2014-02-15, 22:06
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Rummet var normalt stökigt, damm och dylikt fanns på plats, det hade alltså inte varit någon omfattande städning med dammsugning och annan rengöring.

Visserligen är tråden totalt infekterad och körd för resonemang men eftersom den fortfarande ligger i kriminalforat så kan det åtminstone för mig vara intressant att fundera på hur han gjorde.
Det är snarare en gåta hur en person ensam kunnat få ut en överviktig dam inlindad i madrasser, duntäcke utan att lämna spår. Polis har undersökt platsen med teknisk hjälpmedel utan att hitta ett uns spår av släp eller städning.
T.o.m polis Enar ansåg detta oförklarligt men jag ser det mer oförklarligt att polis inte själva har gjort en rekonstruktion av hur det gått till när de påstår att detta gjorts av F.
Citera
2014-02-15, 22:13
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ingen som helst aning och jag tror att det är helt oväsentligt för fallet, vad anser du?
Nä, haltandet hade ingen betydelse för fallet, inte heller för avgörandet av skuldfrågan. HovR såg bortom simulerandet. FS hade förstås hoppats på att visa att han med sin arma rygg aldrig varit förmögen att bära ett otympligt och tungt paket.
Citera
2014-02-15, 22:21
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det är snarare en gåta hur en person ensam kunnat få ut en överviktig dam inlindad i madrasser, duntäcke utan att lämna spår. Polis har undersökt platsen med teknisk hjälpmedel utan att hitta ett uns spår av släp eller städning.
T.o.m polis Enar ansåg detta oförklarligt men jag ser det mer oförklarligt att polis inte själva har gjort en rekonstruktion av hur det gått till när de påstår att detta gjorts av F.
Och vem tror du FS använt som medhjälpare? Fr*d, Maskroos, "lullige L" eller annan random? FS är som bekant bevisad skyldig till mordet bortom rimligt tvivel. Jag har aldrig trott på ett tvåmansjobb, men det skulle vara intressant att få en input kring vem FS nyttjat för sitt blodiga värv.
Citera
2014-02-15, 22:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Och vem tror du FS använt som medhjälpare? Fr*d, Maskroos, "lullige L" eller annan random? FS är som bekant bevisad skyldig till mordet bortom rimligt tvivel. Jag har aldrig trott på ett tvåmansjobb, men det skulle vara intressant att få en input kring vem FS nyttjat för sitt blodiga värv.
Att man är funnen skyldig i en domstol behöver inte betyda att man är skyldig. Fråga TQ. Vilka två utförde brottet är en bättre fråga.
Citera
2014-02-15, 22:27
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Varför tror du att polis inte gjort en rekonstruktion till hur det hela kunnat gått till?

Har utförseln av Ms kropp kunnat göras av en person eller fler än en?
Citera
2014-02-15, 22:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Varför tror du att polis inte gjort en rekonstruktion till hur det hela kunnat gått till?

Varför ska man göra det då det inte finns tvivel på att han är fullt kapabel att ta ut kroppen.
Man provade i Elinfallet med en sten som va oerhört tung som låg ovanför henne, och då om den misstänkte numera dömde orkade lyfta stenen. Det va inga som helst problem.

Det är nog så att oavsett vad man gjort eller utrett, sagt, skrivit, analyserat så hade du förmodligen haft synpunkter ändå. Så det är då det inte passar din världsbild i ett brottsfall, som du anser att det ska utföras saker efter ditt tyckande. Det är för det första inte intressant för bedömningsfrågan i sak. Det hela bedöms av HR och det vet du redan hur det går med den saken, så det betyder att domslutet står sig oavsett vad du anser eller kommer fram till´. Du borde också numera veta att domstolarna avgör skuldfrågan och bevisdelen. Däremot skulle det vara intressant om du någon enda gång kom med något konkret med underlag vilket aldrig finns då du tycker något.

Friman och hans avancerade transportmedel för att ta ut Marina ur huset är det mest sinnesslöa som finns. Samma gällande utan spår efter att tagit ut en kropp som han ansåg. Bevisligen så gick det bra med en skyddande presenning. Och tydligen går det utmärkt att föra ut en kvinnokropp utan avancerade transportmedel. Det går även bra att vara haschpåverkad för att utföra detta brott emd efterföljande åtgärder.-
Citera
2014-02-15, 22:33
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Att man är funnen skyldig i en domstol behöver inte betyda att man är skyldig. Fråga TQ. Vilka två utförde brottet är en bättre fråga.
TQ bönade och bad (i praktiken) om att bli dömd, ett sällsynt udda förhållningssätt till en juridisk prövning. FS har agerat tvärtom, så jämförelsen är mindre begåvad.
Citat:

Ja, frågan jag ställde var vem FS samarbetat med.
Citera
2014-02-15, 22:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
TQ bönade och bad (i praktiken) om att bli dömd, ett sällsynt udda förhållningssätt till en juridisk prövning. FS har agerat tvärtom, så jämförelsen är mindre begåvad.
Jämförelsen är befogad, TQ befanns skyldig bortom rimligt tvivel av mer än en domstol. Men det finns fler fall där dömda har friats. Och hur många oskyldiga som har dömts och inte fått resning, det vet varken du eller jag. Så du kan inte utesluta att två män, varav ingen är FS, bar ut kroppen.
Citera
2014-02-15, 22:45
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Jämförelsen är befogad, TQ befanns skyldig bortom rimligt tvivel av mer än en domstol. Men det finns fler fall där dömda har friats. Och hur många oskyldiga som har dömts och inte fått resning, det vet varken du eller jag. Så du kan inte utesluta att två män, varav ingen är FS, bar ut kroppen.
Spännande! Var det "lullige L" i maskopi med Fre* med frontlastare som utfört mordet menar du? Jag sällar mig till HovR och deras syn om att det visats övertygande bevisning om vem som är GM. Jag är trygg i deras bedömning och anser att de tidigare rätterna agerat fegt. Vem lutar du dig emot? FS och hans ord?
Citera
2014-02-15, 22:48
Medlem
Citat:

Med den bevisning som finns är det ställt bortom rimligt tvivel att det är FS som är mördaren. Det är väldigt många som anser det, t.ex HR. Kroppen och SMSet var spiken i kistan. Orimligheten i att någon annan skulle ha SMSat det där meddelandet till FS, speciellt med tanke på innehållet "jag blir kvar tills i morgon" när hon ju var hemma. Och orimligheten i att FS råkat glömma just det där SMSet talar sitt tydliga språk. Sen finns det mängder av andra omständigheter som också pekar mot FS som GM. Ni väljer att vrida och vända på gruskorn när det finns ett helt sandtag att titta på.
Citera
2014-02-15, 22:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Spännande! Var det "lullige L" i maskopi med Fre* med frontlastare som utfört mordet menar du? Jag sällar mig till HovR och deras syn om att det visats övertygande bevisning om vem som är GM. Jag är trygg i deras bedömning och anser att de tidigare rätterna agerat fegt. Vem lutar du dig emot? FS och hans ord?
Jag har ingen att luta mig mot, jag är ute på gungfly. Jag vet inte vem jag ska misstänka, men om det krävs två man för att bära ut kroppen så ligger JE och NF nära till hands.

Hur många krävdes det för att bära ut kroppen? Om det bara var en, hur bar han sig åt?
Citera
2014-02-15, 23:14
Bannlyst
Citat:

Han drog på en matta eller något sådant ut henne ur huset eller bar ur.
han kan ha tagit in skottkärran eller den tvåhjuliga tegelkärran (pirran) som hjälp att få ut henne.
Han kan ha gjort på många olika sätt.
Han kan ha trott att skadeståndet på 250.000:- strax skulle betalas ut.
Han kan ha fantiserat vad han skulle göra med pengarna och tom lovat Maskros en massa krimskrams.
Men han kan inte ha trott att han skulle klara sig undan längre efter att Missing-People hittade Marina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in