Citat:
Ursprungligen postat av
Clavell
Jag håller med dig i det du skriver. Jag är själv övertygad om att KJ är skyldig. Förutom blodet så tycker jag att samtalet till 112 och tejpen väger tungt. Att VB skulle ringa 112 av misstag samma dag som hon blir mördad känns väldigt osannolikt. Samma sak med tejpen, att GM skulle råka använda en likadan tejp som KJ har delad på samma sätt känns väldigt osannolikt. Dessutom med VB's blod på KJ's rulle. Då säger bland annat Quarrel att rullen hos KJ kan ha varit VB's men i så fall måste det finnas en tredje rulle. Även denna delad på samma sätt.
Men jag känner mig också tveksam över om det verkligen skall räcka för att fälla någon för mord. Eftersom jag tror det var KJ så känns det ju bra att han inte går fri. Men att fälla någon oskyldig är ju ännu värre. Hur säker måste man vara?
Jag kan fylla på med att KJ låtsasringde VB efter försvinnandet. Fanns det pengar på hans kontantkort vid tidpunkten?
Han ringde en kompis istället, påstår KJ vid förhör. Men hade han ens möjlighet?
+1 på "såg tvättade ut" benen. Var de tvättade? Upptäcktes några kloreringar eller annat som brukar komma ur vattenledningar? Det är inte ens kollat.
Inget DNA från KJ hittades på VB, trots oralsex. Tvättade hon sig noga efteråt eller är det rent skryt?
Hittades några kemiska ingredienser, som typ tvål. Inte kontrollerat.
En kompis påstår att KJ äger en jätte till ryggsäck, som emotsägs av KJ. Ord mot ord.
Här hade press kunnat sättas på flertal personer.
En kompis påstår att KJ äger ett stämjärn, som sakta omvandlas till en skölp och diverse andra verktyg. Man tycker att modern teknik hade kunnat visa på mordvapen, eller kanske en avgjutning.
Hade KJ haft en försvunnen åra hade det varit mordvapen, efter en villervalla från åklagaren.
En säng är försvunnen. Familjen påstår att de slängt en gammal säng och ersatt med en nyare vid senaste sanering. Är någon säker på hur många sängar KJ hade. Han hade en bra tid innan 4 maj stört grannar med nattligt bankande/borrande. Var det när han byggde om en säng till vapengömma?
Åklagarna gör stora affärer av en säng ingen pressats om. Familjen t ex.
KJ åkte hem till WL som upplevde honom som vanligt 5 maj.
Kan skriva i oändlighet, men det får räcka här.
Som det nu är, känns det som om vem som helst kan få skaka galler om de har lite otur.
Jag trodde i min enfald att åklagarna ville ha mer preciserade analyser (typ följdfrågor på inskickade prov) eftersom tiden gick och åklagarna ständigt väntade på nya analyssvar. De visade sig vara väldigt generella. Hur tänkte de? Varken polis/utredare eller åklagare har pressat på där de kunde.
Hade inte KJ och VB känt varann, hade tejprullen, för att nämna ett ex., varit väldigt graverande för KJ. Nog hade vi behövt lite CSI alltid, då hade vi vetat mer och gissat mindre och förvanska svaga indicier till tungt vägande bevis som nu..aah. Kwastsensationer har vi fått nog av.