2014-02-15, 13:12
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon som handlat ifrån www.parfym-klick.se ?
Också en sida som verkar skicka ifrån utlandet, men verkar vara svenskt.
Funderar lite på Tom Ford Noir, faktiskt.

Jag tror företaget är brittiskt ursprungligen men sidan är på svenska och de erbjuder även support på svenska (likväl som ett 10-tal andra språk om man tittar på deras webbsida). Jag har beställt därifrån ett par gånger även om det var ett tag sedan nu men kan intyga att de säljer äkta varor och är snabba med sina leveranser.
Citera
2014-02-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Jag tror företaget är brittiskt ursprungligen men sidan är på svenska och de erbjuder även support på svenska (likväl som ett 10-tal andra språk om man tittar på deras webbsida). Jag har beställt därifrån ett par gånger även om det var ett tag sedan nu men kan intyga att de säljer äkta varor och är snabba med sina leveranser.

Okej! De har ju även Faktura genom Klarna, vilket oftast är en bra indikator. Även om jag betalar med kort oftast. Tack för info.
Citera
2014-02-15, 14:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Någon som handlat ifrån www.parfym-klick.se ?
Också en sida som verkar skicka ifrån utlandet, men verkar vara svenskt.
Funderar lite på Tom Ford Noir, faktiskt.

Bara o köpa, mycket trevlig doft!
Citera
2014-02-15, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Bara o köpa, mycket trevlig doft!

Jag är intresserad, helt klart. Men har inte bestämt mig riktigt ännu. Läser lite delade meningar om denna. Vissa säger att den är alldeles för feminin, som en nervattnad Black Orchid. Andra säger att civet-noten, påminner om en hamsterbur, lite för "djuriskt" doftande.
Citera
2014-02-15, 15:08
Medlem
Nic78s avatar
Personligen tycker jag inte Noir är det minsta feminin, tvärtom väldigt maskulin. Sibetnoten gör att det finns en liten animalisk touch i doften men den är inte speciellt framträdande och nån "hamsterbur" tror jag inte du kommer att uppleva. För mig är det en varm, kryddig och lite pudrig doft med huvudsakligen patchouli, ambra, vanilj och iris. Noir innehåller ju en uppsjö av noter men dessa är väldigt bra blandade enligt mig och doften känns fint balanserad.
Citera
2014-02-15, 21:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Så ni två använde alltså inte samma typ av frakt? Jag såg inget alternativ motsvarande 200 kr, utan det var närmare £5. Eller valde du kanske express, NirvanA?

Jag tänker mer på hur billigt det brukade vara innan alla fåniga regler, då var det standardfrakt på allt, men beställer man t.ex. från Le Labo så blir det sjukt dyr frakt, eftersom de skickar på det enda godkända sättet som jag förstått det, med speciella frakthandlingar osv.

Men funkar det att beställa med standardfrakt så får man kanske testa. Är lite sugen på en AdP Colonia Assoluta, fast nu när jag kollar skiljer det inte så mycket från vad den skulle kosta från parfym.se . Kanske inte är värt annat än om man beställer lite dyrare dofter, som t.ex. Amouage.

Valde den sökbara frakten för drygt 8£ pga av texten "This service allows fragrances and nail varnishes to be shipped world wide." 3£ hit och dit kan man ju dock leva med.

Verkar som varorna skickas från eller via Holland på något sätt för mitt trackingnr går dit iaf.
Citera
2014-02-18, 20:26
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Valde den sökbara frakten för drygt 8£ pga av texten "This service allows fragrances and nail varnishes to be shipped world wide." 3£ hit och dit kan man ju dock leva med.

Verkar som varorna skickas från eller via Holland på något sätt för mitt trackingnr går dit iaf.

Logiskt nog är 5£ frakten också spårbar. Man undrar ju vad man egentligen betalar 3£ extra för?
Citera
2014-02-18, 20:31
Medlem
irrblosss avatar
I dag bar jag AdP Colonia Essenza, den passar utmärkt till vårvädret som är nu. Jag skulle nog vilja generalisera lite och säga att AdP Colonia passar bäst för heta sommardagar, Essenza passar bäst på våren och Intensa övriga årstider. Blir faktiskt riktigt sugen på att skaffa en flaska Assoluta nu också. AdP har verkligen funkat bra på mig senaste tiden. Fick jag enbart välja ett parfymhus så skulle det bli Acqua di Parma. Enkelt, elegant, tidlöst och inte minsta spår av något syntetiskt.

Edit: Sedan får vi inte glömma att det är väldigt prisvärt också. Kostar inte mer än många designerdofter.
Citera
2014-02-18, 22:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
I dag bar jag AdP Colonia Essenza, den passar utmärkt till vårvädret som är nu. Jag skulle nog vilja generalisera lite och säga att AdP Colonia passar bäst för heta sommardagar, Essenza passar bäst på våren och Intensa övriga årstider. Blir faktiskt riktigt sugen på att skaffa en flaska Assoluta nu också. AdP har verkligen funkat bra på mig senaste tiden. Fick jag enbart välja ett parfymhus så skulle det bli Acqua di Parma. Enkelt, elegant, tidlöst och inte minsta spår av något syntetiskt.

Edit: Sedan får vi inte glömma att det är väldigt prisvärt också. Kostar inte mer än många designerdofter.
Jao jag har ingen sommardoft och gillade Colonia som sample iaf, så det blir den till sommaren. Däremot känns det lite overkill med Essenza och Intensa
Citera
2014-02-18, 23:02
Medlem
W.Kovacss avatar
Har använt Aqua di Gio för några år sedan men den fruktigheten funkar inte på mig riktig. Blir bara en frän efterdoft och jag har inte använt något sen dess men är nu sugen på något nytt. Ska man satsa på något träigare och rökigare(är drygt 20 år)?

Slutligen, finns det något ställe där man kan beställa hem ett gäng prover på valfria dofter?
Citera
2014-02-18, 23:06
Medlem
mr.demons avatar
Är parfym.se äkta parfymer? Sökte med hittade inget.
Citera
2014-02-18, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Är parfym.se äkta parfymer? Sökte med hittade inget.
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in