Citat:
Ursprungligen postat av
zepofan
Det är inte fråga om medhåll eller inte, självklart får du tycka om vilken öl du vill, men du bara för att du själv har ett underutvecklat smaksinne så betyder inte det att alla har det.
Enligt dig så består betygsättarna på t.ex. ratebeer av ett gäng lallande idioter, du kanske inte uttryckligen sagt det, men det framgår ganska klart vad du tycker. Vill du hellre dricka vatten från Ganges än en öl som fått toppbetyg av ölintresserade världen över så säger väl det ganska mycket om dina smakpreferenser.
Se, det bara fortsätter. Oliktänkande = underutvecklad. En förbannad ölnazist är vad du är. Du får tolka min uppfattning om ratebeer och dess gelikar precis hur du vill. Men ingenstans har jag skrivit att ölkännare är lallande idioter. Vill ni sitta i era manchesterkavajer och smutta på snordyr prettobärs som smakar vattenlik och känna er märkvärdiga så skiter väl jag i det. Jag kan ju inte gärna tycka att nån är en idiot för att den har en annorlunda smak, sån skit hör hemma på medeltiden.
Med det sagt så är det väl allmänt vedertaget att "kännare" inom mat och dryck tänker just så (att folk som inte "känner" är helt retarderade), och dessutom är grymt lättstötta, och du är ett levande exempel. Att jag ogillar en dryck du gillar betyder uppenbarligen per automatik i din värld att jag tycker du är helt dum i huvudet. Genast måste du kontra och säga att bara för att jag inte gillar den där jävla alen så är mitt smaksinne underutvecklat. Men så är det inte. Jag tycker bara Brother Thelonius smakar fan, och om du och alla andra med gudabenådade smaksinnen på ratebeer gillar den kunde jag inte bry mig mindre, så enkelt är det. Varenda jävla öl-, whisky/ey/ och vinkännare är likadan, trångsynta som få, och avfärdar alla oliktänkande som "smaklösa". Så jävla tröttsamt...
OnT: st peters ekologiska öl smakar värst av dem alla