Citat:
Ursprungligen postat av
Zagrosi
Fan va märkligt att länken inte funkar. Jag hittade dock samma video här.
http://www.youtube.com/watch?v=ZI_88ChjQtU
Menar du att dessa soldater måste få order från en general i Iran om denna involvering skall klassas som iransk?
Det är ett faktum att regimen fått långt mer extern hjälp än vad rebellerna fått. Saudierna har ju inte gjort något liknande som dessa IRG, i alla fall inte vad jag vet. Dom har alltså tränat upp hela syriska NDF.
Hahaaa vad du anstränger dig

varför gräva upp gamla videos ?
Denna video har postats och diskuterats minst två gånger i tråden.
Hela video är anti Iran propaganda och är ämnad för väst, kan man språket så ser man att iranierna i videon tillhör gruppen som försvarar Sayyda Raqia, detta finns att läsa på en och annan skylt i videon, det är sorgligt att man ska behöva försvara heliga platser

hade dina terrorist vänner låtit dessa platser vara ifred skulle inte iranierna behöva lämna sina hem för att skydda dessa platser.
Och nej dessa har inget med IRG att göra och inte heller med NDF, dock samarbetar de med NDF/SAA i området runt Sayyda Raqia.
Självklart hjälper Iran Syrien, det sånt man har allierade för

Syrien var det enda land som hjälpte Iran i kriget med Saddam och nu visar iranierna sin tacksamhet .
Citat:
Ursprungligen postat av
Zagrosi
En vän som läser dagligen nyheter på persiska sa att en högt uppsatt general talade inför iranska parlamentet och där så förklarade han för alla att dom tränat upp 200 000 NDF och 50 000 hezbulla. Jag har inte bryt mig tillräckligt mycket för att kolla upp uppgifterna, men jag litar på personen för det är en nära vän. Kanske borde fråga honom om källan nästa gång jag träffar honom.
Vad heter denna högt uppsatta generalen då?
Det är ett rykte som började cirkulera på facebook för ca en vecka sen, började med att en iransk politiker (inte general) ska ha sagt att Iran tränade 150000 SAA/NDF i Syrien , sen ökade det till 150000 till som ska ha tränats inne i Iran , ännu har ingen kunnat länka originalkällan .