2014-02-14, 16:31
Medlem
Ace Venturas avatar
Ok, vi vänder på frågan. Hur har det varit tidigare? Hur lång tid brukar det vanligtvis ta innan alla moddar är "up and running"?
Citera
2014-02-14, 17:11
Medlem
Laggar som fan just nu, går inte att spela.
Citera
2014-02-14, 17:58
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Lustigt att folk tycker ISUn är OP, själv tyckte jag att den var helt jävla värdelös!? Framför allt i jämförelse med Obj 704 som kommer efter på tier IX. DEN är däremot helt fantastiskt imo!! Fattar inte att två så lika vagnar ändå kan upplevas så totalt olika?

Nästan lite irriterande faktiskt. En annan som droppar in titt som tätt är den där nya medaljen "Grovkalibrig" (High caliber?). Antingen är det värdet felsatt eller så har jag haft några bra dagar för jag har fått den typ 5-6 gånger på 2 dagar?
---------

Testade f.ö. nya banan några gånger igår. Ser riktigt riktigt bra ut.
För att ISUn är ful som stryk!
Själv tycker jag inte heller den är speciellt OP, men Borsig däremot. Ojojoj
Citera
2014-02-14, 17:59
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Ok, vi vänder på frågan. Hur har det varit tidigare? Hur lång tid brukar det vanligtvis ta innan alla moddar är "up and running"?

Några dagar, typ 2-3, har det tagit på ett ungefär för de jag använder. Några går lite snabbare och några lite segare.
Citera
2014-02-14, 18:30
Medlem
irrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman
Avstängd 1 timme för teamkill, är det något nytt eller har man samlat ihop till en avstängning. dock 1 timme, orka bry sig.

Åkte ut blixsnabbt, fick inte avsluta matchen, lite drygt för teamet kanske.

Ja det är nytt. Ändringar kom i 8.11

Citat:
Reworked the Team Damage Control System

General provisions:

Reworked the Damage Control System in relation to allies. In particular, damage to a tank by its platoon-mate is now considered illegal and therefore punishable.
Punishments in the team damage (the so-called “team hit” - damaging a vehicle on your own team) and team kill control system (destroying a vehicle on your own team) have become more severe, and at the same time more factors are now taken into account: penalty points for particular kinds of violations will be calculated with consideration of accidental team damage.
The chance of account suspension (“ban”) increases with each consequent damaging of allied vehicles in the same battle.
SPGs have special penalty point calculations to rule out accidental team damage (hitting an ally with ‘splash’ etc.).
Ramming allied tanks is also treated as foul play and an illegal action. The tank whose speed at the moment of collision was higher will be considered the offender.
The accumulated penalty points can be reduced by destroying enemy vehicles in the battles in which the allied team wins.
The duration of the first suspension has been reduced to one hour.

Improved the system of compensation to the victim of team damage:

The repair costs of the team damage victim are compensated in all cases.
Apart from the repair cost, the offender will also pay the affected party 10% of the total repair costs.
The offender will pay the affected party not only with credits received for the battle, but also with credits available on the offender’s account.

More severe punishments will be applied in the following scenarios:

If the enemy base capture has been interrupted by an ally (by the means of ramming or shooting).
If modules on an allied tank have been damaged (by the ramming or shooting).
If an allied tank has been destroyed.

Less serious punishments (but a penalty rating increase nonetheless) will be applied in the following scenarios:

If an allied vehicle has been damaged accidentally while the player was aiming at the enemy tank.
If an allied vehicle has been accidentally damaged with fragments of a high-explosive shell (by the so-called “splash”).
If, after firing, both the enemy vehicle and an allied vehicle were damaged.
Citera
2014-02-14, 18:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men ibland så händer det som hände mig tidigare att alla vagnar försvinner från mitt garage, vet inte varför. Verkar endast hända när jag hoppar ur en match när jag dött och matchen inte är klar.
Händer för mig, är en kollision mellan carousel och statistics mod, klickar jag på knappen längst ned till höger visas vagnarna igen.
Citera
2014-02-14, 19:16
Medlem
irrus avatar
Kul läsning...

http://worldoftanks.eu/en/news/44/top-tree-jagdpanzer-E-100/

Köpte min nu i veckan >_>
Citera
2014-02-14, 19:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
När roaming införs, kommer varje serverkluster fortfarande ha individuella evenemang?
Citera
2014-02-14, 20:12
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Händer för mig, är en kollision mellan carousel och statistics mod, klickar jag på knappen längst ned till höger visas vagnarna igen.

TACK!
Citera
2014-02-14, 20:36
Medlem
Bearforceones avatar
Alltså seriöst, det är totalt jävla ospelbart med den nuvarande MM. Antingen rullar man över motståndarna på 2 min eller så förlorar man lika fort. Jämlika lag existerar fan inte!

Som exempel kan jag ta de två senaste matcher med FVM304. Första matchen tyckte XVM att jag hade 28% vinstchans, nästföljande 18%... Jag menar, vad fan är det för jävla fel på skiten? Och visst fan förlorade vi stort och snabbt. Det spelar ingen roll att man gör sitt yttersta när man inte har en jävla chans ändå.
Citera
2014-02-14, 20:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Alltså seriöst, det är totalt jävla ospelbart med den nuvarande MM. Antingen rullar man över motståndarna på 2 min eller så förlorar man lika fort. Jämlika lag existerar fan inte!
Ligger på exakt 50% wr efter 16 matcher idag och jag är lite off så för mig funkar de helt ok.
Citera
2014-02-14, 20:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ligger på exakt 50% wr efter 16 matcher idag och jag är lite off så för mig funkar de helt ok.

Jag hamna i en pluton nyss och har inte vunnit en match efter det.. Låg skitbra innan och har gått ner till 50% nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in