2014-01-18, 21:52
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKolv
Min första autoloader stundar... Bortsett från light vagnar då.
T69 eller AMX 50 100?
Är du sugen på Team Battle är AMX50 100 given. Dessutom tycker jag att den är roligare allround. T69 har lite för dålig bössa (pen) för att den skall vara skoj. Med T69 måste du nästan alltid köra med premiumammo för att kunna hävda dig. AMXen är dessutom snabbare och rörligare. Så min röst går absolut till fransmannen. Dessutom är 50 120 och 50B två grymma tanks som följer efter i trädet. Det är iaf mina 5c.

Själv sålde jag min T71 häromdagen. Körde den aldrig längre? Den fastnade i ingemansland iom att Team Battle är så tier8-orienterat och jag sällan kör de lägre tieren jag sparat (utöver en handfull favoriter t.ex. KV-1S och Hellcat). Så den rök.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-01-18 kl. 21:56.
Citera
2014-01-18, 21:53
Medlem
ka48s avatar
Vad tycker ni om Panther (tyska t7 mt)?

Jag hittar fan ingen spelstil som passar riktigt.
I närkamp är man körd, som scout suger den. Support, njae.
Stå på avstånd som td och agera sniper verkar funka bäst men med tanke på den låga alpha dmg den levererar så är inte det något riktigt alternativ heller. Ffa då det är en medium.
Citera
2014-01-19, 00:14
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka48

Stå på avstånd som td och agera sniper verkar funka bäst men med tanke på den låga alpha dmg den levererar så är inte det något riktigt alternativ heller. Ffa då det är en medium.

Den är bra men precis som du märkt funkar den bäst på håll. Den är en ren sniper som stendör så fort nånting kommer nära... Bästa bössan gör visserligen inte så mycket skada men den skjuter rätt snabbt, är ordentligt pricksäker och har rätt bra pen. Släng på ett camo net och håll dig en bit bakom fronten i nån trevlig buske .
Citera
2014-01-19, 00:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Tänk dig alla negativa ord som finns i sverige gångrat med oändlighet så har du kommit en liten liten bit till vad jag tycker om den vagnen...
Citera
2014-01-19, 01:36
Medlem
libbens avatar
Allt som ger fördel som inte finns med för vanilla spelare är cheats.

Att man ska ha massa stats info innan man möter motståndarna är ett övertag. Att man kan se mer än vad man ska runt hörn osv är övertag. Ni som kör med mods som ger övertag vare sig stats eller andra sätt är små cheating little cunts.

Bara att acceptera att ni är noobs som inte kan spela clean.
Citera
2014-01-19, 01:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
crybaby
Citera
2014-01-19, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Allt som ger fördel som inte finns med för vanilla spelare är cheats.

Att man ska ha massa stats info innan man möter motståndarna är ett övertag. Att man kan se mer än vad man ska runt hörn osv är övertag. Ni som kör med mods som ger övertag vare sig stats eller andra sätt är små cheating little cunts.

Bara att acceptera att ni är noobs som inte kan spela clean.

TROLL!

stats info från XVM är ju bara en sammanställning av info, inget fusk alltså för mig att veta att du har 42% wr och i övrigt usla stats. Däremot intressant att veta, men det gör varken dig eller mig bättre eller sämre.

Den som är zoomout som gör att man ser runt hörn.. ger en viss fördel, på bekostnad av något annat. Om du ser det som ett övertag, men inte använder det så är väl snarare urbota dumt av dig att inte använda dig av det eller liknande.

jag tror du är en liten tomat... kom ketchup så går vi
Citera
2014-01-19, 04:00
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
TROLL!

stats info från XVM är ju bara en sammanställning av info, inget fusk alltså för mig att veta att du har 42% wr och i övrigt usla stats. Däremot intressant att veta, men det gör varken dig eller mig bättre eller sämre.

Den som är zoomout som gör att man ser runt hörn.. ger en viss fördel, på bekostnad av något annat. Om du ser det som ett övertag, men inte använder det så är väl snarare urbota dumt av dig att inte använda dig av det eller liknande.

jag tror du är en liten tomat... kom ketchup så går vi

njaa, I tre matcher på raken så jagade vi upp fiendens unicum och dödade den, dom blev helt förbannade och undrade varför alla gick på dom när där fanns massor med lättare targets
"unicums dies first" svarade jag till den ena hahaha

härligt när teamet är så på och lyssnar när man meddelar att x och y har så och så mycket i eff rate och bör tagas om hand om så fort så möjligt så dom inte får deala damage
brukar bara ha pollacker som fattar jotta annars, men dessa tre lagen funkade
kul att vissa ville retas med unicum spelarna med, saker som "awww no wn8 for you" och "Unicum Down" hehehe

tror dom retar sig på xvm så in i helvete, jag tar alltid unicums först, speciellt när jag spelar arty
kul att se när man skriver i början av matcher, till båda sidorna "xxxxxxxx is a unicum, target him first if you see him" då gömmer han sig för att överleva, sedan efter matchen, vinst eller förlust så brukar han ha riktigt värdelösa stats, typ 500-1000 i skada etc för han inte vågat spela som vanligt

så visst är xvm ett övertag, döda bästa spelaren först

jag tycker XVM är fusk, men så länge fusket är lagligt så använder jag det så klart
att se statsen live på¨alla spelarna är stort övertag, inte så att du hinner minimera och söka på 29 namn i noobmeeter innan matchen börjar :P
Senast redigerad av Kebabsuger 2014-01-19 kl. 04:04.
Citera
2014-01-19, 04:14
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

funkar bra i närstrid om du inte är jagad :P
dvs om du jagar en annan som jagar en annan, bara köra efter och pew pew pew, vänder han pipan mot dig så backar man undan till pipan går mot andra hållet igen och pew pew pew :P
skjuter snabbt

när där är typ 4-5 tanks kvar brukar jag lämna sniper mode och gå efter dom tanks som fortfarande finns kvar

jag gillar den, men den borde ha liiite mer armor så den kan bounca lite lite, perfekt anglad så bounsar jag bara 1 av 3 skott från en tiger 2, vilken inte är bra med tanke på vilken skada den gör
snackar upper plate nu, självklart skall den ha klen lower plate

känns även lite långsam, panther och pz1c har jag för mig hade samma hastighet, men i spelet är pz1c en trimmad raket medans panthern är seeeeg
Citera
2014-01-19, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
njaa, I tre matcher på raken så jagade vi upp fiendens unicum och dödade den, dom blev helt förbannade och undrade varför alla gick på dom när där fanns massor med lättare targets
"unicums dies first" svarade jag till den ena hahaha

härligt när teamet är så på och lyssnar när man meddelar att x och y har så och så mycket i eff rate och bör tagas om hand om så fort så möjligt så dom inte får deala damage
brukar bara ha pollacker som fattar jotta annars, men dessa tre lagen funkade
kul att vissa ville retas med unicum spelarna med, saker som "awww no wn8 for you" och "Unicum Down" hehehe

tror dom retar sig på xvm så in i helvete, jag tar alltid unicums först, speciellt när jag spelar arty
kul att se när man skriver i början av matcher, till båda sidorna "xxxxxxxx is a unicum, target him first if you see him" då gömmer han sig för att överleva, sedan efter matchen, vinst eller förlust så brukar han ha riktigt värdelösa stats, typ 500-1000 i skada etc för han inte vågat spela som vanligt

så visst är xvm ett övertag, döda bästa spelaren först

jag tycker XVM är fusk, men så länge fusket är lagligt så använder jag det så klart
att se statsen live på¨alla spelarna är stort övertag, inte så att du hinner minimera och söka på 29 namn i noobmeeter innan matchen börjar :P

ähh xvm är ju som en dual-screen där man manuellt kollar andra spelare i laget och spelar på den andra..... inget fusk eller hemligheter :-)

tillskillnad mot zoom out och minimapmod med aim på fienden... det kan du aldrig se själv oavsett hur många skärmar du har... den infon ska du inte ha ...om man inte räknar in radion då förstås att någon kan relaya eftersom den är spottad...
Citera
2014-01-19, 08:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
En sak tycker jag är löjligt, många moddar kallas fusk men fördelarna man kan få genom spelets egna inställningar är helt ok...

Xvm är förövrigt sen ett par patchar en del av spelet, förr va det en fristående .exe fil.
Citera
2014-01-19, 08:16
Medlem
ka48s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Den är bra men precis som du märkt funkar den bäst på håll. Den är en ren sniper som stendör så fort nånting kommer nära... Bästa bössan gör visserligen inte så mycket skada men den skjuter rätt snabbt, är ordentligt pricksäker och har rätt bra pen. Släng på ett camo net och håll dig en bit bakom fronten i nån trevlig buske .
Får nog bli den taktien, inget annat verkar ju funka.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tänk dig alla negativa ord som finns i sverige gångrat med oändlighet så har du kommit en liten liten bit till vad jag tycker om den vagnen...
Haha, hoppas fan att Panther II är värt det.
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
funkar bra i närstrid om du inte är jagad :P
dvs om du jagar en annan som jagar en annan, bara köra efter och pew pew pew, vänder han pipan mot dig så backar man undan till pipan går mot andra hållet igen och pew pew pew :P
skjuter snabbt

när där är typ 4-5 tanks kvar brukar jag lämna sniper mode och gå efter dom tanks som fortfarande finns kvar

jag gillar den, men den borde ha liiite mer armor så den kan bounca lite lite, perfekt anglad så bounsar jag bara 1 av 3 skott från en tiger 2, vilken inte är bra med tanke på vilken skada den gör
snackar upper plate nu, självklart skall den ha klen lower plate

känns även lite långsam, panther och pz1c har jag för mig hade samma hastighet, men i spelet är pz1c en trimmad raket medans panthern är seeeeg

Ja, mer armor hade verkligen inte skadat. Eller mer alpha dmg, eller hastighet :P.
Att jämföra Panther med Pz1C, njae. Möjligtvis att Panthern kan komma upp i samma hastighet i fritt fall utför ett stup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in