2014-02-15, 23:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Han drog på en matta eller något sådant ut henne ur huset eller bar ur.
han kan ha tagit in skottkärran eller den tvåhjuliga tegelkärran (pirran) som hjälp att få ut henne.
Han kan ha gjort på många olika sätt.
Han kan ha trott att skadeståndet på 250.000:- strax skulle betalas ut.
Han kan ha fantiserat vad han skulle göra med pengarna och tom lovat Maskros en massa krimskrams.
Men han kan inte ha trott att han skulle klara sig undan längre efter att Missing-People hittade Marina.
Det finns många möjligheter, ja.
Just skottkärran kan ha kommit till användning här. Värt att beakta.
Han har dragit över madrasserna med Marinas kropp i kärran utan att ha behövt förlyfta
sig på något vis. Dragit kärran ner via rampen och sedan har han lagt ut den stora
vita presenningen på marken utanför och tippat över alltsammans från kärran.
Anordnat ett väl tillslutet emballage genom att knyta ihop med rejält med rep.
Därefter in med paketet i Marinas landrover och så iväg i natten.

Han hade antagligen sett ut platsen där han skulle dumpa kroppen en tid dessförinnan.
Dådet har alltså varit planlagt. Granar har han huggit så den biten slipper han ta i tu med.
Så ligger det till. Sanna mina ord.
Citera
2014-02-15, 23:35
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Han drog på en matta eller något sådant ut henne ur huset eller bar ur.
han kan ha tagit in skottkärran eller den tvåhjuliga tegelkärran (pirran) som hjälp att få ut henne.
Han kan ha gjort på många olika sätt.
Han kan ha trott att skadeståndet på 250.000:- strax skulle betalas ut.
Han kan ha fantiserat vad han skulle göra med pengarna och tom lovat Maskros en massa krimskrams.
Men han kan inte ha trott att han skulle klara sig undan längre efter att Missing-People hittade Marina.
Polis som gjorde brottsplatsutredning i tidigt skede hittade inga spår. Hur förklarar du det?
Enmansutredaren polis Enar ansåg det oförklarligt hur kroppen kunnat forslats ut utan att avlämna ett uns spår.
Citera
2014-02-15, 23:53
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Polis som gjorde brottsplatsutredning i tidigt skede hittade inga spår. Hur förklarar du det?
Enmansutredaren polis Enar ansåg det oförklarligt hur kroppen kunnat forslats ut utan att avlämna ett uns spår.
Vad är det för jäkla spår som tvunget måste finnas menar du?
Mördare brukar för övrigt vara duktiga på att avlägsna spåren efter sina dåd.

Men den här mördaren var så jävla osmart att han sköt ihjäl sitt offer så att hiskeliga blodspår
blev kvar fast upptäcktes skrämmande sent.

Han har haft turen på sin sida väldigt länge den här gynnaren. Dock är den slut nu.
Det är över.
Citera
2014-02-15, 23:55
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
I den tredje filmen är han på kyrkogården, han minns inte ens namnet på mormors mamma som står på gravstenen, han har nog aldrig varit där.
Och vilken kant han säger sig ha suttit på.
Där går det väl inte att sitta någon längre tid.
7 minuter in i filmen försöker Berry Nejding pressa han lite om varför han sitter där en natt.
Jag tycker man ser på ansiktsuttrycket och kroppsspråket att han är skyldig, han ser ut som en mördare där och det är han ju också.

https://www.youtube.com/watch?v=ZHgbQ92ZnBs

(7 st filmer med Marinamannen finns där.)
Fredrik är fruktansvärt arrogant. Kände han sig så säker på att inte bli fälld? Det är ju uppenbart att han inte kunde suttit på den tunna gravstenskanten i timmar. Han är skyldig till mordet på Marina. Men det visste vi ju redan De flesta av de som följer fallet!
Citera
2014-02-15, 23:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
I den tredje filmen är han på kyrkogården, han minns inte ens namnet på mormors mamma som står på gravstenen, han har nog aldrig varit där.
Och vilken kant han säger sig ha suttit på.
Där går det väl inte att sitta någon längre tid.
7 minuter in i filmen försöker Berry Nejding pressa han lite om varför han sitter där en natt.
Jag tycker man ser på ansiktsuttrycket och kroppsspråket att han är skyldig, han ser ut som en mördare där och det är han ju också.

https://www.youtube.com/watch?v=ZHgbQ92ZnBs

(7 st filmer med Marinamannen finns där.)

Ja själv tyckte jag det var väldigt osmakligt av Nejding att pressa FS på frågor om hans livssituation... på en kyrkogård.... vid FS mormors grav.

"minns inte ens sin mormors mammas namn"? Allvarligt? Jag minns inte heller min mormors mammas namn.
Citera
2014-02-16, 00:07
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad är det för jäkla spår som tvunget måste finnas menar du?
Mördare brukar för övrigt vara duktiga på att avlägsna spåren efter sina dåd.

Men den här mördaren var så jävla osmart att han sköt ihjäl sitt offer så att hiskeliga blodspår
blev kvar fast upptäcktes skrämmande sent.

Han har haft turen på sin sida väldigt länge den här gynnaren. Dock är den slut nu.
Det är över.
Om mördare brukar vara duktiga på att avlägsna spår så då borde polisen uppdatera sina tekniska prylar till att avslöja dom.
Men nu har polis använt tekniska hjälpmedel som ska avslöja spår av städ och avtork och inte hittat några spår alls av att det städats.

Är polis så efterblivna så att de inte är ikapp en mördares list?
Citera
2014-02-16, 00:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja själv tyckte jag det var väldigt osmakligt av Nejding att pressa FS på frågor om hans livssituation... på en kyrkogård.... vid FS mormors grav.

"minns inte ens sin mormors mammas namn"? Allvarligt? Jag minns inte heller min mormors mammas namn.
Tror inte heller att många minns sina anfäders/mödrars namn i tre + led tillbaks.

Kanske de gör i bondesamhället där jordbruk gått i arv.

Och om F inte minns det så är det väl inget suspekt utan mer normalt.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2014-02-16 kl. 00:15.
Citera
2014-02-16, 00:18
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Tycker du det är osmakligt att pressa en mordmisstänkt på frågor? Det är ju ändå frågor som berör den misstänktes alibi. Jag tänkte skriva "den misstänktes s.k. alibi. Men du förstår nog ändå.
Citera
2014-02-16, 00:18
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Om mördare brukar vara duktiga på att avlägsna spår så då borde polisen uppdatera sina tekniska prylar till att avslöja dom.
Men nu har polis använt tekniska hjälpmedel som ska avslöja spår av städ och avtork och inte hittat några spår alls av att det städats.

Är polis så efterblivna så att de inte är ikapp en mördares list?
Faktum kvarstår: Mordoffrets kropp har avlägsnats ur huset. Det går inte att komma ifrån.
Och endast en person kan ha sett till att Marina blev ett mordoffer och att hennes kropp
togs bort därifrån för att sedan dumpas ute i ödemarken. Det har en domstol nu konstaterat.

Vill du tvunget i likhet med Mr Q ha två inblandade i detta så må så vara.

"Asfaltsblomman"? I tjänst som bärare?

Personen som samma kväll skrev mycket märkliga rader om någon slyna och bravader
och något annat. På den där ansiktsboken.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-16 kl. 00:23.
Citera
2014-02-16, 00:23
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Faktum kvarstår: Mordoffrets kropp har avlägsnats ur huset. Det går inte att komma ifrån.
Och endast en person kan ha sett till att Marina blev ett mordoffer och att hennes kropp
togs bort därifrån för att sedan dumpas ute i ödemarken. Det har en domstol nu konstaterat.

Vill du tvunget i likhet med Mr Q ha två inblandade i detta så må så vara.

"Asfaltsblomman"? I tjänst som bärare?
Faktum är att ingen förutom g.m vet hur och var M dött. Det finns blod i säng men det går inte att tidsbestämma blodet.
Sen har det spekulerats hur M dött men faktum är att det finns inget bevis och åklagare har inte ens några bevis på att M skjutits till döds.
Allt är bara åklagare/polis egna teorier och spekulationer av hur det kunnat gått till. Men inga bevis finns.
Citera
2014-02-16, 00:25
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Tror inte heller att många minns sina anfäders/mödrars namn i tre + led tillbaks.

Kanske de gör i bondesamhället där jordbruk gått i arv.

Och om F inte minns det så är det väl inget suspekt utan mer normalt.
Helt rätt, men om man brukar sitta vid en familjehravplats varje månad borde man väl känna till namnen där,eller?
Citera
2014-02-16, 00:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Helt rätt, men om man brukar sitta vid en familjehravplats varje månad borde man väl känna till namnen där,eller?
En petitesfråga enligt mig eftersom F inte var enligt förhör nära och kär med mormorsmor, utan den han säger sig stått nära är sin mormor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in