2014-02-12, 01:39
Medlem
munspruts avatar
Ni som reagerar så negativt på det som de flesta tycker är helt okontroversiellt dvs tjejer som knullar runt som oacceptabelt fenomen, jag undrar varför ni reagerar som ni gör och vad det är som provocerar? Kanske är det att jag uttrycker mig lite klumpigt men då får ni ha överseende med det. Eller är det på grund av att ni tar åt er och ni känner er kritiserade? Är det eran ideologi (feminism)?
2014-02-12, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Ni som reagerar så negativt på det som de flesta tycker är helt okontroversiellt dvs tjejer som knullar runt som oacceptabelt fenomen, jag undrar varför ni reagerar som ni gör och vad det är som provocerar? Kanske är det att jag uttrycker mig lite klumpigt men då får ni ha överseende med det. Eller är det på grund av att ni tar åt er och ni känner er kritiserade? Är det eran ideologi (feminism)?

Är inte feminist, utan anledningen till att jag reagerar är att jag anser att man ska få göra vad man vill med sitt liv så länge man inte sårar andra- utan att behöva bli kritiserad för det.
Skulle tagit det något bättre om det var en oskuld eller någon som haft sex med få som hade samma åsikter som du då de åtminstone skulle leva efter de reglerna själva.
2014-02-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Det löjliga är alltså att du har synpunkter på att andra män och kvinnor knullar med varandra.

Varför är det ett problem för dig hur andra gör och varför skulle andra sluta knulla på grund av att du gör det till ditt problem?
2014-02-13, 11:41
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Du lever verkligen i en värld där mannen är totalt maktlös. Jag tror faktiskt inte män har så svårt att hävda sig som du upplever det. Många män lyckas faktiskt välja kvinnor som attraherar dem och behöver inte alls välja "äckliga horor" och "spermahinkar" som de föraktar för att annars blir de utan fitta.

Tro det eller ej, många gillar faktiskt kvinnor som de kan ha härligt sex med utan att ha en seriös relation och tycker inte alls det är äckligt. Och inte behöver de ljuga för att få ligga heller.

Och killar som du och Munsprut är ju redan bortvalda av de här tjejerna som prioriterar sitt eget sexliv framför att nå framgång hos er.

ChildrenOfBodom har i flera inlägg skrivit att han bara vill ha sex med tjejen, ej en seriös relation.

Du behöver därför inte upplysa om att många killar gillar när man kan ha sex utan en seriös relation. Jag gillar också det, men skulle inte välja en sådan tjej om det faktiskt är en seriös relation jag är ute efter. Då väljer jag en tjej som inte särar till höger och vänster.
2014-02-13, 11:43
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Och om hon nu är så intresserad av honom så får hon väl nöja sig med sex då? Byter hon ut honom mot någon annan annars?

Menar du att hon egentligen inte är intresserad?
2014-02-13, 12:26
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Därför är det omöjligt. Är du oskuld? Även jag som höll hela livet så dog mitt ex. Betyder det att män ska se ner på mig för det? Människor har sex för det är skönt. Ska vi kvinnor inte känna samma känsla för att ni vill ha en fin flicka? Lika bra att ni väljer ett barn så kan ni säkra att det är en oskuld.

Det är inte omöjligt. Bara för att du inte väntade till äktenskapet så betyder inte det att alla kvinnor är som dig. Det finns många kvinnor som klarar av att spara sig.
Man kan ha skönt sex inom ett äktenskap. Jag förespråkar inte asexualitet.

Varför är det "lika bra" att gifta sig med ett barn som att gifta sig med en vuxen kvinna? Förespråkar du pedofili?
2014-02-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
ChildrenOfBodom har i flera inlägg skrivit att han bara vill ha sex med tjejen, ej en seriös relation.

Du behöver därför inte upplysa om att många killar gillar när man kan ha sex utan en seriös relation. Jag gillar också det, men skulle inte välja en sådan tjej om det faktiskt är en seriös relation jag är ute efter. Då väljer jag en tjej som inte särar till höger och vänster.
Ja och det är väl ingen som har sagt att ni inte får välja själva vilka ni vill inleda en seriös relation med.

Men ni får ju acceptera att kvinnor knullar för att de gillar det och inte har någon anledning att sluta med det bara för att män ska slippa låtsas som om det inte gör något i hopp om att själva bli en av de utvalda knullobjekten.

Citat:
Menar du att hon egentligen inte är intresserad?

Ja. Hon vill ha något annat än det han erbjuder och då är han tvungen att låtsas för att hon inte ska gå till någon annan.
2014-02-13, 12:58
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ja och det är väl ingen som har sagt att ni inte får välja själva vilka ni vill inleda en seriös relation med.

Men ni får ju acceptera att kvinnor knullar för att de gillar det och inte har någon anledning att sluta med det bara för att män ska slippa låtsas som om det inte gör något i hopp om att själva bli en av de utvalda knullobjekten.

Jag accepterar och har aldrig förespråkat att tjejer ska sluta knulla runt av den anledningen. Dessutom finns det gott om kulturer där kvinnor inte knullar runt.

Jag är öppen med mina preferenser och många tjejer är förstående och inte dömande.
Har träffat många tjejer som säger att de också valt en tjej som är oskuld om de vore killar.

Citat:
Ja. Hon vill ha något annat än det han erbjuder och då är han tvungen att låtsas för att hon inte ska gå till någon annan.

Hon är för seriöst intresserad av honom.
Så jag ser inte varför du behöver skriva att många killar uppskattar när tjejen släpper till utanför en seriös relation, när det är just att hon släpper till utanför en seriös relation han hade föredragit i detta fall.
Senast redigerad av Hugh.Hefner 2014-02-13 kl. 13:01.
2014-02-13, 13:20
Medlem
Citat:
Jag accepterar och har aldrig förespråkat att tjejer ska sluta knulla runt av den anledningen. Dessutom finns det gott om kulturer där kvinnor inte knullar runt.

Jag är öppen med mina preferenser och många tjejer är förstående och inte dömande.
Har träffat många tjejer som säger att de också valt en tjej som är oskuld om de vore killar.

Hon är för seriöst intresserad av honom.
Så jag ser inte varför du behöver skriva att många killar uppskattar när tjejen släpper till utanför en seriös relation, när det är just att hon släpper till utanför en seriös relation han hade föredragit i detta fall.
Jag försökte förklara för ChildrenOfBodom att hans bild av att alla män hatar att kvinnor knullar men är tvungna att låtsas för att inte bli ratade faktiskt inte delas av alla män.
2014-02-13, 14:14
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Jag försökte förklara för ChildrenOfBodom att hans bild av att alla män hatar att kvinnor knullar men är tvungna att låtsas för att inte bli ratade faktiskt inte delas av alla män.

Det skriver han inte.
Däremot att promiskuitet gör en kvinna mindre intressant som seriös partner (äktenskap, familjebildning) i mäns ögon, vilket jag skriver under på.
2014-02-13, 15:03
Medlem
Citat:
Det skriver han inte.
Däremot att promiskuitet gör en kvinna mindre intressant som seriös partner (äktenskap, familjebildning) i mäns ögon, vilket jag skriver under på.

"Äkta" promiskuitet hos män har nog exakt samma resultat hos vettiga kvinnor.
Finns väl ingen kvinna som är speciellt intresserad av en man som är konsekvent otrogen ex.
Nu är det nog inte detta som Munsprut tänker på då han pratar om "horor".
Eftersom han anser att en tjej som legat med 20 killar vid 20+ är att kalla "hora" = promiskuös.
4 ligg per år är alltså höjden av promiskuitet enligt honom (om det gäller en kvinna vill säga, gäller det en kille så är det andra bullar)

Killen har helt enkelt inte alla pållar riktigt på plats och har ingen större koll på vad han egentligen sitter och skriver.
2014-02-13, 17:52
Medlem
munspruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
"Äkta" promiskuitet hos män har nog exakt samma resultat hos vettiga kvinnor.
Finns väl ingen kvinna som är speciellt intresserad av en man som är konsekvent otrogen ex.
Nu är det nog inte detta som Munsprut tänker på då han pratar om "horor".
Eftersom han anser att en tjej som legat med 20 killar vid 20+ är att kalla "hora" = promiskuös.
4 ligg per år är alltså höjden av promiskuitet enligt honom (om det gäller en kvinna vill säga, gäller det en kille så är det andra bullar)

Killen har helt enkelt inte alla pållar riktigt på plats och har ingen större koll på vad han egentligen sitter och skriver.
Personangreppen kan du ju ta i tråden som är till för det, inte i min tråd tack.

Kvinnan har att erbjuda sin kropp och sin fertilitet, männen har helt andra saker att erbjuda som status och trygghet därför är det så otroligt viktigt för kvinnan att inte vara promiskuös. Det hela är väldigt lätt att förstå inget konstigt.

Jag tycker det är väldigt mycket bitterhet och penisavund på den här tråden, jag är faktiskt förvånad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in