2014-02-15, 12:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Syster C skickade ett sms till MJ 28/7 kl. 14:28:19. – När skickade hon det andra?
Ursäkta, det var Marina som skickade två. Men syster C glömde iaf ett.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-15 kl. 12:57.
Citera
2014-02-15, 13:31
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ursäkta, det var Marina som skickade två. Men syster C glömde iaf ett.
Hur kan C ha glömt "iaf ett"?
Citera
2014-02-15, 13:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hur kan C ha glömt "iaf ett"?
Hon glömde ett från Marina, och berättade bara om ett.
Citera
2014-02-15, 13:51
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
På rekonstruktionsvideo nr 2 (https://www.youtube.com/watch?v=1vyOEEpXKpo&ytsession=guH0KYosVRtzuM_04zfQ zZgDvRKSd8_KiiEk2dqUmYZa7qt8LiiU79hmwkoWBvZwaAwHmM yIYhCbi333XUZRoXXNpZ -F6-Rozy0epVZmzqRJc8WwGJG0QNuca9nymWCDGkEkL8HDlEaNMyt4 ru-7ILCTaKY6bvF6qCg3Bkot92osLwQojnitieQ8CeTPc3 GOS62zgQU8xoCf_MO2ROZv7eXs80X8UxRb62I_zcvjm0kqTjQQ 9wtyu4AVi1vaaAfB0lcVvhoRc7pObmhdoHB-DaA_UpyvWpD1Tb 8eYNludcoEcdh9WqLJpTCPo02emkjm1Zm0W1NIPpg ) : Marinamannen visar var pistolen och hagelbössan först fanns och sedan flyttar han hagelbössan till ett hörn i källaren.
Hagelgeväret hittades ju aldrig.
Kan det ha varit med på resan till Brohaga?

Fredrik har ett bra minne och koll på det mesta, men försöker ändå spela dum i förhöret och inte minnas saker som verkligen berör försvinnandet och mordet. Bara det är ett av hans fall.
Senast redigerad av zamioc 2014-02-15 kl. 14:04.
Citera
2014-02-15, 14:00
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hon glömde ett från Marina, och berättade bara om ett.
Du får nog försöka att se saker och ting i sitt rätta sammanhang; inte bara "bokstavstolka" allt.
Citera
2014-02-15, 14:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Då är det bara pistolen som saknas, kan den varit med till Brohaga tillsammans med telefonen, passet och handväskan?
Du menar Brobacka. - Ja, men på vapenfronten tycks såväl MJ som grannen LS sakna ett och annat luftgevär:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1012
Ja, M har nog nån luftpistol och några luftgevär och så där också. Eller några luftgevär vet jag ju att det finns. Men M har nån luftpistol som ligger nånstans där.
Artmix håller ordning på grannarnas vapen: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Det kan tilläggas att det finns ett luftgevär upptaget i FUP och att detta återfanns i PF:s vapenskåp (FUP, s. 755).
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 855f
Kommer sedan på att han har ett luftgevär - ligger antingen på vinden eller i ngn. garderob i lägenheten. M har inte sett det på ett tag.
Tidigare stod det i hallen.
Skall säljas till M:s bror snart.
Citera
2014-02-15, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Fredrik har ett bra minne och koll på det mesta, men försöker ändå spela dum i förhöret och inte minnas saker som verkligen berör försvinnandet och mordet. Bara det är ett av hans fall.
I den tredje filmen är han på kyrkogården, han minns inte ens namnet på mormors mamma som står på gravstenen, han har nog aldrig varit där.
Och vilken kant han säger sig ha suttit på.
Där går det väl inte att sitta någon längre tid.
7 minuter in i filmen försöker Berry Nejding pressa han lite om varför han sitter där en natt.
Jag tycker man ser på ansiktsuttrycket och kroppsspråket att han är skyldig, han ser ut som en mördare där och det är han ju också.

https://www.youtube.com/watch?v=ZHgbQ92ZnBs

(7 st filmer med Marinamannen finns där.)
Citera
2014-02-15, 14:41
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
FS har lärt sig att följa den skyldiges "bibel" att har ni inga bevis så är man oskyldig.
Att tiga och inte spekulera är guld värt, om man inte säger något så behöver man inte förklara sig.
Alla skyldiga hjälper aldrig till med att lämna några väsentlig information för att lösa vad dom är anklagade för.
Självklart är det därför som krimmarna så snabbt kan avgöra vem som är skyldig eller inblandade till vad dom anklagas för.
Det finns postare i denna tråden som följer samma "devis".
FS är oskyldig för dom har inga klara bevis mot honom.
Senast redigerad av FN-SOLDATEN 2014-02-15 kl. 14:44.
Citera
2014-02-15, 14:53
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
I den tredje filmen är han på kyrkogården, han minns inte ens namnet på mormors mamma som står på gravstenen, han har nog aldrig varit där.
7 minuter in i filmen försöker Berry Nejding pressa han lite om varför han sitter där en natt.
Jag tycker man ser på ansiktsuttrycket och kroppsspråket att han är skyldig, han ser ut som en mördare där och det är han ju också.

"Jag satt nog vid graven ett par timmar." - Det låter som att graven är belägen minst ett par mil därifrån. -
Varför beordrades han inte att visa hur han satt på gravstenskanten (den han nu bara demonstrativt sparkar till mot); om han lagt benen under eller över sig, eller kanske på ryggen..?
Citera
2014-02-15, 16:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
"Jag satt nog vid graven ett par timmar." - Det låter som att graven är belägen minst ett par mil därifrån. -
Varför beordrades han inte att visa hur han satt på gravstenskanten (den han nu bara demonstrativt sparkar till mot); om han lagt benen under eller över sig, eller kanske på ryggen..?
Vad spelar det för roll hur han satt?
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Enligt förhör med L:s fru M så var det hon som reagerat när helikopter flög runt området och samtidigt läst att M var spårlöst försvunnen.
Och först då berättade L för henne vad han iaktagit en natt på rastplats och frun ringde då polis.
Men hon säger att hon läste tidningen på torsdagen och ringde på kvällen efter att L hade berättat. Men hon ringde på lördag kväll. Jag får inte ihop det.

HD, aktbilaga 4, sid 39
FUP, sid 390
Först uppmanade hon honom att ringa polisen, men han ville inte. Då ringde hon själv (HD aktbilaga 4, sid 39). Varför ville han inte ringa? Var historien inte sann?

Helikopter sattes in på lördag. http://www.expressen.se/gt/helikopter-satts-in-i-sokandet-av-marina/ M hörde helikopter på torsdagen innan. Varken L eller M har en hum om dagar.
Senast redigerad av Quarrel 2014-02-15 kl. 16:29.
Citera
2014-02-15, 16:37
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Pinsamt är det att skåda.
Vilken lirare till mördare alltså.

Hade förresten inte en aning om att allt det här materialet var utlagt på självaste YouTube.
Alldeles utmärkt initiativ av den som lagt ut det.
Nu kan hela Sverige se mördaren helt omaskerad.
Suttit på en gravstenskant...jo, tack och mitt i natten också.
Citera
2014-02-15, 16:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magganj62
Jag kan bara säga att jag har varit gift med min i 23 år o litar fullkomligt på honom. sen om ni har åsikte om honom så säger jag bar. Ka min fu alla diroar..... Vad vi gjort eller hur vi lever ska ni fula i... E så jävla trött på skitsnack...................
Din make dömdes i januari 2011 för att "den 20 augusti 2010 eller några dagar dessförinnan i Stenungsund eller på annan plats i landet olovligen brukat amfetamin". Hade han använt amfetamin natten för iakttagelsen på Spekeröds rastplats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in