2014-02-14, 20:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Nej jag minns det som igår, jag ville pröva något nytt och bartendern tappa upp ett glas
brooklyn som såg ut så här http://www.casualstreetfood.se/blogg/wp-content/uploads/2013/02/Brooklyn-Brewery-East-India-Pale-Ale.jpg

Fast det där är ju inte en Brooklyn Lager, det är en Ale.
Citera
2014-02-14, 20:34
Medlem
Michael-ScarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fast det där är ju inte en Brooklyn Lager, det är en Ale.

Det är jag mkt medveten om.. Men det var så grumlig min Brooklyn Lager öl var...
Citera
2014-02-14, 21:03
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Nu kommer jag säkerligen få en massa arga inlägg som svar men har väldigt svårt för Staropramen på fat.. Usch. Guinness är heller ingen höjdare.

Det lär du inte alls få. Staropramen är inte särskilt uppskattad av folk som genuint är intresserade av smaken, och inte Guinness heller. Hade gillat Guinness om smaken inte var så klen!
Citera
2014-02-14, 21:05
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, Brother Thelonious är riktigt bra öl, tyvärr kanske den upplevs som alldeles för smakrik för den som är uppvuxen med coca-cola och cider. Jag kan ju säga att min smak stämmer oftast ganska bra med betygen på ratebeer, om det betyder att tusentals ölintresserade människor har usel smak eller om jag faktiskt har ett utvecklat smaksinne låter jag vara osagt.
Vad tycker du själv är bra öl?

Hofbräu original och oktoberfest tycker jag är gött. Visst, jag kanske är en tråkig jävla lagerdrickare, men smaken är som röven, klöven! Apropå röv ja. Det är otroligt underhållande hur butthurt alla högfärdiga "ölkännare" och "konnässörer" blir när folk inte delar deras åsikter.
Citera
2014-02-14, 21:32
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Hofbräu original och oktoberfest tycker jag är gött. Visst, jag kanske är en tråkig jävla lagerdrickare, men smaken är som röven, klöven! Apropå röv ja. Det är otroligt underhållande hur butthurt alla högfärdiga "ölkännare" och "konnässörer" blir när folk inte delar deras åsikter.
När folk sågar bra öl och hävdar att det är skit och sedan avfärdar andra som faktiskt provat hundratals, eller i vissa fall tusentals, öl som korkade idioter och högfärdiga ölkännare då blir jag lite sur. Vad har du för "meriter"? Druckit 600 flak fulöl från Polen?
Citera
2014-02-14, 22:00
Medlem
MajorUmeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjpatrik
Nu kommer jag säkerligen få en massa arga inlägg som svar men har väldigt svårt för Staropramen på fat.. Usch. Guinness är heller ingen höjdare.

Nä du har helt rätt. Vill du veta varför?
Staropramen är ingen tjeckisk finöl som många tror. Det är i princip samma skit som Falcon, Pripps blå osv.
Staropramen togs till Sverige och lanserades som en fin,god tjeckisk öl. Men är det är inget speciellt med den. En vanlig ljus pisslager helt enkelt

Men man måste ju säga att lanseringen lyckades för många går ju runt och tror att de dricker finöl.
Citera
2014-02-14, 22:12
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorUmea
Nä du har helt rätt. Vill du veta varför?
Staropramen är ingen tjeckisk finöl som många tror. Det är i princip samma skit som Falcon, Pripps blå osv.
Staropramen togs till Sverige och lanserades som en fin,god tjeckisk öl. Men är det är inget speciellt med den. En vanlig ljus pisslager helt enkelt

Men man måste ju säga att lanseringen lyckades för många går ju runt och tror att de dricker finöl.
Men det tog tid! Jag drack Staropramen för en jävla massa år sedan, minst 15 iaf, när det var lite nytt. Kan väl säga att Staropramen var en av sorterna som fick mig att öppna ögonen och inse att det finns öl utanför Sveriges gränser också, och att danskt öl inte var så jävla bra som alla sa. Ganska snabbt spårade jag dock in på belgiskt och på brittisk ale, och på den vägen är det, har väl följt utvecklingen på ölfronten sedan dess och det har hittills varit en mycket angenäm resa.
Citera
2014-02-15, 02:52
Medlem
Fjortisfyllas avatar
Den äckligaste ölen i min mening är "Fem Komma Tvåan", tror utan tvekan att den bara dricks av alkisar, och mig & några polare som ett internskämt. Det är den enda ölen jag kan säga att jag ogillar iallafall, tillsammans med "Sju Komma Tvåan", som ska vara någon jävla uppföljare. Råttgift är vad det är.
Citera
2014-02-15, 05:06
Medlem
De billiga 7,2-7,5-10 % osv smakar skit. Men Bellman smakar gammal svinstia faktiskt... Godare är Åbro guld om man vill passera 5,3 men har börjat tröttna på hivaröl. Är inte fantast nog att komma ihåg de flesta märken, men dyrare ale runt 10% kan smaka kalas faktiskt.
Om det är min budget så blir det hell eller ESB som finöl.
Citera
2014-02-15, 06:42
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
När folk sågar bra öl och hävdar att det är skit och sedan avfärdar andra som faktiskt provat hundratals, eller i vissa fall tusentals, öl som korkade idioter och högfärdiga ölkännare då blir jag lite sur. Vad har du för "meriter"? Druckit 600 flak fulöl från Polen?

Haha, precis så ja! Ta inte i för mycket nu så skrumplevern spricker. Har inte kallat nån varken korkad eller idiot. Men faktum kvarstår att när folk som tror sig veta ett eller annat om mat och dryck inte får medhåll så skruvar de upp sig något alldeles förfärligt. Löjligt. Livet är för kort för att störa sig på folk som inte gillar samma öl som en själv.
Citera
2014-02-15, 07:00
Medlem
JagSerUfos avatar
Sofiero 7,5 smakar piss.
Citera
2014-02-15, 09:17
Medlem
ynottens avatar
Falcon 5,2% jävla smuggelpiss som alla måste dricka hela tiden. Sort guld är ju förbannat äcklig den också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in