2014-02-13, 18:56
  #3229
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
Kanske har fel, men allt jag läst eller hört om Amaral gör att jag ser honom som en stor lögnare !
Men jag hoppas bara, vad som än hände flickan, att sanningen kommer fram, vad den än är !!

Håller helt med dig, hela allt är väldigt mysko, får bara hoppas att någon som verkligen vet något går till polisen snart, polisen och ingen blogg som är för eller mot utan till polisen
Så det blir frid på för flickan
Jag ser Amaral som en Polis som la sitt liv för att ta reda på vad som hände Madeleine.
McCann´s samarbetade till en början men när det började bli hett om öronen så slog McCann´s i bromsen.
Jag ser inget konstigt i att man utreder föräldrarna,det gör man i så gott som alla liknande fall och som Leif GW sa,så är det föräldrar eller någon närstående som är förövaren 80-90% av fallen.
Javisst är allt väldigt mysko.
Vi pratade här om att Tapas 9 skyddas på något vis,visst kan låta konspiratoriskt men det kan vara så att övriga gäster på OC också skyddas för att det hände en del "pinsamma" saker den veckan som kanske inte ska komma fram.
Och nu pratar vi inte om vilka gäster som helst,det fanns bla. folk från BBC en brittisk multi miljardär,ett par diplomater som var gäster den veckan.
Jag skriver dessa citat så vet ni nog vad jag menar:
JOSE BARRA da COSTA Former Policia Judiciaria:"There are people who guarantee that this is a couple who practice 'swinging' - i.e. sexual relationships between couples and then changing partners, and that this practice would allow in this type of..."

-Is there anything else you would like to add?
-David Payne "errm, there are things, but this is the wrong forum for it."

En sak jag tycker är väldigt underlig,jag har själv två barn som det skiljer ett år mellan dom,och vi har varit på massor av solsemestrar.
Titta på bilderna som polisen tog i lägenheten efter det inträffade,3 barn på semester,inte en leksak,inte en badleksak ingenting syns utav de sakerna Maddie fick göra på Creche under dagarna.

Ja hur som helst "SS" så får vi hoppas att detta reder ut sig på något vis,men utesluter dom någon i T9 ser jag det som omöjligt att dom löser detta.
Utan,DNA,Fingeravtryck,eventuellt mordvapen,kropp..ingenting,jag förstår inte hur dom ska få någon annan fälld för detta.

Har du några funderingar kring David Payne?
Citera
2014-02-13, 20:28
  #3230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Jag ser Amaral som en Polis som la sitt liv för att ta reda på vad som hände Madeleine.
McCann´s samarbetade till en början men när det började bli hett om öronen så slog McCann´s i bromsen.
Jag ser inget konstigt i att man utreder föräldrarna,det gör man i så gott som alla liknande fall och som Leif GW sa,så är det föräldrar eller någon närstående som är förövaren 80-90% av fallen.
Javisst är allt väldigt mysko.
Vi pratade här om att Tapas 9 skyddas på något vis,visst kan låta konspiratoriskt men det kan vara så att övriga gäster på OC också skyddas för att det hände en del "pinsamma" saker den veckan som kanske inte ska komma fram.
Och nu pratar vi inte om vilka gäster som helst,det fanns bla. folk från BBC en brittisk multi miljardär,ett par diplomater som var gäster den veckan.
Jag skriver dessa citat så vet ni nog vad jag menar:
JOSE BARRA da COSTA Former Policia Judiciaria:"There are people who guarantee that this is a couple who practice 'swinging' - i.e. sexual relationships between couples and then changing partners, and that this practice would allow in this type of..."

-Is there anything else you would like to add?
-David Payne "errm, there are things, but this is the wrong forum for it."

En sak jag tycker är väldigt underlig,jag har själv två barn som det skiljer ett år mellan dom,och vi har varit på massor av solsemestrar.
Titta på bilderna som polisen tog i lägenheten efter det inträffade,3 barn på semester,inte en leksak,inte en badleksak ingenting syns utav de sakerna Maddie fick göra på Creche under dagarna.

Ja hur som helst "SS" så får vi hoppas att detta reder ut sig på något vis,men utesluter dom någon i T9 ser jag det som omöjligt att dom löser detta.
Utan,DNA,Fingeravtryck,eventuellt mordvapen,kropp..ingenting,jag förstår inte hur dom ska få någon annan fälld för detta.

Har du några funderingar kring David Payne?

T9 eller någon annan ska uteslutas, tyvärr har detta blivit ett "allt eller inget" på föräldrar eller annat, men hoppas verkligen någon berättar något snart .. Eller att dom hittar flickan död eller levande
DP vet jag bara jag läst här, han verkar inte må bra och kan helt klart gjort något, med eller utan hjälp och borde verkligen kollas upp och förhöras ingående av polis
Citera
2014-02-13, 21:36
  #3231
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
T9 eller någon annan ska uteslutas, tyvärr har detta blivit ett "allt eller inget" på föräldrar eller annat, men hoppas verkligen någon berättar något snart .. Eller att dom hittar flickan död eller levande
DP vet jag bara jag läst här, han verkar inte må bra och kan helt klart gjort något, med eller utan hjälp och borde verkligen kollas upp och förhöras ingående av polis

Att det blivit så beror på att det finns inget annat att diskutera,inget vittne,ingen teknisk bevisning,inget.
Tja,ett öppet fönster som det inte finns några spår på,förutom Kate´s fingeravtryck.
I den första tidslinjen har jag för mig att Kate skrev att hon gick till lägenheten kl.21:50,men Russel o Brien passerade 5A vid den tiden då var inget fönster öppet.
Sedan ändrade Kate tidslinjen till 22:00,hade hon hållit fast med 21:50 hade blivit stora problem med trovärdigheten.
Polisen fastslog att lägenheten blivit städad in i minsta detalj,golv torkat mm.
En eventuell kidnappare ska på dessa minuter,sövt barnen,plockat fram städmateriell,städat lägenheten,plockat bort eller tagit med sig städmaterialet,burit ut Maddie genom fönstret och samtidigt pratat i mobiltelefon,med tanke på samtalet som gjordes kl.21:51 som SY har visat intresse av.
Sen är det klart man undrar varför hon ringer hem till England och säger att "They smashed the shutters",detta finns det vittnen på när hon gör telefonsamtalet.
Det fanns inte en skråma på jalusiet.
Själv tycker inte det finns så många andra scenarion att diskutera,med den enkla anledning att jag inte ser något annat scenario.

Trafficking liga:Nej,dom tar hemlösa fattiga barn i exempelvis Moldavien,Rumänien och diverse forna öststater,barn som ingen saknar tyvärr.
Varför skulle dom ta risker att gå in i ett hotellrum,hade det inte varit enklare att ta någon utav tvillingarna isf?
Och skulle hon ha använts för prostitution så hade någon sett henne,alternativt någon pedofil lagt ut bild eller film.

Inbrottstjuv:Nej,inga spår av någon,ingenting saknades,jag finner det osannolikt att någon tjuv ska börja skramla med ett plåt jalusi när det enligt vittnen var knäpptyst i omgivningen.

Jag är ledsen SS,men jag hittar ingen annan lösning på detta,men som sagt,jag respekterar att det finns dom som har en annan uppfattning och man kan föra en diskussion kring diverse teorier,för det är just vad det är,ingen har facit på detta,förutom den eller de som utfört gärningen.
Citera
2014-02-13, 21:52
  #3232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Att det blivit så beror på att det finns inget annat att diskutera,inget vittne,ingen teknisk bevisning,inget.
Tja,ett öppet fönster som det inte finns några spår på,förutom Kate´s fingeravtryck.
I den första tidslinjen har jag för mig att Kate skrev att hon gick till lägenheten kl.21:50,men Russel o Brien passerade 5A vid den tiden då var inget fönster öppet.
Sedan ändrade Kate tidslinjen till 22:00,hade hon hållit fast med 21:50 hade blivit stora problem med trovärdigheten.
Polisen fastslog att lägenheten blivit städad in i minsta detalj,golv torkat mm.
En eventuell kidnappare ska på dessa minuter,sövt barnen,plockat fram städmateriell,städat lägenheten,plockat bort eller tagit med sig städmaterialet,burit ut Maddie genom fönstret och samtidigt pratat i mobiltelefon,med tanke på samtalet som gjordes kl.21:51 som SY har visat intresse av.
Sen är det klart man undrar varför hon ringer hem till England och säger att "They smashed the shutters",detta finns det vittnen på när hon gör telefonsamtalet.
Det fanns inte en skråma på jalusiet.
Själv tycker inte det finns så många andra scenarion att diskutera,med den enkla anledning att jag inte ser något annat scenario.

Trafficking liga:Nej,dom tar hemlösa fattiga barn i exempelvis Moldavien,Rumänien och diverse forna öststater,barn som ingen saknar tyvärr.
Varför skulle dom ta risker att gå in i ett hotellrum,hade det inte varit enklare att ta någon utav tvillingarna isf?
Och skulle hon ha använts för prostitution så hade någon sett henne,alternativt någon pedofil lagt ut bild eller film.

Inbrottstjuv:Nej,inga spår av någon,ingenting saknades,jag finner det osannolikt att någon tjuv ska börja skramla med ett plåt jalusi när det enligt vittnen var knäpptyst i omgivningen.

Jag är ledsen SS,men jag hittar ingen annan lösning på detta,men som sagt,jag respekterar att det finns dom som har en annan uppfattning och man kan föra en diskussion kring diverse teorier,för det är just vad det är,ingen har facit på detta,förutom den eller de som utfört gärningen.

Om det nu skulle vissa sig, någon pratar eller dom hittar flickan, att det är föräldrar och eller typ den där DP så skulle det vara så tragiskt, att dom för vilken anledning gjort sig av med henne och sen hela grejen med fond och allt .... Alltså vi pratar "när lammen tystnar" galenskap ... Och då ska dom låsas in för evigt, fonden kan gå till tvillingarna
Citera
2014-02-13, 22:32
  #3233
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
Om det nu skulle vissa sig, någon pratar eller dom hittar flickan, att det är föräldrar och eller typ den där DP så skulle det vara så tragiskt, att dom för vilken anledning gjort sig av med henne och sen hela grejen med fond och allt .... Alltså vi pratar "när lammen tystnar" galenskap ... Och då ska dom låsas in för evigt, fonden kan gå till tvillingarna
Ja,undrar hur många stämningar dom skulle få mot sig av dom som skänkt,donerat massor av pund till fonden.

Jag har på känn att något är på gång,Andy Redwood har än en gång varit i Portugal och det finns inga uppgifter om att det skulle gälla någon misstänkt där nere,utan ett möte med PJ.
Visst har SY sagt att McCann´s inte är intressanta,men jag finner det omöjligt att SY skulle gå ut i media och hävda att föräldrarna är intressanta utan att dom har bindande bevis,eller Som Goncalo Amaral sa: "Justice works in silence".
Det Kate önskade sig till Jul var att allt skulle "slow down",men istället ser jag detta nu idag, "Third letter of request sent by SY to Portugal - Tempo of Madeleine inquiry moving forward",alltså,dom ökar takten.
En annan sak är att jag noterat att det varit märkligt tyst från McCann´s på sista tiden,det är inte likt dom.
Och vi ska inte glömma att "PJ filerna" är nyckeln till fallet,där finns vittnesmålen,allt,rubbet.
Vi får se om SY eller PJ använder den nyckeln.
Efter att Redwood och SY avfärdade "Tannerman" så har McCanns nu vänt taggarna utåt mot Redwood och kallar honom för inkompetent och på deras sida står det även:"Redwood may have blundered".
Så snart kanske även Redwood får smaka på samma medicin som Amaral fick göra back in the days.
Så länge man arbetar för dom går det bra,annars väntar stämningar och libel.
__________________
Senast redigerad av 2big4you 2014-02-13 kl. 23:28.
Citera
2014-02-14, 08:31
  #3234
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Att det blivit så beror på att det finns inget annat att diskutera,inget vittne,ingen teknisk bevisning,inget.
Tja,ett öppet fönster som det inte finns några spår på,förutom Kate´s fingeravtryck.
I den första tidslinjen har jag för mig att Kate skrev att hon gick till lägenheten kl.21:50,men Russel o Brien passerade 5A vid den tiden då var inget fönster öppet.
Sedan ändrade Kate tidslinjen till 22:00,hade hon hållit fast med 21:50 hade blivit stora problem med trovärdigheten.
Polisen fastslog att lägenheten blivit städad in i minsta detalj,golv torkat mm.
En eventuell kidnappare ska på dessa minuter,sövt barnen,plockat fram städmateriell,städat lägenheten,plockat bort eller tagit med sig städmaterialet,burit ut Maddie genom fönstret och samtidigt pratat i mobiltelefon,med tanke på samtalet som gjordes kl.21:51 som SY har visat intresse av.
Sen är det klart man undrar varför hon ringer hem till England och säger att "They smashed the shutters",detta finns det vittnen på när hon gör telefonsamtalet.
Det fanns inte en skråma på jalusiet.
Själv tycker inte det finns så många andra scenarion att diskutera,med den enkla anledning att jag inte ser något annat scenario.

Trafficking liga:Nej,dom tar hemlösa fattiga barn i exempelvis Moldavien,Rumänien och diverse forna öststater,barn som ingen saknar tyvärr.
Varför skulle dom ta risker att gå in i ett hotellrum,hade det inte varit enklare att ta någon utav tvillingarna isf?
Och skulle hon ha använts för prostitution så hade någon sett henne,alternativt någon pedofil lagt ut bild eller film.

Inbrottstjuv:Nej,inga spår av någon,ingenting saknades,jag finner det osannolikt att någon tjuv ska börja skramla med ett plåt jalusi när det enligt vittnen var knäpptyst i omgivningen.

Jag är ledsen SS,men jag hittar ingen annan lösning på detta,men som sagt,jag respekterar att det finns dom som har en annan uppfattning och man kan föra en diskussion kring diverse teorier,för det är just vad det är,ingen har facit på detta,förutom den eller de som utfört gärningen.

Såg veckans brott igår om mordet på Vatchareeya bangsuan. Genombrottet i utredningen kom "När en likhund markerade i bagageutrymmet på 22-åringens bil" (trots att dessa likhundar är helt odugliga enligt vissa). I bagaget hittades även blod från vatchareeya bangsuan. I 22-åringens lägenhet hittades också blod från Vatchareeya bangsuan på ett tejprulle i badrumrummet. Trots allt detta samt att 22-åringen inte kunnat svara tillfredsställande på de frågor polisen ställt hade han ALDRIG, jag repeterar ALDRIG, kunnat dömas för mord om inte kroppen hittats enligt Leffe GW. Det här fallet har många likheter med fallet Maddie (liklukt och blod i lägenhet & bil, oförmåga att svara på polisens frågor etc etc). Den enda möjligheten att få en lösning på detta är om man hittar Maddies kropp. Gör man det kan man endera utesluta föräldrarna/ T9 eller få dom fällda. Någon utomstående kommer dock aldrig kunnat dömas för detta då all den tekniska bevisning som finns enhälligt leder åt ett håll.... föräldrarna/ T9!
__________________
Senast redigerad av Ghostface 2014-02-14 kl. 08:34.
Citera
2014-02-14, 08:42
  #3235
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Har vi styrning på om Gerry eller Kate hade "recieved calls" vid exakt den tidpunkten? Har för mig att du (eller kanske var det jag själv ) listade deras mobiltrafik under kvällen tidigare i tråden. Får leta ikväll. Har du nått nytt om Libel trial?
klart något som bromsar processen.
Amarals advokater fick 15 dagar på sig att fram uppgifter om Maddie´s eventuella Ward of court status,men det har snart gått en månad.
Det spekuleras en hel del vad anledningen är till att den inte återupptagits.
Redwood har varit i Portugal och haft möte med PJ vid två tillfällen bara under de två senaste veckorna.
Redwood sa i höstas att tagit utredning tillbaka till "Zero" och vissa menar att Libel är lagd på is pga. att Andy Redwood och PJ för samtal med Amaral,det var ju trots allt han som drev den enda utredningen i detta fall.
Det andra är att PJ har gett McCanns arguido status och därför avvaktar dom Libel.
Vi har inte en aning hur många ILOS,PJ skickat till SY,och vi kommer nog inte få reda på något från PJ eller SY för den delen förrän dom gripit någon.
Dom är tysta som möss.
Zigenare och inbrottstjuvar är bara spinn från Mitchell som bekant,ingenting som SY skulle gå ut med.
Citera
2014-02-14, 09:40
  #3236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Ja,undrar hur många stämningar dom skulle få mot sig av dom som skänkt,donerat massor av pund till fonden.

Jag har på känn att något är på gång,Andy Redwood har än en gång varit i Portugal och det finns inga uppgifter om att det skulle gälla någon misstänkt där nere,utan ett möte med PJ.
Visst har SY sagt att McCann´s inte är intressanta,men jag finner det omöjligt att SY skulle gå ut i media och hävda att föräldrarna är intressanta utan att dom har bindande bevis,eller Som Goncalo Amaral sa: "Justice works in silence".
Det Kate önskade sig till Jul var att allt skulle "slow down",men istället ser jag detta nu idag, "Third letter of request sent by SY to Portugal - Tempo of Madeleine inquiry moving forward",alltså,dom ökar takten.
En annan sak är att jag noterat att det varit märkligt tyst från McCann´s på sista tiden,det är inte likt dom.
Och vi ska inte glömma att "PJ filerna" är nyckeln till fallet,där finns vittnesmålen,allt,rubbet.
Vi får se om SY eller PJ använder den nyckeln.
Efter att Redwood och SY avfärdade "Tannerman" så har McCanns nu vänt taggarna utåt mot Redwood och kallar honom för inkompetent och på deras sida står det även:"Redwood may have blundered".
Så snart kanske även Redwood får smaka på samma medicin som Amaral fick göra back in the days.
Så länge man arbetar för dom går det bra,annars väntar stämningar och libel.

Låt oss hoppas oavsett om föräldrarna är skyldiga eller inte, att dom står över att ge sig på polisen
och att polisen har något riktigt denna gång ... någon att förhöra, som py tagit in och som leder till något !!
Citera
2014-02-14, 09:44
  #3237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Såg veckans brott igår om mordet på Vatchareeya bangsuan. Genombrottet i utredningen kom "När en likhund markerade i bagageutrymmet på 22-åringens bil" (trots att dessa likhundar är helt odugliga enligt vissa). I bagaget hittades även blod från vatchareeya bangsuan. I 22-åringens lägenhet hittades också blod från Vatchareeya bangsuan på ett tejprulle i badrumrummet. Trots allt detta samt att 22-åringen inte kunnat svara tillfredsställande på de frågor polisen ställt hade han ALDRIG, jag repeterar ALDRIG, kunnat dömas för mord om inte kroppen hittats enligt Leffe GW. Det här fallet har många likheter med fallet Maddie (liklukt och blod i lägenhet & bil, oförmåga att svara på polisens frågor etc etc). Den enda möjligheten att få en lösning på detta är om man hittar Maddies kropp. Gör man det kan man endera utesluta föräldrarna/ T9 eller få dom fällda. Någon utomstående kommer dock aldrig kunnat dömas för detta då all den tekniska bevisning som finns enhälligt leder åt ett håll.... föräldrarna/ T9!

Du kan skriva om mig och jag har inte sagt att hundarna är värdelösa, bara precis det GW sa, utan lik så spelar det hunden hittar ingen roll ... lik eller likdelar måste fram !
Den tekniska bevisningen, det som finns, pekar inte bara mot föräldrarna/T) ... mkt av det pekar ut i luften, saker som hundarna som inte betyder något. En massa andra saker som är samma sak, betyder inget så länga man inte har andra bevis eller ett lik .. bara för att det inte pekar ut andra så pekar det inte ut föräldrarna automatiskt, så funkar det inte
Citera
2014-02-14, 10:10
  #3238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
klart något som bromsar processen.
Amarals advokater fick 15 dagar på sig att fram uppgifter om Maddie´s eventuella Ward of court status,men det har snart gått en månad.
Det spekuleras en hel del vad anledningen är till att den inte återupptagits.
Redwood har varit i Portugal och haft möte med PJ vid två tillfällen bara under de två senaste veckorna.
Redwood sa i höstas att tagit utredning tillbaka till "Zero" och vissa menar att Libel är lagd på is pga. att Andy Redwood och PJ för samtal med Amaral,det var ju trots allt han som drev den enda utredningen i detta fall.
Det andra är att PJ har gett McCanns arguido status och därför avvaktar dom Libel.
Vi har inte en aning hur många ILOS,PJ skickat till SY,och vi kommer nog inte få reda på något från PJ eller SY för den delen förrän dom gripit någon.
Dom är tysta som möss.
Zigenare och inbrottstjuvar är bara spinn från Mitchell som bekant,ingenting som SY skulle gå ut med.

Hoppas verkligen dom griper någon snart, eller har ett förhör där dom får fram saker så dom kan börja förhöra någon på riktigt !
Om SY är hos PJ för att få fram tillsammans något som gör att SY kan åka tillbaka och ha ett riktigt förhör med föräldrar eller den där DP .... hoppas dom får fram något snart !!
Eller att SY och PJ hittar något annat, men någon att förhöra eller gripa, skit samma bara dom får fram sanningen vad den än är
Citera
2014-02-14, 10:41
  #3239
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silikonslang
Hoppas verkligen dom griper någon snart, eller har ett förhör där dom får fram saker så dom kan börja förhöra någon på riktigt !
Om SY är hos PJ för att få fram tillsammans något som gör att SY kan åka tillbaka och ha ett riktigt förhör med föräldrar eller den där DP .... hoppas dom får fram något snart !!
Eller att SY och PJ hittar något annat, men någon att förhöra eller gripa, skit samma bara dom får fram sanningen vad den än är
Ja,jag tror att Andy Redwood och SY är under stor press från alla möjliga håll.
Dom har redan spenderat runt £7 miljoner,till största delen skattepengar,och inte kommit någonstans.
Britterna kräver svar och jag anser att SY´s goda rykte står på spel här.
Dom har hamnat i en mycket obekväm situation,skulle dom lägga ner fallet så är alla pengar bortkastade så dom är nog ivriga att lösa detta snarast,bara det inte dyker upp några döda "traktorförare" igen.
Vad vi vet om vad som pågår mellan SY och PJ är att SY har skickat 3 ILOR´s till PJ,vad dessa brev innehåller vet man inte.
Vi vet att SY har haft möten med PJ med jämna mellanrum den senaste tiden,vad som sagts där vet vi inte.
__________________
Senast redigerad av 2big4you 2014-02-14 kl. 10:45.
Citera
2014-02-14, 11:19
  #3240
Medlem
Steff83s avatar
Klart som fan det är föräldrarna som ligger bakom detta på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in