2014-02-05, 15:28
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Uppdatering.
De tre inbrottstjuvarna som brittisk media har lyft fram kan vi glömma,det var ett mediaspinn från Mitchell som så många gånger tidigare.
Tur nog finns det mer seriösa journalister i Portugal som läcker ut lite info.
Det detta handlar om är att PJ vill ha tag i chaffören som arbetade vid OC och skjutsade turister.
Han är idag i 40 års åldern och anledningen till.att dom vill ha tag i honom är att han gjorde 3 mobilsamtal mellan kl.21:45 - 22:15 och det ett samtal dom är speciellt intresserade av,det ska han gjort kl.21:51.

Har vi styrning på om Gerry eller Kate hade "recieved calls" vid exakt den tidpunkten? Har för mig att du (eller kanske var det jag själv ) listade deras mobiltrafik under kvällen tidigare i tråden. Får leta ikväll. Har du nått nytt om Libel trial?
Citera
2014-02-05, 21:50
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
Har vi styrning på om Gerry eller Kate hade "recieved calls" vid exakt den tidpunkten? Har för mig att du (eller kanske var det jag själv ) listade deras mobiltrafik under kvällen tidigare i tråden. Får leta ikväll. Har du nått nytt om Libel trial?
Fanns en del raderade samtal i Gerry´s telefon,kommer inte ihåg vid vilken tidpunkt detta var.
Ska göra ett förtydligande,chauffören som PJ letar efter är på begäran från SY,alltså inget spår som PJ hade för att öppna utredningen igen,de spåren/bevisen finns det ingen information om,man kan bara spekulera.
Det vi vet är att PJ inte har samma inriktning på fallet som SY,det har till och med Mitchell bekräftat.
Inget nytt datum för Libel än,och det är många som frågar sig varför.

En annan lustig sak när det gäller tidsangivelserna T9 gav till Polisen.

C Mitchell The Guardian 06 April 2008
'You had nine people in a bar without watches on, without mobile phones, and absolute panic set in when they realised what had happened.
Det är bra gjort att ge samstämmiga tider om ingen har en klocka eller mobil med sig,
--------------------------------------------------------------------------------------

Så här sa den nu jagade fd. chauffören till Polisen 2007:

Witness Statement

Bernardino de Abreu Pereia da Silva

Date/Time: 2007/05/07 13H00

Maintenance Worker/Driver

Nationality: Portuguese

Place of Work: Ocean Club

Concerning the process he says;

That he comes to the process as a witness;

The witness states that he carried out maintenance functions for about one year, but that he currently works as a driver.

In relation to the facts which are being investigated, the witness states that, he never had any type of contact with this family, as they were just “clients” as are hundreds of others who frequent the resort.

He states that he only learnt of the disappearance of the child when he arrived at his place of work, on Friday, the 4th, at about 14H30, and saw the police “apparatus” which surrounded the resort, having subsequently been informed of the events by his colleagues.

He states that at no moment, did he notice the presence of anyone with an abnormal behaviour, as regards children, or anything else which appeared to be of suspicious nature.

The witness states that, in informal conversation with the inspectors of this police force (DIC Portimao), he reported a situation, which at the time seemed abnormal, but that these facts have already been investigated, and it was determined that they had no relevance to the current investigation.

When asked, he replies that it was from this moment onwards that he learnt of the facts under investigation by means of the media.

The witness does not remember any other element that could be useful to the investigation.

No more was said. He has read the statement, finds it in conformity and will sign
She saw nothing suspicious.

No more is said.
Senast redigerad av 2big4you 2014-02-05 kl. 22:44.
Citera
2014-02-06, 14:20
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Fanns en del raderade samtal i Gerry´s telefon,kommer inte ihåg vid vilken tidpunkt detta var.
Ska göra ett förtydligande,chauffören som PJ letar efter är på begäran från SY,alltså inget spår som PJ hade för att öppna utredningen igen,de spåren/bevisen finns det ingen information om,man kan bara spekulera.
Det vi vet är att PJ inte har samma inriktning på fallet som SY,det har till och med Mitchell bekräftat.
Inget nytt datum för Libel än,och det är många som frågar sig varför.

En annan lustig sak när det gäller tidsangivelserna T9 gav till Polisen.

C Mitchell The Guardian 06 April 2008
'You had nine people in a bar without watches on, without mobile phones, and absolute panic set in when they realised what had happened.
Det är bra gjort att ge samstämmiga tider om ingen har en klocka eller mobil med sig,
--------------------------------------------------------------------------------------

Så här sa den nu jagade fd. chauffören till Polisen 2007:

Witness Statement

Bernardino de Abreu Pereia da Silva

Date/Time: 2007/05/07 13H00

Maintenance Worker/Driver

Nationality: Portuguese

Place of Work: Ocean Club

Concerning the process he says;

That he comes to the process as a witness;

The witness states that he carried out maintenance functions for about one year, but that he currently works as a driver.

In relation to the facts which are being investigated, the witness states that, he never had any type of contact with this family, as they were just “clients” as are hundreds of others who frequent the resort.

He states that he only learnt of the disappearance of the child when he arrived at his place of work, on Friday, the 4th, at about 14H30, and saw the police “apparatus” which surrounded the resort, having subsequently been informed of the events by his colleagues.

He states that at no moment, did he notice the presence of anyone with an abnormal behaviour, as regards children, or anything else which appeared to be of suspicious nature.

The witness states that, in informal conversation with the inspectors of this police force (DIC Portimao), he reported a situation, which at the time seemed abnormal, but that these facts have already been investigated, and it was determined that they had no relevance to the current investigation.

When asked, he replies that it was from this moment onwards that he learnt of the facts under investigation by means of the media.

The witness does not remember any other element that could be useful to the investigation.

No more was said. He has read the statement, finds it in conformity and will sign
She saw nothing suspicious.

No more is said.

Det måste ju då innebära att alla nio hade sina mobiltelefoner liggande i lägenheterna där deras små barn låg och sov själva. Yeeeea right! Alla som har barn vet att man bara gör det misstaget en gång då man får göra om hela nattningen när någon ringer och väcker barnen.....
Citera
2014-02-06, 22:11
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Det måste ju då innebära att alla nio hade sina mobiltelefoner liggande i lägenheterna där deras små barn låg och sov själva. Yeeeea right! Alla som har barn vet att man bara gör det misstaget en gång då man får göra om hela nattningen när någon ringer och väcker barnen.....
Visst är det så.
Dom lämnade barnen,inte bara denna kväll,utan även tidigare kvällar.
Den 1a Maj lämnade de barnen och drog iväg till Chaplins bar,som ligger en bit ifrån OC.
Den gången vaknade Madeleine och grät hysteriskt länge,detta hörde Fru Fenn som hade lägenheten ovanför 5A,kontaktade personal och personalen fick sticka ner till Chaplins och säga till McCann´s att dom måste gå hem.
Trots detta så lämnar dom barnen ensamma följande kvällar.
Ett par händelser som man kanske inte tänkt på så mycket är att McCann´s hyrde barnvakt till kvällen den 3:e Maj,men avbokade.
Man kan undra varför?
Jag är av den uppfattningen att David Payne är en utav dom som sitter med nyckeln till detta fall.
Vad gjorde han i lägenheten hos Kate på eftermiddagen den 3:Maj när Gerry spelade tennis?
Med tanke på att David Payne finns i pedofilregistret i UK,och hans utspel på Mallorca 2006 så kom han kom väldigt lägligt till 5A när det var dags att bada barnen.
Eller så gjorde han och Kate någonting som Madeleine såg,något som hon inte skulle se.
Kanske ett långskott,men David Payne skötte bokning och var den som var "reseledare",dom valde mellan Turkiet och Portugal,och hans förklaring till Polisen varför dom inte åkte till Turkiet har jag svårt att köpa,han sa att det var "Off season" där och därför valde dom Portugal.
Medelhavskusten i Turkiet snittar på +25c i Maj,vilket inte Algarve gör,utan har en lägre luft och vattentemperatur.
Med tanke på Payne´s pedofilläggning,så kan man tänka sig att han valde Portugal pga. detta beteende och handlingar inte var olagliga där.
Nej,sätt Payne i en lögndetektor,så kommer sanning krypa fram,det är jag hyfsat säker på.
Citera
2014-02-09, 10:37
Medlem
Ghostfaces avatar
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/mum-claims-madeleine-mccann-kidnappers-3127121

"The 30-year-old, who does not want to be named". Är någon förvånad?

Man får ge Clarence Mitchell att han gör lön för mödan!
Citera
2014-02-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ja,men i detta fall säger han mer.

I "Veckans Brott" i höstas sa han:
-Programledaren:"Det låter som om du inte riktigt vill berätta allt här,finns det mer att säga...?"
-GW: "Ja, det finns mer att säga, men jag kan inte sitta här och säga vad jag tycker egentligen ...
Jag skulle gärna ha fel i det här fallet ... men jag är rädd att jag inte har fel här".
-Programledaren:Föräldrarna har blivit ordentligt undersökta av polisen".
-GW: "Nej det har de inte alls,Polisen borde ha tittat på föräldrarna från dag ett"!
-Programledaren håller upp en brittisk dagstidning,och GW säger att hon är död.

Sen skulle jag vilja fråga dom som kallar mig för foliehatt.
Varför höll dom E-fit(fantombilden) som Smith identifierade som Gerry McCann hemlig i över 6år?

Om det var föräldrarna undrar jag varför de under alla år har fortsatt att prata om försvinnandes. Borde de inte ha låtit saken vila i stillhet?
Citera
2014-02-10, 15:09
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/mum-claims-madeleine-mccann-kidnappers-3127121

"The 30-year-old, who does not want to be named". Är någon förvånad?

Man får ge Clarence Mitchell att han gör lön för mödan!
Ja det märks tydligt att Libel Trial är på G.
Mitchell har lagt i högsta växeln för att få ut villospår och försöka förlöjliga PJ som inkompetenta.
I helgen publicerade även brittisk skvallermedia en story.om en brittisk mamma som säg försökt blivit drogad av zigenare i Algarve och tydligen så var dom ute.efter hennes dotter.
Hon trodde det var ryska maffian som var i farten.
Detta skall ha inträffat i April 2007,varpå tidningen/Mitchell säger att PJ inte följde upp detta.
Hmmm kvinnan har bara haft 7 år på.sig att berätta detta.
Inom ett par veckor har vi:
Zigenare
Minibuss förare
Ryska maffian
Nyckelmannen
Inbrottstjuvar

Förövrigt skulle jag vilja fråga om någon vet följande:
Låt säga att dom griper en utomstående person,hur är det möjligt att få denna fälld i rättegång?
Ingen teknisk bevisning,fingeravtryck,DNA etc. Inget mordvapen,ingen kropp ja,ingenting.
Citera
2014-02-10, 15:18
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Om det var föräldrarna undrar jag varför de under alla år har fortsatt att prata om försvinnandes. Borde de inte ha låtit saken vila i stillhet?
Därför att pengarna skulle sluta strömma in,detta är en del av deras business.
Det var väldigt brottom att starta upp fonden,enast några dagar efter försvinnandet.
Detta är väl en utav händelsena som får en att fundera på om det var en olycka eller en."planerad olycka".
Dom blev varnade av experter att inte gå ut i massmedia alls för det skulle riskera Maddies liv eftersom en kidnappare kunde få panik och döda henne.
Men dom ringde Sky News redan på.natten så tydligen var pengar viktigare än deras barn.
Amaral sa att dom inte kan erkänna att hon är död för skulle pengarna sluta komma in.
Jag har sett fondens bokslut för 2013 och jag kan säga att dom inte behöver oroa sig för pensionen iaf.
Senast redigerad av 2big4you 2014-02-10 kl. 15:27.
Citera
2014-02-10, 21:11
Medlem
Citat:
Det var väldigt brottom att starta upp fonden,enast några dagar efter försvinnandet.
Detta är väl en utav händelsena som får en att fundera på om det var en olycka eller en."planerad olycka".
Dom blev varnade av experter att inte gå ut i massmedia alls för det skulle riskera Maddies liv eftersom en kidnappare kunde få panik och döda henne.
Men dom ringde Sky News redan på.natten så tydligen var pengar viktigare än deras barn.
Amaral sa att dom inte kan erkänna att hon är död för skulle pengarna sluta komma in.
Jag har sett fondens bokslut för 2013 och jag kan säga att dom inte behöver oroa sig för pensionen iaf.

Många av dina argument må bita på mig men inte det här. Som är det sämsta och inte särskilt trovärdigt.

Att föräldrarna på förhand skulle planerat att bli rika genom att mörda sitt egna barn låter inte troligt. Även om man utgår ifrån att föräldrarna skulle vara psykopater som inte bryr sig om den känslomässiga biten så finns det ändå bättre, mer lukrativa och mindre riskfyllda sätt att bli rik på.

Sedan undrar jag över varifrån pengarna till jakten på madeleine kommer. Donationer? Nåt annat?

Hur som lär ju föräldrarna säkert startat någon stiftelse i madeleines namn eller dylikt som donationerna går till. Och för all sån verksamhet finns det regler. Pengarna får användas till privatdetektiver men inte till manikyr och pedikyr exempelvis. Staten bedriver kontroll så det är inte helt enkelt att bara försnilla en massa pengar som du verkar tro.
Citera
2014-02-10, 22:25
Medlem
Citat:

Intressant teori. Men jag hoppas att det inte stämmer eftersom det vore alltför hemskt. De verkar ju dessutom ha använt mycket pengar till att försöka hitta Maddie.

Vad jag undrar - och jag ber om ursäkt om det har diskuterats mycket i tråden - är varför inte hundarnas spår diskuterats mer. För att de ansågs bli förda på ett felaktigt sätt?

Jag var förvånad över att GW i princip sa rätt ut att föräldrarna är skyldiga. Innan det trodde jag på deras oskuld. Men han brukar ha rätt...
Citera
2014-02-11, 08:09
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Intressant teori. Men jag hoppas att det inte stämmer eftersom det vore alltför hemskt. De verkar ju dessutom ha använt mycket pengar till att försöka hitta Maddie.

Vad jag undrar - och jag ber om ursäkt om det har diskuterats mycket i tråden - är varför inte hundarnas spår diskuterats mer. För att de ansågs bli förda på ett felaktigt sätt?

Jag var förvånad över att GW i princip sa rätt ut att föräldrarna är skyldiga. Innan det trodde jag på deras oskuld. Men han brukar ha rätt...

Av någon anledning har man valt att helt bortse från hundarna i det här fallet (Scotland Yard då alltså), samma hundar som både innan och efter ansetts som de bästa i världen inom sin nisch. Idag jobbar hanteraren Martin Grimes och hans hundar för FBI i USA där dom bidragit till att fälla flera mördare. Så nej dom fördes av den troligen främste hundföraren i världen! PJ:s utredning konstaterar att någon (troligen då Maddie) dog i lägenheten den dagen men där tar det stopp. Hundarna har markerat för likdoft och blod, inte för vem som är offret eller vad som har hänt. Tillsammans med allt annat är det ju dock ett jätteindicie som talar mot föräldrarna då inget inbrott begåtts!
Citera
2014-02-11, 08:14
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Många av dina argument må bita på mig men inte det här. Som är det sämsta och inte särskilt trovärdigt.

Att föräldrarna på förhand skulle planerat att bli rika genom att mörda sitt egna barn låter inte troligt. Även om man utgår ifrån att föräldrarna skulle vara psykopater som inte bryr sig om den känslomässiga biten så finns det ändå bättre, mer lukrativa och mindre riskfyllda sätt att bli rik på.

Sedan undrar jag över varifrån pengarna till jakten på madeleine kommer. Donationer? Nåt annat?

Hur som lär ju föräldrarna säkert startat någon stiftelse i madeleines namn eller dylikt som donationerna går till. Och för all sån verksamhet finns det regler. Pengarna får användas till privatdetektiver men inte till manikyr och pedikyr exempelvis. Staten bedriver kontroll så det är inte helt enkelt att bara försnilla en massa pengar som du verkar tro.

Varför uttalar du dig om saker du uppenbarligen inte har någon aning om? Antingen kan du läsa igenom den här tråden eller söka på nätet. Google is your friend! Alternativt om du ber snällt kanske 2Big4you orkar upplysa dig. Om inte google funkar för dig så finns allt du behöver veta här.

http://www.mccannfiles.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in