekar ut folk på ett riktigt elakt sätt. Trodde jag hade vuxit ifrån sånt?

Jag behöver några valium och lite spelledigt känns det som....

Det här är ju något jag stör mig en del på när man spelar själv som "seminoob", nu har jag kanske 1500 matcher i hatten och börjar liksom få in snitsen på spelet lite grann - noobmetern har precis skiftat från "bad" till "below average". Men medans man spelar och tycker att det är ett häftigt och kul spel och tanksen är ashäftiga så är det otroligt frustrerande att hela tiden få se hur folk kräks över hur fel man gör i chatten. Tänk om någon erfaren spelare (ja de flesta erfarna kör någon "mod" som gör att dom ser precis vilka spelare som är erfarna och vilka som inte är det och dom räds inte för att spy i chatten över alla jädra "noobs" eller "tomatoes" dom måste spela med) istället kunde ta ledarfanan och kanske ge lite kommandon och taktik till övriga laget, då skulle matcherna oftast gå bättre och dom nya skulle lära sig mycket fortare.
Jo jag vet det av erfarenhet eftersom jag har krigsspel som hobby sedan länge, förvisso i verkligheten och med rustningar och svärd istället men taktiker och gameplay är väldigt lika - med en erfaren deltagare i ledning så kan en oerfaren grupp göra väldigt mycket.

Så alla ni som är så duktiga - ta lite av ansvar med det och dela med er istället för att kräkas över hur dåliga alla andra är och ta ledningen innan spelet börjar istället för att gapa över hur fel alla gör när spelet redan är igång.

Det är mitt tips.
Citera
2014-02-17, 12:34
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det är olika för olika besättningsmedlemmar (typ max 8 för commander, max 7 för laddare osv) men det behöver du knappast bry dig om eftersom antalet matcher du måste spela för att få dem fulltränade är makalöst många. Lite förenklat kan man förklara det som att du får din första skills/perks ganska lätt, sen tar det längre tid (fler matcher) att få den andra, ännu längre tid (ännu fler matcher) för att träna upp den tredje osv osv. På mina besättningar i tier X (och dom har kört ganska många matcher för att komma dit) har jag nog ingen med mer än 3 klara perks/skills. Så det tar sin tid.

Tackar för svar.

Lite tips behövs här, Vilka gerjer ska jag köpa till min Nashorn ? Camo är given va ? nåt mer ?
Citera
2014-02-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Det här är ju något jag stör mig en del på när man spelar själv som "seminoob", nu har jag kanske 1500 matcher i hatten och börjar liksom få in snitsen på spelet lite grann - noobmetern har precis skiftat från "bad" till "below average". Men medans man spelar och tycker att det är ett häftigt och kul spel och tanksen är ashäftiga så är det otroligt frustrerande att hela tiden få se hur folk kräks över hur fel man gör i chatten. Tänk om någon erfaren spelare (ja de flesta erfarna kör någon "mod" som gör att dom ser precis vilka spelare som är erfarna och vilka som inte är det och dom räds inte för att spy i chatten över alla jädra "noobs" eller "tomatoes" dom måste spela med) istället kunde ta ledarfanan och kanske ge lite kommandon och taktik till övriga laget, då skulle matcherna oftast gå bättre och dom nya skulle lära sig mycket fortare.
Jo jag vet det av erfarenhet eftersom jag har krigsspel som hobby sedan länge, förvisso i verkligheten och med rustningar och svärd istället men taktiker och gameplay är väldigt lika - med en erfaren deltagare i ledning så kan en oerfaren grupp göra väldigt mycket.

Så alla ni som är så duktiga - ta lite av ansvar med det och dela med er istället för att kräkas över hur dåliga alla andra är och ta ledningen innan spelet börjar istället för att gapa över hur fel alla gör när spelet redan är igång.

Det är mitt tips.

De flesta tänker nog så.

men väldigt få är ödmjuka nog att verkligen göra som någon annan säger. Framför allt att alla 14 skall följa en 15:e :9

saknar du den delen mer kan jag rekommendera att kolla i kompanikanalen och joina något kompani som vill att du använder teamspeak, inte bara något random, då blir det mer teamspel som du efterfrågar.
de lite mer organiserade klanerna brukar sätta upp sådana kompanier/teams
Citera
2014-02-17, 12:41
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac

Det är mitt tips.
Helt rätt. Jag bara konstaterar att jag inte uppför mig som jag önskar att jag borde göra för närvarande. Vi hade en ganska lång diskussion här om detta för ett tag sedan och vi kom väl fram till att "Die in silence" är ett rätt bra motto att leva efter. Hur mycket det än svider. Ffa i lägre tiers.

Fast å andra sidan spelar jag nästan bara tier VIII-X nu för tiden och har man kommit så långt i spelet så har vi andra faktiskt rätt att ställa vissa krav på kunskap och kompetens hos de som är med. Många i högre tiers är också klanmedlemmar och dessa ställer jag ännu högre krav på. Vill man vinna i t.ex. tier X går det inte att lalla runt på samma sätt som i lägre tiers och komma undan med det, utan sånt uppförande får obönhörligen konsekvenser för laget. Så visst bör man ändå få påpeka saker och ting emellanåt - frågan är mer hur man formulerar sig.

Citat:
Tackar för svar.

Lite tips behövs här, Vilka gerjer ska jag köpa till min Nashorn ? Camo är given va ? nåt mer ?
Kör alltid med cammonät, rammer och binocs på mina TD's.
Citera
2014-02-17, 12:42
Medlem
Citat:
Tackar för svar.

titta långt (binos), ladda snabbt och kammo är min standard set-up på TD's för random games.
Citera
2014-02-17, 12:55
Medlem
irrus avatar
Citat:

För att förtydliga det Ace Ventura skrev ovan ang antalet matcher som man behöver.

Att träna upp en crew från 75% primary skill till 6e skillen kräver i runda slängar 13 600 000 xp, d.v.s. ca 13 600 matcher om du snittar på 1000 xp per match.
Citera
2014-02-17, 13:01
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
De flesta tänker nog så.

men väldigt få är ödmjuka nog att verkligen göra som någon annan säger. Framför allt att alla 14 skall följa en 15:e :9

saknar du den delen mer kan jag rekommendera att kolla i kompanikanalen och joina något kompani som vill att du använder teamspeak, inte bara något random, då blir det mer teamspel som du efterfrågar.
de lite mer organiserade klanerna brukar sätta upp sådana kompanier/teams

Nja, det är inte själva teamspelet jag saknar per se - det är mer att jag stör mig på att många spelare gärna kan gnälla högljutt på alla som är sämre men dom vågar fan inte kliva fram och visa lite stake genom att leda istället. Trots att dom faktiskt ser innan spelet har börjat att dom har bäst stats och flest games av alla i laget.
Det är också sällan som jag ser folk som helt ignorerar när någon pekar på att man skall hålla koll på ett speciellt område. Om man innan spelet startar kliver in och ger lite bra och enkla direktiv, som t.ex inga heavies uppe på kullen, hälften till vänster, ingen i mitten o.s.v så tror jag nog att man kan få bra respons på det. Men det kräver ju att man uttrycker sig på ett begåvat sätt och inte skriver wtf are you doing hertznoob?? Sådant ignoreras ju förstås.
Citera
2014-02-17, 13:02
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irru
För att förtydliga det Ace Ventura skrev ovan ang antalet matcher som man behöver.

Att träna upp en crew från 75% primary skill till 6e skillen kräver i runda slängar 13 600 000 xp, d.v.s. ca 13 600 matcher om du snittar på 1000 xp per match.

Vilket man inte gör som seminoob i alla fall kan jag lova. Det är nära men än är jag inte där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in