2014-01-18, 20:37
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Man får inte lasta upp varor medan det rullar? haha wat

Läs igen. Jag var långt ifrån klar innan hon började lassa på
Citera
2014-01-18, 20:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
Råkade senast idag ut för ett riktigt stolpskott som började lassa på varor innan jag ens var i närheten av att vara klar...
Jag gillar såna stå vid pantautomaten och lägger in flaskor när nån kommer och lägger in sin drickaback i samma maskin jag stog med den personen fick inga pengar för sin back
Citera
2014-01-18, 20:52
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Jag gillar såna stå vid pantautomaten och lägger in flaskor när nån kommer och lägger in sin drickaback i samma maskin jag stog med den personen fick inga pengar för sin back

HAHA vad snopen jag skulle bli om någon gjorde så nej det förstår jag, det ska man nog inte förvänta sig heller om man väljer att göra på det viset
Citera
2014-01-28, 00:22
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Jag stör mig på att när jag betalar hundratals kronor varje gång jag handlar, och gör det ofta flera gånger per vecka.
Jag lägger till och med upp grejerna på bandet så kassörskan bara behöver dra varan vidare över streckkoden.
Jag tittar alltid upp mot den i kassan och säger hej (jag är rätt trevlig person i största allmänhet).
Jag betalar med kort, så de behöver inte handskas med några pengar, de behöver bara godkänna köpet.

Likförbannat så kan de aldrig ge mig det förbannade kvittot, på sin höjd så för de fram handen och river loss det så det ramlar loss. Är det smågrejer jag köpt så säger jag direkt "du kan kasta kvittot", så de vet om att jag inte vill ha kvittot.

Är det för mycket begärt att de ska ge mig kvittot i handen? I den butik där jag spenderar tusentals kronor varje månad? Men när man åker iväg på skidsemester så förväntar sig folk att någon stackare som arbetar i liften ska stå en hel dag och ge människor byglar och knappar på löpande band i femton minus?
ergonomifråga

"Undvik att sträcka ut armen mot
kund med kvitto och pengar. Använd
myntbrickan i stället och låt kunden ta
kvittot."

http://www.av.se/publikationer/broschyrer/adi_566.aspx
Citera
2014-01-28, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
Ser du ut som en white trash? Jag jobbar nämligen själv i affär ibland och det har blivit lite av en ful (men effektiv) ovana att fråga just trashigt folk "var det bra så?", detta eftersom det är ett faktum att wt;n älskar nikotin
hehe, nej det gör jag inte. Frågan är dock hur många som rutinmässigt svarar nej på den frågan utan att ens tänka för att den blivit så vanlig. Så även om de skulle ha något svarar de nej.

Och om det är värt att irritera den mängd (som jag inte vet hur stor den är, jag är en av dem i alla fall) för den lilla extraförsäljningen. Många kommer ju dessutom tillbaka efter ett par minuter för att de glömde köpa X, då får ju butiken in sina kronor ändå.

Ultimat sätt tror jag bara det är så att kassapersonalens sinne gillar den lilla trippen det innebär att få en fråga besvarad, lydnad. Där jag jobbar har vi inte fått några instruktioner om vad som ska sägas, förutom fråga om kvitto pga lagen, och säg "ha en trevlig dag" (vilket var ex-ex-ex bc och sedan dess har en massa nya börjat).

Kom på något mer kreativt icke ordinärt att säga. Det försöker jag alltid.
Citera
2014-01-31, 11:09
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orthello
hehe, nej det gör jag inte. Frågan är dock hur många som rutinmässigt svarar nej på den frågan utan att ens tänka för att den blivit så vanlig. Så även om de skulle ha något svarar de nej.

Jo det har absolut hänt att man frågat, kunden sagt nej och direkt efter man slagit ut kvittot hör man "ajust fan cigaretter också",

Citat:
Ursprungligen postat av Orthello
Ultimat sätt tror jag bara det är så att kassapersonalens sinne gillar den lilla trippen det innebär att få en fråga besvarad, lydnad. Där jag jobbar har vi inte fått några instruktioner om vad som ska sägas, förutom fråga om kvitto pga lagen, och säg "ha en trevlig dag" (vilket var ex-ex-ex bc och sedan dess har en massa nya börjat).

Kom på något mer kreativt icke ordinärt att säga. Det försöker jag alltid.

Haha, lydnad? kom igen, du menar att det inte alls har med service och artighet att göra, utan sägs enbart för att utstråla den makt man som kassörshärskare har?

Och som svar på din sista mening- att alltid vara kreativ och icke ordinär, skulle aldrig orka vara det mot alla hundratals personer man talar till dagligen.
Citera
2014-01-31, 16:04
Medlem
johanjosefssons avatar
Så många bittra människor som handlar. Jag ser kassörskan som en människa precis som alla andra, men vissa måste bara ställa till en scen och börja skälla på stackars kassörskan bara för att hon slog in kvisttomater istället för vanliga tomater, vilket gjorde att den stackars kunden fick betala 23 öre extra...
Citera
2014-01-31, 17:02
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Så många bittra människor som handlar. Jag ser kassörskan som en människa precis som alla andra, men vissa måste bara ställa till en scen och börja skälla på stackars kassörskan bara för att hon slog in kvisttomater istället för vanliga tomater, vilket gjorde att den stackars kunden fick betala 23 öre extra...
Om du bara visste. Jag gjorde det en gång. Kärringen kom tillbaka en halvtimme senare, skogstokig och skrek hur ikompetent jag var. Så jag ändrade till de tomater de var och begärde 1.50kr till för de var dyrare. Hon sa inte ett ord sen...
Citera
2014-01-31, 17:15
Bannlyst
Felet med matvaruaffärer är ju att alla pensionärer ska handla när folk går hem från jobbet, istället för morgon/förmiddag. Dessutom har personalen oftast mer tid att hjälpa dessa då de ofta kan behöva liter mer hjälp än andra ålderskategorier.

Men folk är kvar i samma rutiner 23 år efter pension såklart
Citera
2014-02-05, 02:15
Bannlyst
Ska det där Med Mera-kortet (Coop) dras innan man sätter in kontokortet? Och behöver man knappa in något efter att man dragit Med Mera-kortet eller är det bara sätta in kontokortet efter det?
Citera
2014-02-05, 02:22
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ska det där Med Mera-kortet (Coop) dras innan man sätter in kontokortet?
Ja, du kan dra det när kassörskan stämplat in 1 vara, behöver inte vänta och det gäller betalkort med.
Citat:
Och behöver man knappa in något efter att man dragit Med Mera-kortet eller är det bara sätta in kontokortet efter det?
Enda gången du behöver trycka på knappar är om det finns pengar på kortet, då får du en förfrågan om du vill använda eller spara bonusen.
Citera
2014-02-05, 02:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Felet med matvaruaffärer är ju att alla pensionärer ska handla när folk går hem från jobbet, istället för morgon/förmiddag. Dessutom har personalen oftast mer tid att hjälpa dessa då de ofta kan behöva liter mer hjälp än andra ålderskategorier.

Men folk är kvar i samma rutiner 23 år efter pension såklart

Jag har inte den uppfattningen. De få gånger jag går till affären på förmiddagen så stirras jag ut av ilskna pensionärer med blicken: "Vad fan är du inte på jobbet för?". Upplever det inte alls som du säger på kvällen/eftermiddagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in