2011-08-12, 11:56
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valieroth
Precis den jag menar. Kul att någon gillar den då.. helt galet, no offence

Vi gillar olika helt enkelt. Jag har ingen anledning att försvara ölet i fråga. Tycker dock att det är intressant att vissa verkar tycka att det är anmärkningsvärt dåligt. Jag personligen har svårt att förstå att det väcker så starka reaktioner.
Citera
2011-08-12, 16:53
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Vi gillar olika helt enkelt. Jag har ingen anledning att försvara ölet i fråga. Tycker dock att det är intressant att vissa verkar tycka att det är anmärkningsvärt dåligt. Jag personligen har svårt att förstå att det väcker så starka reaktioner.
Jag tycker det verkar som att de som gillar Cruisin lager också tycker om annan öl än det vanliga lagerblasket. Jag kan hålla med om att Pistonhead inte smakar som Norrlands, Kung, Sofiero m.fl. men är det bra eller dåligt? Personligen tycker jag att det är bra att någon vågar skilja sig lite från mängden och prova en annan väg. I det här fallet en lageröl med amerikansk humle som smakar något.
Citera
2011-08-12, 16:58
Medlem
Kroksen från systemet.. Riktigt vidrigt är vad det är. spyr när jag tänker på en ljummen kroks!
Citera
2011-08-13, 06:41
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Jag tycker det verkar som att de som gillar Cruisin lager också tycker om annan öl än det vanliga lagerblasket. Jag kan hålla med om att Pistonhead inte smakar som Norrlands, Kung, Sofiero m.fl. men är det bra eller dåligt? Personligen tycker jag att det är bra att någon vågar skilja sig lite från mängden och prova en annan väg. I det här fallet en lageröl med amerikansk humle som smakar något.

Jag tycker Pistonhead Cruisin lager smakar lite kemiskt om jag ska vara ärlig, men det är en helt okej öl.
Citera
2011-08-14, 18:45
Medlem
NavierStokess avatar
Pistonhead Summer är nog den underligaste öl jag druckit. Jag upplevde smaken som ett mellanting mellan doften av rengöringsmedel med citron och skvattramdoft. Åt citrushållet men inte riktigt alltså. Jag kunde inte dricka upp utan hällde ur burken.

Den aluminiumfärgade burken det står "Starköl" på svart botten på är ju ingen höjdare, men Pistonhead är värre enligt mig. Lyckligtvis varierar ju smaksinnet från person till person så vissa gillar dom nog.
Citera
2011-08-14, 19:06
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Jag tycker Pistonhead Cruisin lager smakar lite kemiskt om jag ska vara ärlig, men det är en helt okej öl.

Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Pistonhead Summer är nog den underligaste öl jag druckit. Jag upplevde smaken som ett mellanting mellan doften av rengöringsmedel med citron och skvattramdoft. Åt citrushållet men inte riktigt alltså. Jag kunde inte dricka upp utan hällde ur burken.

Den aluminiumfärgade burken det står "Starköl" på svart botten på är ju ingen höjdare, men Pistonhead är värre enligt mig. Lyckligtvis varierar ju smaksinnet från person till person så vissa gillar dom nog.
Det som ni uppfattar som "kemiskt" och "rengöringsmedel med citron" är troligtvis Cascadehumlen som har en lite annan karaktär än den humlen som vanligtvis används i europeisk lager. Många av de amerikanska humlesorterna har en smak som påminner om grapefrukt och själv tycker jag att det är otroligt gott med en rejäl, fruktig beska i öl i stället för den lite kvalmiga smaken som europeisk öl oftast har.
Citera
2011-08-14, 19:11
Medlem
Slotts Guld är helt klart äckligast... Borde inte ens kallas för öl. Smakar piss blandat med gammal ölslatt.
Citera
2011-08-14, 19:28
Medlem
Uses avatar
Allt som Harboe har vidrört
Citera
2011-08-14, 19:33
Medlem
Har två sorter som jag inte kommer ihåg namnet på är dom räligaste jag smakat.

1. Tillverkat i England tror jag. Smakade jordgubbar och var sött och sliskigt.

2. Fick en flaska av en kompis som hade vart på shoppingtur i DK. Ölen hade nästan samma färg och konsistens som tjära.
Citera
2011-08-14, 19:40
Medlem
Andy85s avatar
Svensk Starköl utan tvekan, köpte den till en fest för 4-5 år sedan. Den tabben gör jag INTE om
Citera
2011-08-14, 22:54
Medlem
Coruna, Budweiser och annan äckligt ljus öl från den delen av världen.
Citera
2011-08-14, 23:28
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes

Haha, jag måste köpa mig en burk och slå upp på glas och verkligen smaka denna kontroversiella bira igen. Hittills har jag förtärt den ur burk i solvärme, vilket kanske satt mitt omdöme på svaj. Referensen till skvattram var intressant, och jag tycker det låter rätt gott om jag minns doften rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in