2014-02-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Citat:

Ursprungligen postat av Theforeigner

Bilen vid det röda huset tillhör antagligen J*akim F*rsell **= oo (f*rssell? *=o)

Jag har funnit en Th*rese F*rsell *=e *=o

hennes address är:

Fl*ttiljvägen 4 C, BODEN *=o

Som är EXACT SAMMA address som KJ!!!

Och hon är facebook vänn med D*niel O*a *=a *=j som ochså J*akim F*rsell **= oo är facebook vänn med.

Så Th*rese F*rsell *=e *=o och J*akim F*rsell **= oo är sannolikt i familj.

Det finns bara 3 personer, förutom Th*rese och J*akim, med efternamnet F*rsell **= oo i Boden.

Mamma F och syskon F ? kan man kolla det? ha rinte tillgång till register. men här är en tråd till - det förbjudna ordet g*ng än det som tidigare sagts

The Foreigner uppmärksammade detta redan juni 2013. Strax efter att VB fanns i delar.

Varför har inte polisen undersökt detta? Kanske finns det i den sk slasken? Han är ju - till skillnad från KJ eller för den delen MB t.ex. - dömd för både våldsbrott, olaga hot och belagd med kontaktförbud. Ett gediget register mao. I nutid.

Uppvuxen på samma gata som VB, en syster som bor granne med KJ ... våldsbenägen möjligen/troligen.

Skulle vara intressant att veta var han befann sig 4/5 ...
Citera
2014-02-15, 00:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
För att få ihop ditt sista stycke skall man onekligen ha viss "förmåga".

Det räcker om TO är en bra, vederhäftig advokat med fakta. Hans pedagogiska förmåga har nog mindre värde.

Fakta är en bristvara i det här målet. Men om Olsson ska lyckas övertyga hovrätten att KJ är Herr Snövit, utan någon som helst inblandning i styckmordet på Vatchareeya Bangsuan, krävs det nog pedagogisk förmåga långt utöver det vanliga - det är ett mästarprov om Olsson lyckas att få KJ försatt på fri fot, det skulle ställa illusionister som Labero och Copperfield i skuggan ..
Citera
2014-02-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Fakta är en bristvara i det här målet. Men om Olsson ska lyckas övertyga hovrätten att KJ är Herr Snövit, utan någon som helst inblandning i styckmordet på Vatchareeya Bangsuan, krävs det nog pedagogisk förmåga långt utöver det vanliga - det är ett mästarprov om Olsson lyckas att få KJ försatt på fri fot, det skulle ställa illusionister som Labero och Copperfield i skuggan ..

Du tror - på fullt allvar - att HR fattar beslut efter den pedagogiska förmågan hos åklagaren respektive advokaten?
Citera
2014-02-15, 02:08
Medlem
Langelas avatar
En liten tanke jag haft bara, om KJ nu är skyldig och ändå räknar med att det förmodligen blir ett långt fängelsestraff pga den "starka bevisningen" hade han inte vunnit på att erkänna och satsa på att bli dömd till rättspsykiatrisk vård i stället?
Citera
2014-02-15, 02:26
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
The Foreigner uppmärksammade detta redan juni 2013. Strax efter att VB fanns i delar.

Varför har inte polisen undersökt detta? Kanske finns det i den sk slasken? Han är ju - till skillnad från KJ eller för den delen MB t.ex. - dömd för både våldsbrott, olaga hot och belagd med kontaktförbud. Ett gediget register mao. I nutid.

Uppvuxen på samma gata som VB, en syster som bor granne med KJ ... våldsbenägen möjligen/troligen.

Skulle vara intressant att veta var han befann sig 4/5 ...

Av möjligt interesse:

Th*rese F*rsell , bor Fl*ttiljvägen 4 C, altså granne till KJ.

TF, jobbar, senn 2007, som Kassörska på ICA Kvantum. (går ochså på Luleå tekniska uni. som VB)

ICA Kvantum ligger på Lulevägen 27, Boden

Detta är samma ICA som MB handlade i Den 4 maj kl 15:44 (tid finns på kvitto i FUP 1006)

TF är desutom FB vänn med minst 3 medlemmar av Ber* (*=g) familien, 2 av dom som bor i Lakaträsk

ICA Kvantum Lulevägen 27 ligger ca 200 meter från Ugglegatan 4A där VB bodde.

KJ hämtade upp VB vid hennes hem ca kl 16 den 4 Maj.

om TF jobbade på ICA den 4 Maj så var både TF, MB, KJ och VB innom ca 200 meter av varandra den 4 maj ca kl 16.
Citera
2014-02-15, 03:44
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
De flesta mord blir uppklarade för att mördaren inte klarar av att göra som Mats Alm eller KJ och neka sig igenom hela rättegången trots att allt pekar mot dem. De förstår att ingen tror på dem ändå så de ger hellre upp. Men sen finns det folk som Alm och KJ som inte bryr sig om sånt. Alm drog en av de löjligaste historierna jag någonsin hört och han klarar av att dra den trots att folk sitter där och i stort sett skrattar åt honom. Men han kom undan för att man inte kunde se om hon hade blivit mördad eller inte. När det gäller KJ har han inte dragit några extremt löjliga historier även om han försökt med några pinsamheter utan hans taktik var tydlig och det är att sänka sig själv i andras ögon och mena på att han är minsann så klen och dum att han inte kan städa upp efter ett mord. Saker som folk härinne har gått på men tack och lov inte de som dömde honom.

Så det finns blod i bilen, KJs DNA på ett av de avsågade benen (har jag för mig, orkar inte kolla upp), han ljuger om gula huset, han försäger sig om vart blodet i bilen är, han träffade henne den kvällen och hon var där, han var kär i henne men hon ville inte ha honom, tejpen, hans beteende i förhören, hans beteende under söken osv osv osv.

I din värld så skulle det kunna finnas fingeravtryck på hennes kropp. Hon skulle kunna ligga död i hans lägenhet. Det hade inte spelat roll för då hade missfostret bara sagt " - Jag drack några öl. Jag och VB hade sex. Hon pluggade vidare medan jag stack hem till min bror. Du kan fråga honom. När jag kom tillbaka så låg hon död i min lägenhet med en massa hugg. ". Sen bara köra vidare på den storyn i alla evighet så hade du och några av dina pinsamma följare härinne bombat tråden med en massa " - DET ÄR INTE KJ!"-poster.

För så länge man inte hittar mordvapnet med fingeravtryck på.
Så länge mördaren ljuger.
Så länge inte någon har sett mordet - helst spelat in det på video...

Så ska man inte kunna döma uppenbart störda människor som KJ trots så mycket pekar mot dem. Jag kan hålla med dig om att man inte ska kunna döma någon för minsta lilla men så är det inte i detta fall. KJ klarade nästan städa undan och även om det tar emot att säga, i och med att det är ett äckligt mord med styckning vi snackar om, så gjorde han ett bra jobb.

I förhören fick man känslan av att han lever i en fantasivärld. Han drog upp tv-serier och hur poliser agerar i dem. Han pratade om Dexter som städar undan mord i varje avsnitt i stort sett. Killen är säkert en drömmare och lever i sin fantasivärld och när han nu tog ihjäl stackars VB så hade han hjälp av allt han samlat på sig i sitt drömmande.

Ah, tack, äntligen. Ett simpelt, rationellt och tydligt inlägg som summerar näst intill allt man skulle kunna säga om det här ämnet.
Citera
2014-02-15, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Av möjligt interesse:

Th*rese F*rsell , bor Fl*ttiljvägen 4 C, altså granne till KJ.

TF, jobbar, senn 2007, som Kassörska på ICA Kvantum. (går ochså på Luleå tekniska uni. som VB)

ICA Kvantum ligger på Lulevägen 27, Boden

Detta är samma ICA som MB handlade i Den 4 maj kl 15:44 (tid finns på kvitto i FUP 1006)

TF är desutom FB vänn med minst 3 medlemmar av Ber* (*=g) familien, 2 av dom som bor i Lakaträsk

ICA Kvantum Lulevägen 27 ligger ca 200 meter från Ugglegatan 4A där VB bodde.

KJ hämtade upp VB vid hennes hem ca kl 16 den 4 Maj.

om TF jobbade på ICA den 4 Maj så var både TF, MB, KJ och VB innom ca 200 meter av varandra den 4 maj ca kl 16.

Många sammanträffanden men inget som stödjer någon teori i och med att dessa förhållanden inte är kopplade till varandra, TF jobbar hursomhelst på Ica kvantum, MB kan mycket väl handlat i affären utan mordiska uppsåt utan att detta har med KJ och VB att göra, kan du redogöra vad vederbörande gjorde under kvällen däremot. Boden är en liten stad och att bekantas vägar korsas är mer än ofta. Sen bara faktorerna att VB bodde på Ugglegatan och TF jobbat på Kvantum sen 2007 gör den kopplingen irrelevant om inte detta är det mest planerade mordet i historien.
Men tror ändå polisen kunde kollat upp Forsellarna mer i utredingen om inte annat än utesluta.
Det är mycket man önskar att det kollat upp mer så hade kanske teorierna inte varit så många men det handlar ju även om resurser.
Men allt detta kan ju vara relevant till fallet, blir sällan förvånad nuförtiden
Senast redigerad av Steelmachine33 2014-02-15 kl. 06:29.
Citera
2014-02-15, 08:26
Medlem
colapop123s avatar
Intressant men Jocke Forsell är inte den kille som gjort detta, jocke gör saker i plödslig ilska och är övrig tid väldigt trevlig och snäll. Han är inte någon som hade fått ihop hela den koncpirationen lite för avancerat för att vara han liksom :P Han är ju dock bla. känd för sin våldshistorik mot kvinnor. Jocke är dessutom en fighter, han väger säkert 100kg muskler och ser ut som en proffsfighter ikroppen. Nä den dagen jocke dödar nån så blir det för att ha slagit eller sparkat ihjäl någon. Vidare så är Therese Forsell en bra tjej som inte gör mycket väsen av sig. Hon jobbar heltid på ica kvantum och håller på med kroppsbyggning men har inga större skandaler eller känd kriminalitet bakom sig.
Citera
2014-02-15, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colapop123
Intressant men Jocke Forsell är inte den kille som gjort detta, jocke gör saker i plödslig ilska och är övrig tid väldigt trevlig och snäll. Han är inte någon som hade fått ihop hela den koncpirationen lite för avancerat för att vara han liksom :P Han är ju dock bla. känd för sin våldshistorik mot kvinnor. Jocke är dessutom en fighter, han väger säkert 100kg muskler och ser ut som en proffsfighter ikroppen. Nä den dagen jocke dödar nån så blir det för att ha slagit eller sparkat ihjäl någon. Vidare så är Therese Forsell en bra tjej som inte gör mycket väsen av sig. Hon jobbar heltid på ica kvantum och håller på med kroppsbyggning men har inga större skandaler eller känd kriminalitet bakom sig.

intressant information, tror vi kan släppa JF och hans syster.
Citera
2014-02-15, 09:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langela
En liten tanke jag haft bara, om KJ nu är skyldig och ändå räknar med att det förmodligen blir ett långt fängelsestraff pga den "starka bevisningen" hade han inte vunnit på att erkänna och satsa på att bli dömd till rättspsykiatrisk vård i stället?

Enligt RP-undersökningen bedömdes KJ inte vara psykiskt sjuk när han genomgick denna eller var han psykiskt sjuk när han styckmördade Vatchareeya Bangsuan, varför rättspsykiatrisk vård inte kan komma ifråga. I övrigt är strafflängden (18 år) vilket åklagarna yrkat anmärkningsvärt låg och förhoppningen är naturligtvis att hovrätten ger KJ livstid, vilket gärningen är kvalificerad för.
Citera
2014-02-15, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colapop123

Men KJ är nog en riktig stjärna på konspirationer och avancerade planer
Citera
2014-02-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
De flesta mord blir uppklarade för att mördaren inte klarar av att göra som Mats Alm eller KJ och neka sig igenom hela rättegången trots att allt pekar mot dem. De förstår att ingen tror på dem ändå så de ger hellre upp. Men sen finns det folk som Alm och KJ som inte bryr sig om sånt. Alm drog en av de löjligaste historierna jag någonsin hört och han klarar av att dra den trots att folk sitter där och i stort sett skrattar åt honom. Men han kom undan för att man inte kunde se om hon hade blivit mördad eller inte. När det gäller KJ har han inte dragit några extremt löjliga historier även om han försökt med några pinsamheter utan hans taktik var tydlig och det är att sänka sig själv i andras ögon och mena på att han är minsann så klen och dum att han inte kan städa upp efter ett mord. Saker som folk härinne har gått på men tack och lov inte de som dömde honom.

Så det finns blod i bilen, KJs DNA på ett av de avsågade benen (har jag för mig, orkar inte kolla upp), han ljuger om gula huset, han försäger sig om vart blodet i bilen är, han träffade henne den kvällen och hon var där, han var kär i henne men hon ville inte ha honom, tejpen, hans beteende i förhören, hans beteende under söken osv osv osv.

I din värld så skulle det kunna finnas fingeravtryck på hennes kropp. Hon skulle kunna ligga död i hans lägenhet. Det hade inte spelat roll för då hade missfostret bara sagt " - Jag drack några öl. Jag och VB hade sex. Hon pluggade vidare medan jag stack hem till min bror. Du kan fråga honom. När jag kom tillbaka så låg hon död i min lägenhet med en massa hugg. ". Sen bara köra vidare på den storyn i alla evighet så hade du och några av dina pinsamma följare härinne bombat tråden med en massa " - DET ÄR INTE KJ!"-poster.

För så länge man inte hittar mordvapnet med fingeravtryck på.
Så länge mördaren ljuger.
Så länge inte någon har sett mordet - helst spelat in det på video...

Så ska man inte kunna döma uppenbart störda människor som KJ trots så mycket pekar mot dem. Jag kan hålla med dig om att man inte ska kunna döma någon för minsta lilla men så är det inte i detta fall. KJ klarade nästan städa undan och även om det tar emot att säga, i och med att det är ett äckligt mord med styckning vi snackar om, så gjorde han ett bra jobb.

I förhören fick man känslan av att han lever i en fantasivärld. Han drog upp tv-serier och hur poliser agerar i dem. Han pratade om Dexter som städar undan mord i varje avsnitt i stort sett. Killen är säkert en drömmare och lever i sin fantasivärld och när han nu tog ihjäl stackars VB så hade han hjälp av allt han samlat på sig i sitt drömmande.
Du har helt fel det går inte att ljuga sig igenom förhören som du påstår, förhörsledarna är mycket skickliga personer och vet vilka frågor som skall ställas. Nu är det inte ett förhör som görs utan det är ett flertal och alla förhör spelas in på bandspelare och jämföres. En person kan inte sitta och ljuga sig igenom alla förhören och komma ihåg allt vad han sagt om han ljuger. Om förhörsledarna inser det finns misstänkligheter blir det frågor som gör att den förhörde lindar fast sig mer eller mindre och sedan är det kört för personen.
Vad gäller de här personerna du nämner de har inte ljugit sig igenom några förhör, det skulle inte ha fungerat.
Jag anser du är okunnig på området om du tror på vad du framför i inlägget.
Du borde inse på oskyldiga personer kan man inte hitta några bevis om begånget brott och mot KJ finns det inte heller några bevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in