2014-02-14, 17:58
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Riktigt otäck, ja. Men jag håller inte med om att han är ämne till seriemördare. Jag tror att KJ och några av kompisarna som är som KJ länge hade fantiserat om hur det skulle kännas att en gång i livet döda en människa - dvs precis det som KJ uttryckligen låtit några i omgivningen förstå, han har ju inte direkt gjort någon hemlighet av detta. Nu har man gjort det här och jag är långt ifrån säker på att behovet av en upprepning är särskilt starkt, jag tror det räcker långt med att återkalla minnet av VB-eventet.

Att återkalla i minnet brukar räcka ett tag, men så småningom behövs det ett nytt "event" för att fylla tomhetskänslan och råda bot på depressionen som följer. Nu tror jag att KJ är ensam gärningsman. Möjligtvis kan Säpofarsan ha hjälpt till med städningen. Tror som GW, att lägenheten är brotts och styckplats.

Hunden markerade i lägenheten. Polisen testade då för blod vilket kunde uteslutas. Kvar blir sperma och likdoft, det är bara att välja.
Citera
2014-02-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
De flesta mord blir uppklarade därför de sker i bostaden och det finns en brottsplats och den misstänkte är oftast en nära anhörig. Med en brottsplats finns det alltid stora möjligheter att få fram bevis mot den misstänkte. Finns det bindande bevis, vad finns det för orsak att neka för den misstänkte.
I det här fallet med KJ det fanns inget motiv för honom att mörda VB och det finns ingen brottsplats och absolut inga bevis mot honom för begånget brott.
Med en dom på 14 år fängelse ifrågasättes rättssäkerheten i landet, jag anser det är lätt att hamna i en situation som KJ och det kan inses att man är rättslös när man ser till förfarandet mot honom.
Svenska politiker har alltid varit snabba att kritisera andra länders rättssystem att de dömer folk med bristande bevis.
Jag anser de behöver sopa framför egen dörr, innan de kritiserar andra.

De flesta mord blir uppklarade för att mördaren inte klarar av att göra som Mats Alm eller KJ och neka sig igenom hela rättegången trots att allt pekar mot dem. De förstår att ingen tror på dem ändå så de ger hellre upp. Men sen finns det folk som Alm och KJ som inte bryr sig om sånt. Alm drog en av de löjligaste historierna jag någonsin hört och han klarar av att dra den trots att folk sitter där och i stort sett skrattar åt honom. Men han kom undan för att man inte kunde se om hon hade blivit mördad eller inte. När det gäller KJ har han inte dragit några extremt löjliga historier även om han försökt med några pinsamheter utan hans taktik var tydlig och det är att sänka sig själv i andras ögon och mena på att han är minsann så klen och dum att han inte kan städa upp efter ett mord. Saker som folk härinne har gått på men tack och lov inte de som dömde honom.

Så det finns blod i bilen, KJs DNA på ett av de avsågade benen (har jag för mig, orkar inte kolla upp), han ljuger om gula huset, han försäger sig om vart blodet i bilen är, han träffade henne den kvällen och hon var där, han var kär i henne men hon ville inte ha honom, tejpen, hans beteende i förhören, hans beteende under söken osv osv osv.

I din värld så skulle det kunna finnas fingeravtryck på hennes kropp. Hon skulle kunna ligga död i hans lägenhet. Det hade inte spelat roll för då hade missfostret bara sagt " - Jag drack några öl. Jag och VB hade sex. Hon pluggade vidare medan jag stack hem till min bror. Du kan fråga honom. När jag kom tillbaka så låg hon död i min lägenhet med en massa hugg. ". Sen bara köra vidare på den storyn i alla evighet så hade du och några av dina pinsamma följare härinne bombat tråden med en massa " - DET ÄR INTE KJ!"-poster.

För så länge man inte hittar mordvapnet med fingeravtryck på.
Så länge mördaren ljuger.
Så länge inte någon har sett mordet - helst spelat in det på video...

Så ska man inte kunna döma uppenbart störda människor som KJ trots så mycket pekar mot dem. Jag kan hålla med dig om att man inte ska kunna döma någon för minsta lilla men så är det inte i detta fall. KJ klarade nästan städa undan och även om det tar emot att säga, i och med att det är ett äckligt mord med styckning vi snackar om, så gjorde han ett bra jobb.

I förhören fick man känslan av att han lever i en fantasivärld. Han drog upp tv-serier och hur poliser agerar i dem. Han pratade om Dexter som städar undan mord i varje avsnitt i stort sett. Killen är säkert en drömmare och lever i sin fantasivärld och när han nu tog ihjäl stackars VB så hade han hjälp av allt han samlat på sig i sitt drömmande.
Citera
2014-02-14, 19:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Allting är en spekulation, med uteslutningsmetoden.
Jag utesluter KJ som gärningsmannen.
.

Kom igen nu Lagro - redovisa nu i en tydlig, klar lista vilka "bevis och indicier" det finns för att KJ är oskyldig enligt dig. Du hävdar ju i tidigare inlägg att det finns såna och uppenbarligen måste du ju utgå från någon form av fakta eftersom du anser att du kan stryka Kristoffer som trolig gärningsman.

Fram med argumenten nu - det är ju totalt meningslöst att resonera utifrån påståenden som man inte vet vad de bygger på.
Citera
2014-02-14, 20:47
Medlem
Citat:
....

Sedan följer diverse alternativteorier den ena mer fantasifull (typ terrorister) än de andra för att slutningen hamna hos AN/MB.
.......

Förvåningsfullt nog avslutar du insiktsfullt med

.....

Några bevis för påståendet finns inte, men skulle mördarna åka dit, finns möjligheten att det skulle komma fram vilka anstiftarna är, om det scenariet stämmer.

Kursiveringar är mina kommentarer.

Du har helt enkelt bestämt dig att KJ är oskyldig - oklart vad du baserar det på. Sedan bygger du upp dina egna teorier utifrån den utgångspunkten.

Den byggnaden är lika bräcklig som den grund den vilar på.
Senast redigerad av Remark 2014-02-14 kl. 20:49.
Citera
2014-02-14, 20:48
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavell
Jag håller med dig i det du skriver. Jag är själv övertygad om att KJ är skyldig. Förutom blodet så tycker jag att samtalet till 112 och tejpen väger tungt. Att VB skulle ringa 112 av misstag samma dag som hon blir mördad känns väldigt osannolikt. Samma sak med tejpen, att GM skulle råka använda en likadan tejp som KJ har delad på samma sätt känns väldigt osannolikt. Dessutom med VB's blod på KJ's rulle. Då säger bland annat Quarrel att rullen hos KJ kan ha varit VB's men i så fall måste det finnas en tredje rulle. Även denna delad på samma sätt.

Men jag känner mig också tveksam över om det verkligen skall räcka för att fälla någon för mord. Eftersom jag tror det var KJ så känns det ju bra att han inte går fri. Men att fälla någon oskyldig är ju ännu värre. Hur säker måste man vara?

Jag kan fylla på med att KJ låtsasringde VB efter försvinnandet. Fanns det pengar på hans kontantkort vid tidpunkten?
Han ringde en kompis istället, påstår KJ vid förhör. Men hade han ens möjlighet?

+1 på "såg tvättade ut" benen. Var de tvättade? Upptäcktes några kloreringar eller annat som brukar komma ur vattenledningar? Det är inte ens kollat.

Inget DNA från KJ hittades på VB, trots oralsex. Tvättade hon sig noga efteråt eller är det rent skryt?
Hittades några kemiska ingredienser, som typ tvål. Inte kontrollerat.

En kompis påstår att KJ äger en jätte till ryggsäck, som emotsägs av KJ. Ord mot ord.
Här hade press kunnat sättas på flertal personer.

En kompis påstår att KJ äger ett stämjärn, som sakta omvandlas till en skölp och diverse andra verktyg. Man tycker att modern teknik hade kunnat visa på mordvapen, eller kanske en avgjutning.
Hade KJ haft en försvunnen åra hade det varit mordvapen, efter en villervalla från åklagaren.

En säng är försvunnen. Familjen påstår att de slängt en gammal säng och ersatt med en nyare vid senaste sanering. Är någon säker på hur många sängar KJ hade. Han hade en bra tid innan 4 maj stört grannar med nattligt bankande/borrande. Var det när han byggde om en säng till vapengömma?
Åklagarna gör stora affärer av en säng ingen pressats om. Familjen t ex.

KJ åkte hem till WL som upplevde honom som vanligt 5 maj.

Kan skriva i oändlighet, men det får räcka här.
Som det nu är, känns det som om vem som helst kan få skaka galler om de har lite otur.
Jag trodde i min enfald att åklagarna ville ha mer preciserade analyser (typ följdfrågor på inskickade prov) eftersom tiden gick och åklagarna ständigt väntade på nya analyssvar. De visade sig vara väldigt generella. Hur tänkte de? Varken polis/utredare eller åklagare har pressat på där de kunde.
Hade inte KJ och VB känt varann, hade tejprullen, för att nämna ett ex., varit väldigt graverande för KJ. Nog hade vi behövt lite CSI alltid, då hade vi vetat mer och gissat mindre och förvanska svaga indicier till tungt vägande bevis som nu..aah. Kwastsensationer har vi fått nog av.
Citera
2014-02-14, 21:14
Medlem
swedemisss avatar
Är det denna Joaki* F?

http://pdfcast.org/pdf/dom-misshandel-kontaktforbud
Citera
2014-02-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Är det denna Joaki* F?

Jo det borde vara densamma
Citera
2014-02-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
Är det denna Joaki* F?

Verkar så. Gedigen "meritlista" och hans syster (?) på på samma adress som KJ?
Stämmer det?
Citera
2014-02-14, 22:05
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Det finns en möjlighet att VB blev mördad av en slump av exempelvis bizarra terrorister, som råkade åka vägen hon gick efter och mördade henne som någon typ av njutning för dem. Men det scenariet kan nästan ses vara uteslutet.
Då finns ett annat scenarium och det är att det var ett anstiftat mord och då anser jag det bör vara en man och kvinna inblandad, att VB kunde ha ställt till något i relationen mellan dem.
Några bevis för påståendet finns inte, men skulle mördarna åka dit, finns möjligheten att det skulle komma fram vilka anstiftarna är, om det scenariet stämmer.

Absolut, du är inte den enda som utesluter KJ som gärningsman. En tid har nu gått, och undersökningen fortsätter. Det som kan verka en aning förvirrande i fallet är det som pekar åt andra håll.

Man har ganska tidigt uteslutit just slumpen, detta var ett planerat mord och väl genomtänkt.. Till en början... Det finns naturligtvis fortfarande en individ, eventuellt fler, som man har under luppen. Detta inte pga starka misstankar, snarare ifall några spår skulle kunna bekräftas utifall att saker sker. Dessa saker är misstag från misstänkt person som ser sig ha sitt på det torra.

Alla som någon gång varit involverade i brottsundersökningar, undersökningar både på platser och personer, vet hur mycket som ska följas upp även efter en dom har fallit mot en inte helt sannolik misstänkt.
Citera
2014-02-14, 22:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Absolut, du är inte den enda som utesluter KJ som gärningsman. En tid har nu gått, och undersökningen fortsätter. Det som kan verka en aning förvirrande i fallet är det som pekar åt andra håll.

Man har ganska tidigt uteslutit just slumpen, detta var ett planerat mord och väl genomtänkt.. Till en början... Det finns naturligtvis fortfarande en individ, eventuellt fler, som man har under luppen. Detta inte pga starka misstankar, snarare ifall några spår skulle kunna bekräftas utifall att saker sker. Dessa saker är misstag från misstänkt person som ser sig ha sitt på det torra.

Alla som någon gång varit involverade i brottsundersökningar, undersökningar både på platser och personer, vet hur mycket som ska följas upp även efter en dom har fallit mot en inte helt sannolik misstänkt.

Hm .. KJ yrkar på frikännande i hovrätten. Kommer att bli mycket intressant att se om Thomas Olsson med uppbådande av all sin pedagogiska förmåga lyckas retuschera den bild åklagarna målat upp till att visa en bild där KJ inte har ett dyft med styckmordet på Vatchareeya Bangsuan att skaffa. Ett mästarprov om Olsson lyckas med detta ..
Citera
2014-02-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hm .. KJ yrkar på frikännande i hovrätten. Kommer att bli mycket intressant att se om Thomas Olsson med uppbådande av all sin pedagogiska förmåga lyckas retuschera den bild åklagarna målat upp till att visa en bild där KJ inte har ett dyft med styckmordet på Vatchareeya Bangsuan att skaffa. Ett mästarprov om Olsson lyckas med detta ..

För att få ihop ditt sista stycke skall man onekligen ha viss "förmåga".

Det räcker om TO är en bra, vederhäftig advokat med fakta. Hans pedagogiska förmåga har nog mindre värde.
Citera
2014-02-14, 23:41
Medlem
swedemisss avatar
Citat:

Ursprungligen postat av Theforeigner

Bilen vid det röda huset tillhör antagligen J*akim F*rsell **= oo (f*rssell? *=o)

Jag har funnit en Th*rese F*rsell *=e *=o

hennes address är:

Fl*ttiljvägen 4 C, BODEN *=o

Som är EXACT SAMMA address som KJ!!!

Och hon är facebook vänn med D*niel O*a *=a *=j som ochså J*akim F*rsell **= oo är facebook vänn med.

Så Th*rese F*rsell *=e *=o och J*akim F*rsell **= oo är sannolikt i familj.

Det finns bara 3 personer, förutom Th*rese och J*akim, med efternamnet F*rsell **= oo i Boden.

Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Är det någon som vet om dessa hamnade i slasken (intervjuade, och avfärdade)?

Sen en fråga: - Hur kopplar du ihop dessa med fallet VB? Det räcker inte med att hitta samband mellan dem och MB, det krävs även en hållbar och trovärdig förklaring till allt som sker från den 4 maj till 23 maj där även KJ förehavanden passar in i historien. Är intresserad av att höra din teori.
Mamma F och syskon F ? kan man kolla det? ha rinte tillgång till register. men här är en tråd till - det förbjudna ordet g*ng än det som tidigare sagts
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in