2014-02-14, 00:48
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Tycker nästan detsamma om min Hellcat, skotten tenderar att gå mycket mer åt sidorna än de brukar. Kanske bara jag som är nervig?

Alltså... Borsig. Är det killing machine nr 1.? Kom i en match som såg ut att gå åt skogen, 5 kvar i motståndarlaget och i vårt lag en halv afk t43 och en borsig. Gick till garaget, efter ett par minuter kom rutan upp att vi hade vunnit. Visade sig att Borsigen hade dödat alla 5 själv och slutade med 4500dmg och 7 kills. Det värst är att jag ser sådant bra mycket oftare än t.ex. ISU som många tycker är OP
Kanske tjatar om det men den är i mitt tycke ganska OP trots att den saknar armor.

Fast hellcats har ju alltid skjutit lite snett var 3:e skott eller så. Tycker även att de s.k. spökskotten som bara försvinner ut i tomma intet, har ökat, fast det är nog bara som vanligt och jag som lägger märke till missade skott oftare.

Men ja, Rheinmetall Borsig Waffenträger, som aldrig existerat i verkligheten, är löjligt op, till och med i en nybörjares händer, då man kan trycka av och se 800+ skada bara försvinna från fiendens tank. Men nu får de fan inte pilla på den, 50k kvar till min.

Köpte toppkanonen till föregångaren Pz.Sfl. V nu ikväll och jävlar vilken skillnad det blev. Från en usel TD, till en td som det gör jävligt ont att möta och ganska rolig att spela, dessutom balanserad genom att man har en vändradie som pansarkryssaren Potempkin, istället för ett roterande torn som på de nästföljande tanksen. DEPR är alltid kul! Men 16 skott är fan inte mycket att spela med en längre match, så jag upptäckte att man får se till att sikta noga och spara på skotten. Å andra sidan, har man träffat med 16 skott, är chansen stor att man vunnit matchen själv.
Citera
2014-02-14, 01:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
11k vinst med hetzer, masterybadge class 1 och ett miffo som gnällde om hur dålig den är
Citera
2014-02-14, 01:18
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
11k vinst med hetzer, masterybadge class 1 och ett miffo som gnällde om hur dålig den är

Ja, Hetzern är ju usel...
Citera
2014-02-14, 01:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Mm den är skit och totalt värdelös med derp i tier4 matcher

Citat:
Köpte toppkanonen till föregångaren Pz.Sfl. V nu ikväll och jävlar vilken skillnad det blev. Från en usel TD, till en td som det gör jävligt ont att möta och ganska rolig att spela...
Free xp'a den kanonen med xp jag spelat ihop med standardkonto tycker inte ammunitionen är nåt större problem, 400-600 skada gör jag med dom flesta skotten så man kan verkligen va med och påverka.
Citera
2014-02-14, 01:58
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Mm den är skit och totalt värdelös med derp i tier4 matcher

Japp, dessutom har den ju ruskigt bra pansar för att vara T4.

Free xp'a den kanonen med xp jag spelat ihop med standardkonto tycker inte ammunitionen är nåt större problem, 400-600 skada gör jag med dom flesta skotten så man kan verkligen va med och påverka.[/quote]

[quote=Arne.Anka|47505262]Jag tog faktiskt också och free XP:ade till toppkanonen. Tröttnade på den kassa skadan man gjorde och det är som sagt en medioker TD utan den.
Citera
2014-02-14, 07:39
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Det här är en annan grej.. Dom här jävla Mastery och 1-2-3 badgarna man får hela jävla tiden nu, blir ju som spam den där skiten
Citera
2014-02-14, 10:36
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
...visade sig att Borsigen hade dödat alla 5 själv och slutade med 4500dmg och 7 kills. Det värst är att jag ser sådant bra mycket oftare än t.ex. ISU som många tycker är OP Kanske tjatar om det men den är i mitt tycke ganska OP trots att den saknar armor.
Lustigt att folk tycker ISUn är OP, själv tyckte jag att den var helt jävla värdelös!? Framför allt i jämförelse med Obj 704 som kommer efter på tier IX. DEN är däremot helt fantastiskt imo!! Fattar inte att två så lika vagnar ändå kan upplevas så totalt olika?

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det här är en annan grej.. Dom här jävla Mastery och 1-2-3 badgarna man får hela jävla tiden nu, blir ju som spam den där skiten

Nästan lite irriterande faktiskt. En annan som droppar in titt som tätt är den där nya medaljen "Grovkalibrig" (High caliber?). Antingen är det värdet felsatt eller så har jag haft några bra dagar för jag har fått den typ 5-6 gånger på 2 dagar?
---------

Testade f.ö. nya banan några gånger igår. Ser riktigt riktigt bra ut.
Senast redigerad av Ace Ventura 2014-02-14 kl. 10:45.
Citera
2014-02-14, 11:01
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Nästan lite irriterande faktiskt. En annan som droppar in titt som tätt är den där nya medaljen "Grovkalibrig" (High caliber?). Antingen är det värdet felsatt eller så har jag haft några bra dagar för jag har fått den typ 5-6 gånger på 2 dagar?
Gör mest skada i matchen som även skall vara över en viss summa.
Tycker att det är bra att man får se vilken badge det hade vart om man inte haft någon. Så får man något hum om hur bra man spelade.
Citera
2014-02-14, 15:41
Medlem
santamans avatar
Avstängd 1 timme för teamkill, är det något nytt eller har man samlat ihop till en avstängning. dock 1 timme, orka bry sig.

Åkte ut blixsnabbt, fick inte avsluta matchen, lite drygt för teamet kanske.
Citera
2014-02-14, 15:47
Moderator
Arne.Ankas avatar
Det är inget nytt med autoban för tk och teamskada, att det händer vid en tk antyder att du ofta skadar eller dödar dina egna lagkamrater...
Citera
2014-02-14, 16:12
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
Gör mest skada i matchen som även skall vara över en viss summa.
Mest skada + att man skall väl även ha skjutit bort minst 20% av motståndarnas totala hp... eller så var det minst 20% av den damage motståndarna presterar i matchen... eller nått sånt?

Tänkte f.ö. fortsätta mitt test av alla mods men jag kan inte ladda ner dem (OMC)? Är de inte klara för 8.11 ännu eller varför funkar det inte? Brukar det ta sån här tid? Salami-orm(en)... du är modansvarig här. Har du något att säga till ditt försvar?
Citera
2014-02-14, 16:20
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Mest skada + att man skall väl även ha skjutit bort minst 20% av motståndarnas totala hp... eller så var det minst 20% av den damage motståndarna presterar i matchen... eller nått sånt?

Tänkte f.ö. fortsätta mitt test av alla mods men jag kan inte ladda ner dem (OMC)? Är de inte klara för 8.11 ännu eller varför funkar det inte? Brukar det ta sån här tid? Salami-orm(en)... du är modansvarig här. Har du något att säga till ditt försvar?

Jag slängde hem roughnecks då den andra vägrar funka, men carousel på roughnecks verka sepe så tog hem en egen.. Men ibland så händer det som hände mig tidigare att alla vagnar försvinner från mitt garage, vet inte varför. Verkar endast hända när jag hoppar ur en match när jag dött och matchen inte är klar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in