Citat:
Ursprungligen postat av
Hugh.Hefner
Var drar du gränsen för promiskuitet?
En tjej på 20 år har inte varit sexuellt aktiv i 20 år. Alltså är det fler killar än fyra per år.
20 personer är dessutom långt fler partners än vad både män och kvinnor har i diverse sexualundersökningar från nordväst-Europa och USA. Att i ung ålder ha haft mer än dubbelt så många partners som en genomsnittlig kvinna är väl ändå definitionen på promiskuös?
Dessutom finns kvinnor som inte gillar män som raggar på massa tjejer på krogen. De känner sig mindre utvalda. Så det går åt båda hållen.
Läs TS. En tjej som börjar vara sexuellt aktiv vid 15 och haft 20 olika partners vid 20+ har alltså haft
högst 4 olika partners per år 4 x 5 = 20.
Jag tror som du att det är väldigt få människor som haft 20 partners vid 20 års ålder, de flesta väljer sexpartners med rätt stor omsorg, både killar och tjejer, och man har också förhållanden som man är rädd om, så man hinner helt enkelt inte. Men om det nu är någon som har haft 20 och inte har nått problem med det, så är väl det helt ok tycker jag. Är upp till den personen avgöra det inte Munsprut.
För mig personligen går nog gränsen vid när sexintresset börjar bli skadligt för en själv och ev. fast partner. Dvs har man ett förhållande med en som sagt nej till andra partners och ändå är otrogen.
Och när andra saker i ens liv börjar bli lidande för att man är på ständig sex jakt.
Då är det nog inte helt bra läge. Bör man nog uppsöka nån psykolog för lite hjälp.
Och ja, du har helt rätt, tjejer gillar inte heller män som är helt sexfixerade, ständigt glor på tjejer, kommenterar andra kvinnor på ett sexuellt sätt eller springer till prostituerade.
Kvinna med huvudet rätt fastsatt drar nog öronen åt sig omedelbart. Tyder ju på att karln har nån störning. "Snoppvriden" som en väninna säger (bra ord!)
Samma med män skulle jag tro, kvinna som hela tiden anspelar på sex i alla sammanhang med alla män i lokalen är ju asjobbig.
Men killar och tjejer som har en bra inställning till sex, har erfarenhet så de inte är komplett ljusgröna i sängen, vet vad de vill, och vad du vill så är det ju bara finemang. Har en sådan individ alla poäng i hamn på övriga saker så är det ju bara att gänga sig. Att kalla en vuxen individ för hora för att hon besitter sexuell erfarenhet och kunskap är ju bara ...hej kom och hjälp mig...
Har man problem med tidigare partners så tja fråga inte är mitt råd.