2014-02-15, 23:28
Medlem
Grishnacs avatar
Någonstans läste jag att man kunde använda intjänad exp på en elitvagn och konvertera den till fri exp så att den kan användas till en annan vagn men jag lyckas inte hitta hur det skall gå till. Är det någon som vet om det funkar?
Citera
2014-02-15, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Någonstans läste jag att man kunde använda intjänad exp på en elitvagn och konvertera den till fri exp så att den kan användas till en annan vagn men jag lyckas inte hitta hur det skall gå till. Är det någon som vet om det funkar?

Du måste köpa guld för pengar och sedan använda guldet till att konvertera fri xp. Det är så vi gör.
Citera
2014-02-15, 23:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Encounter på murovanka. 10 tanks åker in i skogen och bygger bo.
Fan va less man blir.
AAWwwww visst är det underbart med team som håller ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Aaaah! "The magic forest"-taktiken. Den funkade inte då och den funkar inte nu heller.
Funkar om den görs rätt, ex: T95 som "pushar" och några som ligger bakom och håller ens röv fri och tar ut mål man scoutar kan fungera väldigt bra, ett gäng snabbare vagnar som rusar kan också fungera bra men ligger fienden på lur kan de gå åt helvete.
Citera
2014-02-15, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Valentine II - mohaha skönt att se att jag inte är den enda hahahaha

Som jag skrev innan för mig funkade BP bättre än IV. Ogillar söliga tanks (finner dock en viss charm hos dem) men kanske hade jag mest flyt i de mm jag hamnade i med BF. IV funkade bara inte.

Började köra med Pz 1c eller vad den lilla skiten heter, fan kung den är i bra mm med tier 3-4 vagnar. Så jävla irriterande att alla börjar jaga en när man dragit sig genom en flank mot arty.

Har både BP och IV, tycker om dom och om dom är riktigt dugliga försvarare av det egna basområdet, och även helt ok i stadsstrid. Valentine II sålde jag ganska snart. Köpte den förra gången den var på rea. Inte min kopp te.
Citera
2014-02-15, 23:59
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Du måste köpa guld för pengar och sedan använda guldet till att konvertera fri xp. Det är så vi gör.

Du menar inte att man konverterar guld till fri xp? För det är inte det jag menar, jag menar den xp som har "över" på en vagn som blivit elitvagn. Om man t.ex har 40 000 xp på en vagn och forskar fram nästa vagn för 30 000 så att den blir elitvagn, då har man ju 10 000 xp som liksom bara hänger på den gamla vagnen och man kan inte göra något med den, då har jag för mig att jag läst i dom här tipsen som dyker upp innan spelet startar att man kan konvertera dom till fria xp, man fan om jag kommer på hur man gör.
Citera
2014-02-16, 00:06
Medlem
Citat:
Du menar inte att man konverterar guld till fri xp? För det är inte det jag menar, jag menar den xp som har "över" på en vagn som blivit elitvagn. Om man t.ex har 40 000 xp på en vagn och forskar fram nästa vagn för 30 000 så att den blir elitvagn, då har man ju 10 000 xp som liksom bara hänger på den gamla vagnen och man kan inte göra något med den, då har jag för mig att jag läst i dom här tipsen som dyker upp innan spelet startar att man kan konvertera dom till fria xp, man fan om jag kommer på hur man gör.

Jo men den samlade xp:n ackumuleras i en en tabell för fri xp som du samlar på dig när du elitar dig fram i tank träden. Du kan bara konvertera detta ackumulerade xp genom att köpa guld och sedan konvertera detta guld till fri xp. Tyvärr funkar det så. Ska du komma någonvart inom rimlig tid så köp ett premiumkonto.
Citera
2014-02-16, 00:12
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Hen menar att man använder guld för att konvertera vanlig xp till fri xp. Jag tror det är 25 xp/guld som det kostar. Kolla själv med "konvertera" knappen intill din fri xp i garaget
Citera
2014-02-16, 00:18
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Valentine II - mohaha skönt att se att jag inte är den enda hahahaha

Som jag skrev innan för mig funkade BP bättre än IV. Ogillar söliga tanks (finner dock en viss charm hos dem) men kanske hade jag mest flyt i de mm jag hamnade i med BF. IV funkade bara inte.

Började köra med Pz 1c eller vad den lilla skiten heter, fan kung den är i bra mm med tier 3-4 vagnar. Så jävla irriterande att alla börjar jaga en när man dragit sig genom en flank mot arty.

Är inte heller något fan av slöa tanks, speciellt inte om de saknar krut i bössan som väger upp slöheten.

Pz 1c är ju lika OP på sitt sätt som T18. Riktigt äcklig tank att möta när en habil spelare är bakom spakarna, kulsprutan, farten och på det hygglig pansar för sin tier.

Själv har det blivit en massa nya tanks i veckan. Tiger II, Panter I, Jagdpanter och så då idag, Rheinmetall Borsig Waffenträger. Den var till och med bättre än jag trodde, det är inte dess camouflage, skadan på bössan eller tornet, utan att den siktar in sig så in i helvette fort för att göra så mycket skada i jämförelse med de ryska monsterkanonerna.
Citera
2014-02-16, 00:26
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Jo men den samlade xp:n ackumuleras i en en tabell för fri xp som du samlar på dig när du elitar dig fram i tank träden. Du kan bara konvertera detta ackumulerade xp genom att köpa guld och sedan konvertera detta guld till fri xp. Tyvärr funkar det så. Ska du komma någonvart inom rimlig tid så köp ett premiumkonto.

Premium har jag men för snål och principfast för att köpa på mig guld också....får väl se om den där hängande xp:n retar mig tillräckligt för att köpa lite guld då.
Citera
2014-02-16, 00:29
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Är inte heller något fan av slöa tanks, speciellt inte om de saknar krut i bössan som väger upp slöheten.

Pz 1c är ju lika OP på sitt sätt som T18. Riktigt äcklig tank att möta när en habil spelare är bakom spakarna, kulsprutan, farten och på det hygglig pansar för sin tier.

Själv har det blivit en massa nya tanks i veckan. Tiger II, Panter I, Jagdpanter och så då idag, Rheinmetall Borsig Waffenträger. Den var till och med bättre än jag trodde, det är inte dess camouflage, skadan på bössan eller tornet, utan att den siktar in sig så in i helvette fort för att göra så mycket skada i jämförelse med de ryska monsterkanonerna.
Som tur är så kan man skjuta HE på alla de nya tyska TDs
Citera
2014-02-16, 00:36
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Precis som Littlebear34 skriver så har du en knapp som heter konvertera erfarenhet/convert experience, där du kan konvertera all erfarenhet du tjänat in på elitade och premium tanks medelst guld.
Citera
2014-02-16, 00:37
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Som tur är så kan man skjuta HE på alla de nya tyska TDs

Japp, de tål inte inte att man snuddar vid dem, men den nackdelen vägs ju upp av alla de massiva fördelar de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in