2014-02-05, 20:27
Medlem
När man läser denna tråd så verkar det som att många borde slappna av lite istället. Det finns idioter överallt så varför ska just mataffärer vara en frizon?
Citera
2014-02-07, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har inte den uppfattningen. De få gånger jag går till affären på förmiddagen så stirras jag ut av ilskna pensionärer med blicken: "Vad fan är du inte på jobbet för?". Upplever det inte alls som du säger på kvällen/eftermiddagen.
Det är därför alla hantverkartyper med blåställ glider på en räkmacka, de behöver inte bry sig om vad folk tror, då folk tror att de snart ska till arbetet igen
Citera
2014-02-07, 16:23
Medlem
Isnatts avatar
När jag handlar och betalat och så så säger jag 'tack' till kassören, som hyffsade människor gör
Där jag handlar är det en av kassörerna som alltid säger varsågod som svar. Jag kokar av ilska varje gång, han ska ju också säga tack, inte varsågod! Ja, egentligen borde ju jag säga varsågod och han tack eftersom jag handlar där

'Varsågod..'
Citera
2014-02-16, 22:53
Medlem
anitramanes avatar
De där gubbarna som kommer in i matbutiken och skäller ut personalen att bananerna som ges gratis till barnen är genomsyrade med gift.
Citera
2014-02-16, 23:00
Medlem
Knotknets avatar
Som många andra normala människor hatar jag stå i kassakön o vänta på att långsamma idioter åter igen ska komma på hur man gör när man ska betala. Men detta är för mig ett minne blott nu då min lokala ICA har börjat med självscanning. Sån där man blippar själv ute i butikerna. Det går sjukt snabbt.
Citera
2014-02-16, 23:29
Medlem
Marimus avatar
Jag stör mig på mitt eget beteende att glömma att ta en korg i princip varje gång, jag ser ju ut som Gus när jag väl når kassan... (1:26 http://www.youtube.com/watch?v=UirZH10qquY)
Citera
2014-02-17, 17:37
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ja, du kan dra det när kassörskan stämplat in 1 vara, behöver inte vänta och det gäller betalkort med.
Enda gången du behöver trycka på knappar är om det finns pengar på kortet, då får du en förfrågan om du vill använda eller spara bonusen.
Var bor du? Hos oss är man tvungen att trycka på pil ner, och sedan kanske något annat, för att välja betalning med annat kort. Jävligt irriterande. En av orsakerna till att jag handlar på Ica istället, där är det bara att sätta i sitt kontokort.

Dessutom får man inte plats med handen pga kodskyddskyddet när man ska trycka på den där djävla pilnertangenten heller.

Konsum är bara fel rakt igenom. De kör med femårsåplaner och kommunisttänk i hela organisationen. Då blir det så här. Fel i varenda liten detalj. På vårt lokala Coop Forum såg jag en gång 12 personer stå och plocka upp frysvaror i frysdiskarna. På Ica Maxi är det max en person åt gången som jobbar med frysvarorna.
Citera
2014-02-17, 17:53
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
När jag handlar och betalat och så så säger jag 'tack' till kassören, som hyffsade människor gör
Där jag handlar är det en av kassörerna som alltid säger varsågod som svar. Jag kokar av ilska varje gång, han ska ju också säga tack, inte varsågod! Ja, egentligen borde ju jag säga varsågod och han tack eftersom jag handlar där

'Varsågod..'
Jag håller inte med. Varsågod, alltså Var så god och och ta för dig (av det jag erbjuder), är det allmänt vedertagna svaret på tack.

http://sv.wiktionary.org/wiki/vars%C3%A5god

Det är bara ett artigt svar på tack.

Själv stör jag mig på folk som besvarar tack med tack, möjligtvis kan man säga "Tack, själv!" när det gäller en kund, eftersom säljaren (kassören) knappast har bjudit kunden på något.

Jag förstår faktiskt inte varför du ska säga tack till kassören? Menar du när kassören lämnar fram kvitto och eventuell växel?
Citera
2014-02-17, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anitramane
De där gubbarna som kommer in i matbutiken och skäller ut personalen att bananerna som ges gratis till barnen är genomsyrade med gift.
Det har jag aldrig hört talas om. Är det frireligiösa i farten eller bara surgubbar ?
Citera
2014-02-17, 23:00
Medlem
anitramanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det har jag aldrig hört talas om. Är det frireligiösa i farten eller bara surgubbar ?

Coopgubbar på normalm, surgubbar. Är nog med i arken också.
Citera
2014-02-17, 23:08
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Som många andra normala människor hatar jag stå i kassakön o vänta på att långsamma idioter åter igen ska komma på hur man gör när man ska betala. Men detta är för mig ett minne blott nu då min lokala ICA har börjat med självscanning. Sån där man blippar själv ute i butikerna. Det går sjukt snabbt.

Har varit med om det där själv. Det är ytterst irriterande och självklart ska det alltid hända när det är som mest folk och man står där stressad och har bråttom. Det är väldigt vanligt bland pensionärer att dom står där med kontokortet i handet och tittar på kassörskan och väntar på att kortet ska flyga in i kortläsaren av sig själv
Citera
2014-02-17, 23:42
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frihetskrigare
Har varit med om det där själv. Det är ytterst irriterande och självklart ska det alltid hända när det är som mest folk och man står där stressad och har bråttom. Det är väldigt vanligt bland pensionärer att dom står där med kontokortet i handet och tittar på kassörskan och väntar på att kortet ska flyga in i kortläsaren av sig själv
Gärna med öppen mun vill jag tillägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in