Citat:
Ursprungligen postat av cbo
Vill inte va dryg men att läsa vad jag skriver och vad han kallar "dålig service" skadar kanske inte. att inte få ett kvitto i handen utan istället ta det själv ser jag inte som dålig service. och folk som är så otroligt lojala sina arbetsgivare/företag som tjänar massvis med mer pengar än en själv är något jag själv inte förstår, speciellt gällande ett sånt här arbete. sålänge hon/han sköter sitt jobb utan att vara otrevlig så är det väl lugnt, någon överdriven glädjespridare ska väl inte en hona som jobbar på ex maxi behöva vara? sitta hela dagarna och ta emot vara efter vara, kan bara tänka mig hur jävla tråkigt och monotont det är.
Visst läste jag vad du skrivet, dumt och svara på ett inlägg annars.
Iaf, är ganska säker på att just god service gentemot kunderna ligger i vederbörandes arbetsbeskrivning.
Dessutom så kan det ju vara all idé att vara lojal mot sin arbetsgivare, det är ju trots allt därifrån de pengar som kommer in på kontot runt den 25 tas ifrån...
Jag menar inte att man skall avguda och dyrka sin arbetsgivare men viss respekt och förståelse för varför lön betalas ut skadar kanske inte.
Känner man inte att ens arbete är lämpligt eller givande (jävla tråkigt, monotont m.m.) så bör man kanske fundera på att söka sig vidare i karriären.
Då har man ju dessutom chansen att tjäna "massvis" med mer pengar än de man anställer