Citat:
Jag har inte ens sett att detta varit uppe till diskussion.
Vi är ca 22 000 aktiva medlemmar dvs sådana som aktiva varje månad predikar.
Vi har en stor grupp barn som är aktiva men inte räknas in i dessa.
Vi har många so är döpta med som inte predikar och således inte räknas in det kan vara sjuka och de som för tillfället är overksamma.
Ska de som studerar bibeln med JV och som besöker mötena också räknas in?
Vi har ca 300 församlingar i Sverige säg att varje församling har ca 20 st som inte aktivt predikar så har vi redan där 6000 som ska räknas in.
Anhängare kan ju vara ett vitt begrepp utan att fördenskull vara missvisande men har ju t om skrivit anhängare och inte medlemmar så vad är problemet? Storm i ett vattenglas igen?
Jag vet inte exakt var siffran kommer ifrån och vet inte heller exakt vad som är grunden när det räknas medlemmar utifrån myndigheternas sätt att se på detta.
Vi är ca 22 000 aktiva medlemmar dvs sådana som aktiva varje månad predikar.
Vi har en stor grupp barn som är aktiva men inte räknas in i dessa.
Vi har många so är döpta med som inte predikar och således inte räknas in det kan vara sjuka och de som för tillfället är overksamma.
Ska de som studerar bibeln med JV och som besöker mötena också räknas in?
Vi har ca 300 församlingar i Sverige säg att varje församling har ca 20 st som inte aktivt predikar så har vi redan där 6000 som ska räknas in.
Anhängare kan ju vara ett vitt begrepp utan att fördenskull vara missvisande men har ju t om skrivit anhängare och inte medlemmar så vad är problemet? Storm i ett vattenglas igen?

Jag vet inte exakt var siffran kommer ifrån och vet inte heller exakt vad som är grunden när det räknas medlemmar utifrån myndigheternas sätt att se på detta.
Eftersom jag kommer att ha väldigt mycket att göra de närmaste veckorna blir detta ev mitt sista inlägg i ämnet på ett tag!
Nu är det ju så att det statsbidrag vi diskuterar här är ett bidrag som samfund kan söka.
Det är alltså inte en rättighet för alla samfund att få detta bidrag.
Det är inte som tex barnbidraget, en rättighet för alla som får barn.
Och i och med att det är ett bidrag som ska sökas, så har givetvis staten rätt att säga nej till vissa sökande.
Det finns statsbidrag för väldigt olika saker, som idrottsföreningar, handikapprörelser osv. Har svårt att tänka mig att alla som söker dessa bidrag blir beviljade dessa bidrag.
Hittade tex när jag googlade att det finns ett "statsbidrag för enskilda vägar", kollade inte närmare, men utgår ifrån att vissa får bidrag för sådana vägar, men tror inte att alla som har en enskild väg kan få detta bidrag.
Det jag vill säga med detta är att eftersom statsbidragen är en möjlighet, inte en rättighet, så är det fel att mena att man blir diskrimenerad och orättvist behandlad om man inte får detta bidrag.
Särskilt inte med tanke på att mer än hälften av alla registrerade trossamfund inte har statsbidrag!
Man är alltså i gott sällskap!
essutom är en stor del av innehållet i Mishna avsett för ett rent teoretiskt dryftande och gör (i varje fall som det verkar) praktiskt taget inga anspråk på att redogöra för historiska seder och bruk.”