2014-02-15, 11:00
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Haha, precis så ja! Ta inte i för mycket nu så skrumplevern spricker. Har inte kallat nån varken korkad eller idiot. Men faktum kvarstår att när folk som tror sig veta ett eller annat om mat och dryck inte får medhåll så skruvar de upp sig något alldeles förfärligt. Löjligt. Livet är för kort för att störa sig på folk som inte gillar samma öl som en själv.
Det är inte fråga om medhåll eller inte, självklart får du tycka om vilken öl du vill, men du bara för att du själv har ett underutvecklat smaksinne så betyder inte det att alla har det.
Enligt dig så består betygsättarna på t.ex. ratebeer av ett gäng lallande idioter, du kanske inte uttryckligen sagt det, men det framgår ganska klart vad du tycker. Vill du hellre dricka vatten från Ganges än en öl som fått toppbetyg av ölintresserade världen över så säger väl det ganska mycket om dina smakpreferenser.
Citera
2014-02-15, 15:43
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det är inte fråga om medhåll eller inte, självklart får du tycka om vilken öl du vill, men du bara för att du själv har ett underutvecklat smaksinne så betyder inte det att alla har det.
Enligt dig så består betygsättarna på t.ex. ratebeer av ett gäng lallande idioter, du kanske inte uttryckligen sagt det, men det framgår ganska klart vad du tycker. Vill du hellre dricka vatten från Ganges än en öl som fått toppbetyg av ölintresserade världen över så säger väl det ganska mycket om dina smakpreferenser.

Se, det bara fortsätter. Oliktänkande = underutvecklad. En förbannad ölnazist är vad du är. Du får tolka min uppfattning om ratebeer och dess gelikar precis hur du vill. Men ingenstans har jag skrivit att ölkännare är lallande idioter. Vill ni sitta i era manchesterkavajer och smutta på snordyr prettobärs som smakar vattenlik och känna er märkvärdiga så skiter väl jag i det. Jag kan ju inte gärna tycka att nån är en idiot för att den har en annorlunda smak, sån skit hör hemma på medeltiden.

Med det sagt så är det väl allmänt vedertaget att "kännare" inom mat och dryck tänker just så (att folk som inte "känner" är helt retarderade), och dessutom är grymt lättstötta, och du är ett levande exempel. Att jag ogillar en dryck du gillar betyder uppenbarligen per automatik i din värld att jag tycker du är helt dum i huvudet. Genast måste du kontra och säga att bara för att jag inte gillar den där jävla alen så är mitt smaksinne underutvecklat. Men så är det inte. Jag tycker bara Brother Thelonius smakar fan, och om du och alla andra med gudabenådade smaksinnen på ratebeer gillar den kunde jag inte bry mig mindre, så enkelt är det. Varenda jävla öl-, whisky/ey/ och vinkännare är likadan, trångsynta som få, och avfärdar alla oliktänkande som "smaklösa". Så jävla tröttsamt...

OnT: st peters ekologiska öl smakar värst av dem alla
Citera
2014-02-15, 18:53
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Se, det bara fortsätter. Oliktänkande = underutvecklad. En förbannad ölnazist är vad du är. Du får tolka min uppfattning om ratebeer och dess gelikar precis hur du vill. Men ingenstans har jag skrivit att ölkännare är lallande idioter. Vill ni sitta i era manchesterkavajer och smutta på snordyr prettobärs som smakar vattenlik och känna er märkvärdiga så skiter väl jag i det. Jag kan ju inte gärna tycka att nån är en idiot för att den har en annorlunda smak, sån skit hör hemma på medeltiden.

Med det sagt så är det väl allmänt vedertaget att "kännare" inom mat och dryck tänker just så (att folk som inte "känner" är helt retarderade), och dessutom är grymt lättstötta, och du är ett levande exempel. Att jag ogillar en dryck du gillar betyder uppenbarligen per automatik i din värld att jag tycker du är helt dum i huvudet. Genast måste du kontra och säga att bara för att jag inte gillar den där jävla alen så är mitt smaksinne underutvecklat. Men så är det inte. Jag tycker bara Brother Thelonius smakar fan, och om du och alla andra med gudabenådade smaksinnen på ratebeer gillar den kunde jag inte bry mig mindre, så enkelt är det. Varenda jävla öl-, whisky/ey/ och vinkännare är likadan, trångsynta som få, och avfärdar alla oliktänkande som "smaklösa". Så jävla tröttsamt...

OnT: st peters ekologiska öl smakar värst av dem alla
Men det var ju för fan det du gjorde! Kanske inte i direkta ordalag, men det lyser igenom ganska väl i dina inlägg.
Du kan ju själv inte acceptera att folk gillar annat än fulöl, då är de genast märkvärdiga pretton i manchesterkavaj.
Jag vidhåller fortfarande att om man sågar allt som faktiskt ger någon form av smakuplevelse till förmån för billig industrilager jäst på ris eller majs, så har man ett underutvecklat smaksinne.
Fortsätt du att läsa ratebeers lista bakifrån så kommer du nog att hitta din favoritsort ganska snart.
Citera
2014-02-16, 05:42
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Men det var ju för fan det du gjorde! Kanske inte i direkta ordalag, men det lyser igenom ganska väl i dina inlägg.
Du kan ju själv inte acceptera att folk gillar annat än fulöl, då är de genast märkvärdiga pretton i manchesterkavaj.
Jag vidhåller fortfarande att om man sågar allt som faktiskt ger någon form av smakuplevelse till förmån för billig industrilager jäst på ris eller majs, så har man ett underutvecklat smaksinne.
Fortsätt du att läsa ratebeers lista bakifrån så kommer du nog att hitta din favoritsort ganska snart.

Som att diskutera med en vägg. Jag ger upp. Let's agree to disagree som det så vackert heter.
Citera
2014-02-16, 10:23
Medlem
Feadogs avatar
Zepofan- Du måste låta pöbeln vara pöbel ibland Kul att se diskussionen från andra sidan då jag oftast brukar vara den som hamnar i kulregnet från sunkdrickarna som tycker jag är pretto/snobb eller hipster (hur fan de nu kan få mig till det)...
Citera
2014-02-17, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Zepofan- Du måste låta pöbeln vara pöbel ibland Kul att se diskussionen från andra sidan då jag oftast brukar vara den som hamnar i kulregnet från sunkdrickarna som tycker jag är pretto/snobb eller hipster (hur fan de nu kan få mig till det)...

Tror det är när du gör hönor av fjädrar.

På tal om skitäcklig öl: Prins Christian, säljs i få mängder i Helsingör.
Citera
2014-02-19, 18:27
Medlem
Rimberts avatar
Den äckligaste ölen måste vara Sofiero, med Pripps Blå 5.2 som en runner up.
Räknar inte ens sådant som Björnebrygd och Stockholms som öl - de är bara buteljerade spyor.

Edit. När man talar om äckliga och vidriga öl får man även nämna Pripps Blå 7.2.
Den smakar och luktar som drängurin, men jag antar den är ekonomisk om man bara är ute efter en billig och effektiv drängfylla och inte bryr sig om konsekvenserna.
Senast redigerad av Rimbert 2014-02-19 kl. 18:44.
Citera
2014-02-19, 18:52
Medlem
Kolreds avatar
Ädelpils och Fax mörk brygg, vilka för övrigt var de enda ölen som lyckades knäcka tonåriga mig
Citera
2014-05-05, 01:13
Medlem
Punklivs avatar
Jag drack Blå Thor för några veckor sedan. Det smakade som vanlig ljus eurolager som någon lagt en Alvedon i. Unken som fan var den också.
Citera
2014-05-05, 01:16
Medlem
NovaOculuss avatar
Kilkenny på burk, smakar bara vatten.
Citera
2014-05-05, 02:32
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Stockholm 7,2 smakade typ söt metall och alkohol, riktigt vidrig. Tjeckerna brukar ju göra god pilsner men deras fulöl - Breznak och krusovice - smakar riktigt illa (jag vet att många inte håller med mig här utan tycker att de är goda, men det kommer jag aldrig att förstå att man kan tycka). De är faktiskt mycket hemskare än svensk fulöl, som mest bara är smaklös.
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2014-05-05 kl. 03:00.
Citera
2014-05-05, 12:34
Medlem
Mr.Majestics avatar
Sofiero

Fyy satan sæger jag bara!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem