2014-02-15, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Oj då...
Vi har alltså att frukta att en "bizarr terroristorganisation" från självaste ÖstAfrika försöker
etablera sig i lilla Sverige med början i norrländska Boden.
Bizarra terrorister med förkärlek för ruskiga machetas när det ska till att dödas och härjas.
En väldig mordorgie är alltså att vänta. VB var bara första offret.
Och vad vill dessa bizarra terrorister med sina väldiga knivar i högsta hugg uppnå egentligen?
Här hos oss i vårt land? Och var befinner man sig nu tro? Gömda inne i de norrländska
skogarna? Tillsammans kanske med de ondsinta kineserna som kidnappade Mats Alm en gång?

Och hur kom din anstiftare i kontakt med dessa bizarra terrorister från mörkaste Afrika?
Och varför vill anstiftaren just ha thai-tjejen VB undanröjd? Vad kunde hon utgöra för fara
för någon?

Nu får du allt ge lite ledtrådar till vem den där mystiske anstiftaren kan vara och helst också
förmedla lite mera information som gör det troligt att några östafrikanska bizarra
terrorister med massor av machetas kommit in i landet och förklara lite närmare vilka
mål man kan tänkas ha med ett slå sig ner här i riket och igångsätta sina hiskeliga
styckmördaroperationer. Och vem blir nästa offer tro? Tankar om det kanske.

Så KJ har alltså hamnat som helt oskyldig i den här blodiga smeten där det gömmer
sig grymma östafrikaner med dunkla motiv och mycken mordisk blodtörst?
Amun Abdullahi kom till Sverige som asylflykting från Somalia.
Hon började jobba på Sveriges Radio International som journalist. Hon gjorde ett reportage om hur det värvades ungdomar i Sverige till en terroriströrelse i Öst Afrika.
Efter att det här inslaget sändes i radio fick hon en massa hotelser och hennes kolleger på Sveriges Radio tog också avstånd från henne.
Det slutade med att hon blev arbetslös och flyttade sedan till Mogadisho där hon är chef för en flickskola idag.
Citera
2014-02-15, 16:15
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Amun Abdullahi kom till Sverige som asylflykting från Somalia.
.
Svara hellre på frågorna om vem anstiftaren kan tänkas vara och varför denne ville ha
VB dödad och på detta hemska vis?
Sedan har du visst frågor att besvara från användaren MrFold.
Citera
2014-02-15, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Här Lagro har du - ifall du glömt bort det - inlägget från igår där du lovade oss att det finns en massa (eller hur ska man annars tolka "alla") bevis och indicier som pekar mot att Kristoffer inte begått mordet. Seså - räkna upp de där bevisen och indicierna nu. Så svårt kan det väl inte vara???
Jag har tidigare skrivit ett flertal inlägg om det som bevisar att KJ kunde aldrig vara någon gärningsman, jag anser det räcker med de inläggen som är gjorda.
Citera
2014-02-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Svara hellre på frågorna om vem anstiftaren kan tänkas vara och varför denne ville ha
VB dödad och på detta hemska vis?
Sedan har du visst frågor att besvara från användaren MrFold.
Jag vet inte vem anstiftaren är eller om det finns en, men det är min spekulation att mordet på VB var ett anstiftat mord. Jag skulle aldrig spekulera om någon persons namn.
Jag skulle tro att anstiftaren hade ingen aning på vilket sätt VB skulle dödas.
Citera
2014-02-15, 16:31
Medlem
Citat:
När man ser till helheten. Ett vittne möter det som sannolikt var VB på Lejonbacksvägen 21.30 där KJ säger att hon lämnade hans bostad 21.00 och det är 1,1 km till det här mötet, det stämmer mycket bra att det verkligen var VB.
KJ han åker och besöker sin bror mellan 22.00-23.00, som finns vittnesuppgifter om.
Benen kommer till Gula huset 18-20 maj likstela och planteras inne i huset för att upptäckas, andra kroppsdelar är planterade ca 150 m ute i terrängen helt öppet, kan ses som att de skulle upptäckas också.
Blodfläckarna i KJ:s bil var utan tvekan planterad där, passar in med andra planteringar.
Jag anser att det är helt osannolikt att KJ har utfört något styckmord på VB, sett till tidsaxeln blandannat.
Här finns ett inlägg som visar att KJ kunde inte vara gärningsmannen för styckmordet på VB, sett blandannat till tidsaxeln fanns ingen tid för något mord.
Citera
2014-02-15, 16:54
Bannlyst
Citat:
Här finns ett inlägg som visar att KJ kunde inte vara gärningsmannen för styckmordet på VB, sett blandannat till tidsaxeln fanns ingen tid för något mord.
Inlägget du hänvisar till bevisar väl inget? Var hittar du bevisen? Du gör precis som i Mats Alm tråden. Är totalt oförmögen att leda något av ditt svammel i bevis. För inte kan du väl själv sitta och tro att du presenterar bevis?
Citera
2014-02-15, 17:05
Bannlyst
Citat:
Jag har tidigare skrivit ett flertal inlägg om det som bevisar att KJ kunde aldrig vara någon gärningsman, jag anser det räcker med de inläggen som är gjorda.
Var nu så artig och ge os ett, endast ett exempel där du bevisar att KJ inte är gärningsmannen. Förstå att det är av vikt för dig så att du inte erhåller fler tillmälen än rikspucko.
Citera
2014-02-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Inlägget du hänvisar till bevisar väl inget? Var hittar du bevisen? Du gör precis som i Mats Alm tråden. Är totalt oförmögen att leda något av ditt svammel i bevis. För inte kan du väl själv sitta och tro att du presenterar bevis?
Ni tycks tro att ett styckmord går att genomföra på 15 minuter eller liknande, sätt er in och tänk igenom vilken planering som fordras för att klara av en sådan procedur, det är ingen enkel grej det kan ni lita på. Att göra ett mord och omedelbart åka dit kan vem som helst göra.
Nu är det inte KJ som skall bevisa att han inte gjort mordet, utan det är ni som skall bevisa att han är gärningmannen, som jag kan garantera ni inte kan.
Citera
2014-02-15, 18:54
Medlem
Citat:
Ni tycks tro att ett styckmord går att genomföra på 15 minuter eller liknande, sätt er in och tänk igenom vilken planering som fordras för att klara av en sådan procedur, det är ingen enkel grej det kan ni lita på. Att göra ett mord och omedelbart åka dit kan vem som helst göra.
Nu är det inte KJ som skall bevisa att han inte gjort mordet, utan det är ni som skall bevisa att han är gärningmannen, som jag kan garantera ni inte kan.

TR har redan dömt KJ till 14 års fängelse baserat på åklagarnas framställan och dessutom utom rimligt tvivel. Du verkar ha svårt att ta till dig det. Det är fakta.
Citera
2014-02-15, 19:46
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Som Remark skriver så är förutsättningarna ändrade nu Lagro. Det står inte "lika" mellan de båda hypoteserna att KJ är oskyldig och att han är skyldig. Vi som tror att han är skyldig kan stödja oss på både åklagarnas, polisens och tingsrättens uppfattning. Du och de andra kan stödja er på... tja, inte mycket annat än era egna åsikter.

Vem har påstått att Kristoffer skulle ha mördat OCH styckat kroppen på 15 minuter, vad är det för svammel?

Sen har du inte alls "bevisat" eller presenterat någon lista med bevis och indicier för att KJ är oskyldig. Det enda vi har sett är dina egna spekulationer om att det måste vara så. Flera av dom är dessutom byggda på felaktiga antaganden om verkligheten, vilket vi visat för dig åtskilliga gånger.

Kom igen nu! Så svårt kan det inte vara. Du behöver inte skriva långt, punkta bara upp det du anser vara bevis respektive indicier för att Kristoffer är oskyldig.

Klarar du inte det kan tråden lugnt utgå från att det inte finns några såna bevis/indicier.
Citera
2014-02-15, 20:30
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Nej, det har säkert tagit minst en timme att fixa det där kroppsdelandet.
Men utifall att det skulle handla om dina "östafrikanska bizarra terrorister/professionella
styckmördare" så kan det nog tänkas ha gått betydligt snabbare än så.
De har liksom vanan inne och jobbar snabbt med sina skräckinjagande machetas.
Det kan man nog lugnt utgå ifrån.

Nu undrar jag hur "anstiftaren" - vi kan kalla denne Mr X - kom i kontakt med gänget
av östafrikanska terrorister/professionella styckmördare?
Mailade denne kanske till nån hydda djupt inne i den afrikanska djungeln och vips
så fick denne napp varpå dessa blodtörstiga negrer skyndade sig att boka in sig på
första bästa plan till Sweden för vidare färd till Boden i maj månad förra året?
Hur fick man ombord dessa långa hiskeliga djungelknivar utan upptäckt vid säkerhetskontrollen?
Eller vänta nu - stod Mr X till tjänst med dessa machetas?
Hur mycket kan det här kontraktet ha inbringat i reda pengar? Vad fick Mr X punga ut med
för att få stackars flickan VB mördad?
Har du några funderingar kring detta?

Varför har man förresten inte hört om några iakttagelser denna aktuella kvällen om
skumma negrer med mord i sinnet vid de ställen VB vistades kring?

Vem är Mr X och var finns han nu? Kommer han att anstifta flera mord, tror du?

Ja, stackars Kristoffer - falla offer för en sån här djävulusisk sammansvärjning.
Hur ska han kunna bevisa sin oskuld så han får vandra ut i friheten igen och leka
krig i skogen med polarna?
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-15 kl. 20:40.
Citera
2014-02-15, 20:43
Medlem
Vad jag anser är underligt och förvånande med domen och rättegången är att åklagarna och det står även i domen att det var liklukt i bagageutrymmet eller bilen.
Om det är liklukt menas det att det funnits ett lik i bilen, men det finns ingenting som bevisar att det funnits något lik där.
Det rätta är att påstå det har funnits cadaverine lukt i bagageutrymmet som menas att lukten kommer från blodet av en avliden person eller att det funnits någon kropp där.
Eftersom det fanns blodspår i bilen är det de mest logiska att cadaverine lukten kom därifrån och det blodet kom också från en avliden person.
När lukten kommer från blodet av en avliden person kan man inte påstå att det är liklukt.
Jag anser att ett sådant här påstående har skapat missuppfattning som gjorts av åklagarna och finns i domen att det var liklukt i bagageutrymmet.
Senast redigerad av Lagro 2014-02-15 kl. 20:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in