2014-02-13, 22:48
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strokes
Har inte druckit något vidrare än Pistonhead. Sen tycker alla olika också, har flera kompisar som absolut älskar den ölen.

Ja det kan man lugnt säga. Den gamle suputen Bengt Frithiofsson gav eländet 4 solar i nyhetsmorgon, jävla dåre. Det slutgiltiga kvittot på att han skiter i vad han dricker, bara han får bli full på arbetstid.

1:25 in i klippet http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/artiklar/vin-och-%C3%B6l-till-asiatisk-mat-4fbfb83404bf725194005fd4
Citera
2014-02-13, 23:17
Medlem
sneakydudes avatar
Brother Thelonius är ett ovanligt äckligt öl också. Skulle hellre dricka en pint med vatten direkt från Ganges...
Citera
2014-02-13, 23:31
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Brother Thelonius är ett ovanligt äckligt öl också. Skulle hellre dricka en pint med vatten direkt från Ganges...
Ja, den har ju fått riktigt uselt betyg på ratebeer.......
http://www.ratebeer.com/beer/north-coast-brother-thelonious/58540/
Citera
2014-02-13, 23:41
Medlem
biupy6ips avatar
Norrlands guld smakar tamejfan vidrigast. Sen kan jag passa på att ge en känga till alla sorters 3.5or.
Citera
2014-02-13, 23:50
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Ja, den har ju fått riktigt uselt betyg på ratebeer.......
http://www.ratebeer.com/beer/north-coast-brother-thelonious/58540/

Ratebeer är lika tillförlitligt som IMDB, dvs inte alls. Tycker du den ölen är god?
Citera
2014-02-14, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Norrlands guld smakar tamejfan vidrigast. Sen kan jag passa på att ge en känga till alla sorters 3.5or.

Håller med. Fy fan! Foster är inte så god heller.
Citera
2014-02-14, 10:48
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Det nog antagligen därför jag inte tycker om den; den har för tydlig humlekaraktär. Jag gillar söta och friska öl som inte ska ha någon besk smak.

Jag är egentligen ingen ölälskare för jag uppskattar väldigt smakrika och exotiska drinkar. Men absolut dricker jag öl och det kan variera vad jag dricker beroende på måltid, de öl som jag kommer på just nu är Yeti Imperial Stout och Chimay blå. Speciellt Chimay är väldigt besk men ändå ofantligt smakrik och fyllig. Yeti likaså.

När jag bara ska dricka öl utan något speciellt vid bordet så gillar jag ljusa och svaga ölar. San Miguel och Saxon går hem.

Hmm. Då är du ändå inte rädd för sådant som smakar något, intressant. Däremot ställer jag mig lite frågande till din analys. Chimay blå har ingen kännbar humlebeska (precis som de flesta belgare), Yeti däremot är humlad till 75 IBU. Alltså rätt rejäl beska, mer än de flesta IPA och garanterat mer än dubbelt så mycket humling som något från Brutal Brewing. Däremot är det ju mycket annat som händer i Yetin så man uppfattar inte humlen på samma sätt, däremot har den ju rejäl beska på eftersmaken.
Citera
2014-02-14, 11:07
Medlem
All öl på plastflaska suger, ljummen festivalöl på plast borde förbjudas. Plasten gör definitivt något med smaken. Kvalitetsöl på glas eller från en välskött tapp är det bästa.
Citera
2014-02-14, 11:32
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
All öl på plastflaska suger, ljummen festivalöl på plast borde förbjudas. Plasten gör definitivt något med smaken. Kvalitetsöl på glas eller från en välskött tapp är det bästa.

Enbart i ditt huvud. Låt nån annan hälla upp samma öl från plastflaska, glasflaska och burk i olika ölglas. Prova dem utan att veta vilken som är vilken. Jag kan garantera, 110% att du inte kommer känna skillnad eller identifiera vilken som är vilken. Men hjärnan är ett kraftfullt verktyg, det är ju trots allt den som tolkar smaker. Har man förutfattade meningar så hittar hjärnan gärna på eget.
Citera
2014-02-14, 11:33
Medlem
Pistonhead slår allt med hästlängder. Smakar avdunstade kemikalier. Fattar inte hur någon normal människa kan finna en uns av njutning av den
Citera
2014-02-14, 11:38
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakydude
Ratebeer är lika tillförlitligt som IMDB, dvs inte alls. Tycker du den ölen är god?
Ja, Brother Thelonious är riktigt bra öl, tyvärr kanske den upplevs som alldeles för smakrik för den som är uppvuxen med coca-cola och cider. Jag kan ju säga att min smak stämmer oftast ganska bra med betygen på ratebeer, om det betyder att tusentals ölintresserade människor har usel smak eller om jag faktiskt har ett utvecklat smaksinne låter jag vara osagt.
Vad tycker du själv är bra öl?
Citera
2014-02-14, 11:41
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Pistonhead slår allt med hästlängder. Smakar avdunstade kemikalier. Fattar inte hur någon normal människa kan finna en uns av njutning av den
Ytterligare en som har noll koll. Vilken Pistonhead talar du om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in