2014-02-13, 05:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spygirl
jag trodde han var komiker vad har en sån i politik att göra?

Komiker? Han är en dålig komiker, som saknar finess och håller sej på kiss och bajs nivån.
Citera
2014-02-13, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Personligen tycker jag att det är larvigt att SVT/SR låtsas vara objektiva. Enligt undersökningar röstar över 50% av alla journalister på SVT på miljöpartiet och det sätter förstås sin prägel på journalistiken.

Det vore mycket bättre om SVT/SR gjordes om till en betalkanal så att ingen behöver betala för propaganda mot sin vilja. Givetvis ska man däremot inte förbjuda partiska journalister men man ska inte gå under falsk flagg och påstå att man är opartisk när man inte är det. Extra olämpligt är det förstås när statliga medium pumpar ut propagandar och tvingar dig att betala.

Nog för att det hade varit okej om de anställda på SvT/SR a.) hade lite av den gamla tidens yrkesheder, istället för att ställa sig upp på stolarna och propagerat för eller emot vissa åsikter och b.) deras uppdrag hade reducerats till att vara en ren nyhets- och samhällskanal...

...men bortsett från att det blir ett omöjligt uppdrag så kräver det definitivt inte 2 kanaler i TV + x antal kanaler i radio.

Och när vi ändå pratar om Soran Ismails medverkan i P3 så kan man fråga sig vad dagens P3 gör som inte ett flertal andra kommersiella radiokanaler gör, men den kritik som en nedläggning skulle medföra torde föra oss tillbaka till ruta ett.
Citera
2014-02-13, 07:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
[quote=avec|47490899]För att etablera sig och bli ett 5-procentsparti måste du ha mycket uppmärksamhet. Oavsett vilken fråga partiet har som huvudfråga finns det alltid några som håller med. Därmed påskyndade säkerligen svensk medias punktmarkering av SD att de kunde etablerara sig så fort. Dock skulle de kommit in förr eller senare i riksdagen ändå. Det räcker att titta på övriga Europa där invandringskritiska partier sitter i nationalförsamlingarna i så gott som varje land.

För att bli ett stort parti krävs dock att SD har medierna med sig eller i alla fall inte emot sig. SD kommer aldrig att nå större framgångar så länge de ses som svarta får. Människan är en normativ varelse och den stora majoriteten av människor är inte beredda att rösta på ett parti som inte är socialt accepterat.
Du har både rätt och fel! SD kommer bli den dominerande kraften i svensk politik men det kommer ta några val.
Anledningen är att man har media emot sig då den är helt i händerna på Mp och V.
Men gammalmedia håller sakta på att dö och tappar mark konternueligt.
SD växer och med ett valresultat som kommer ligga runt en fördubbling av stödet så kommer det i sig göra SD mer rumsrent och bli betydligt attraktivare för andra dissidenter och individer som har tröttnat på sjuklöverns icke politik.
Så nej SD går inte att stoppa.
Senast redigerad av Sonnenwende 2014-02-13 kl. 07:34.
Citera
2014-02-13, 07:33
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
Jag tror iofs SD hade fått fler röster ju längre det hade fått sitta en kurd på bästa sändningstid och spy ur sig sitt hat mot SD, sverige och svenskar....

Det kanske var just det som var motivet bakom beslutet?

Det absurda är givetvis att ha regimmedia överhuvudtaget, som i praktiken är direkt underställd regeringen. Speciellt när landet inte egentligen är ens någon riktig demokrati, där det finns yttrandefrihet, maktuppdelning och oberoende instanser som kritiskt granskar maktutövningen. I vilket sådant land har regimmedia inte blivit en katastrof, vars första prioritet alltid blir hur de ska lyckas framstå som trovärdiga informationskällor när medborgarna till slut i växande grad börjar ana att den karta man erhåller från regimmedia inte riktigt stämmer överens med terrängen man har framför sig? I Sverige? I Sovjetunionen? I Tredje riket? I DDR? Är SR:s trovärdighet nu återställd och vi kan alla tryggt lita på rapporteringen om vi istället för någon statsfinansierad kurdisk nationalist får under valet lyssna på någon av SR-journalisterna som stod i givakt och skanderade "Gubbslem!", som om det hade varit värsta nazirallyt, samt krävde i ett öppet brev en offentlig ursäkt av Janne Josefsson för att han vid en sammankomst hade fräckheten att ställa en kritisk fråga till en av de statsfeminister som annars endast avhandlades i regimmedia i form av pietetsfulla helgonporträtt eller fick obehindrat skriva flera sidor långa artiklar med osammanhängande dårbabbel?

Nej, det är knappast ens ett diskussionsämne... Om man tror på regimmedias "neutralitet" eller inte är i första hand en fråga om IQ och mental hälsa.
Senast redigerad av Europe 2014-02-13 kl. 07:36.
Citera
2014-02-13, 08:26
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Egentligen självklarheter i denna text, men tydligen inte för alla... Och några saker som kommer fram kommer nog "chocka" en del (båda sidor). Nämligen: Fienden dricker öl/cider med fienden och beteer sig som normala människor!!

"Jag tycker att Soran är olämplig i SR – men sluta sprida lögner

Posted on 2014/02/12 by linusbylund

Tydligen cirkulerar uppgifter om att Soran Ismail under valåret inte får jobba som programledare på P3 i Sveriges Radio på grund av att han sagt att han ”vill mörda Sverigedemokraterna”. Detta påstående är märkligt och sannolikt helt felaktigt.

Soran är i allt väsentligt en politisk motståndare till mig och andra sverigedemokrater.

Min hållning är att Sorans politiska åsikter och tydliga ställningstaganden mot vårt parti gör honom till en ytterligt olämplig programledare i ett program i public service. Detta gäller inte minst under ett valår. Det är en hållning som, åtminstone i väsentliga delar, delas av ledningen på Sveriges Radio – och i viss mån av Soran själv. Detta är också grunden till att man i samtal kommit överens med Soran om att göra en paus i samarbetet. För SRs del för att behålla den redan ifrågasatta objektiviteten, för Sorans del för att han inte vill behöva hålla inne med sina politiska åsikter.

MEN, att Soran är olämplig som programledare i den statliga radion är inget skäl att sprida osanningar om honom.

Jag har umgåtts med Soran mer eller mindre frekvent i flera år. Vi har druckit öl (nåja, cider för Sorans del), fikat, lunchat och ätit middag jag vet inte hur många gånger. Helt enkelt för att vi båda uppskattar att diskutera saker med människor som tycker annorlunda. Det finns två saker som återkommer i diskussionerna och som vi är helt överens om: 1. Vi är inte, och kommer säkert aldrig bli, överens i många stora sakpolitiska frågor. 2. Det allra viktigaste är att man håller debatten på en nivå där man inte hemfaller åt våldsförespråkande eller avhumaniserande.

Jag kan naturligtvis inte gå i god för att Soran aldrig sagt vare sig det ena eller andra, vilket för övrigt gäller för alla andra personer i hela världen, helt enkelt därför att jag omöjligt kan veta detta. Men jag kan gå i god för att Soran inte tycker att man ska döda politiska motståndare, eller ens ge dem en lättare örfil. Jag kan gå i god för att Soran delar min egen rädsla inför den polarisering av den politiska debatten som vi båda upplever, där det allt oftare handlar om att ”hata” eller ”krossa” en motståndare snarare än att samtala och debattera sakligt. Det kan jag gå i god för, och det gör påståendet om att Soran skulle ha önskat livet ur mig eller någon annan på grundval av vår politiska tillhörighet mycket svårt att tro på.

Som om inte detta vore nog skäl för att sluta sprida detta sannolikt fabricerade citat, så har ursprunget till uttalandet om Sorans påstådda uttalande om att denne önskat mörda mina partivänner (uj, så krångligt det blev) nu gått ut och dementerat och bett om ursäkt för nämnda uttalande, se länk: http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3805039.ece

Soran Ismail kan kritiseras utifrån det han faktiskt gör och tycker. Det är ju inte ens svårt, karln är som sagt ute och cyklar. Så låt oss göra det på samma sätt som vi önskar att våra motståndare kritiserar oss – med respekt för vad som är sant och inte sant."

http://bylunds.wordpress.com/2014/02/12/jag-tycker-att-soran-ar-olamplig-i-sr-men-sluta-sprida-logner/
Kanske Soran kommer ut ur garderoben efter valet och gör en kometkarriär i SD?
Citera
2014-02-13, 08:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Egentligen självklarheter i denna text, men tydligen inte för alla... Och några saker som kommer fram kommer nog "chocka" en del (båda sidor). Nämligen: Fienden dricker öl/cider med fienden och beteer sig som normala människor!!

"Jag tycker att Soran är olämplig i SR – men sluta sprida lögner

Posted on 2014/02/12 by linusbylund

Tydligen cirkulerar uppgifter om att Soran Ismail under valåret inte får jobba som programledare på P3 i Sveriges Radio på grund av att han sagt att han ”vill mörda Sverigedemokraterna”. Detta påstående är märkligt och sannolikt helt felaktigt.

Soran är i allt väsentligt en politisk motståndare till mig och andra sverigedemokrater.

Min hållning är att Sorans politiska åsikter och tydliga ställningstaganden mot vårt parti gör honom till en ytterligt olämplig programledare i ett program i public service. Detta gäller inte minst under ett valår. Det är en hållning som, åtminstone i väsentliga delar, delas av ledningen på Sveriges Radio – och i viss mån av Soran själv. Detta är också grunden till att man i samtal kommit överens med Soran om att göra en paus i samarbetet. För SRs del för att behålla den redan ifrågasatta objektiviteten, för Sorans del för att han inte vill behöva hålla inne med sina politiska åsikter.

MEN, att Soran är olämplig som programledare i den statliga radion är inget skäl att sprida osanningar om honom.

Jag har umgåtts med Soran mer eller mindre frekvent i flera år. Vi har druckit öl (nåja, cider för Sorans del), fikat, lunchat och ätit middag jag vet inte hur många gånger. Helt enkelt för att vi båda uppskattar att diskutera saker med människor som tycker annorlunda. Det finns två saker som återkommer i diskussionerna och som vi är helt överens om: 1. Vi är inte, och kommer säkert aldrig bli, överens i många stora sakpolitiska frågor. 2. Det allra viktigaste är att man håller debatten på en nivå där man inte hemfaller åt våldsförespråkande eller avhumaniserande.

Jag kan naturligtvis inte gå i god för att Soran aldrig sagt vare sig det ena eller andra, vilket för övrigt gäller för alla andra personer i hela världen, helt enkelt därför att jag omöjligt kan veta detta. Men jag kan gå i god för att Soran inte tycker att man ska döda politiska motståndare, eller ens ge dem en lättare örfil. Jag kan gå i god för att Soran delar min egen rädsla inför den polarisering av den politiska debatten som vi båda upplever, där det allt oftare handlar om att ”hata” eller ”krossa” en motståndare snarare än att samtala och debattera sakligt. Det kan jag gå i god för, och det gör påståendet om att Soran skulle ha önskat livet ur mig eller någon annan på grundval av vår politiska tillhörighet mycket svårt att tro på.

Som om inte detta vore nog skäl för att sluta sprida detta sannolikt fabricerade citat, så har ursprunget till uttalandet om Sorans påstådda uttalande om att denne önskat mörda mina partivänner (uj, så krångligt det blev) nu gått ut och dementerat och bett om ursäkt för nämnda uttalande, se länk: http://www.dagensmedia.se/nyheter/radio/article3805039.ece

Soran Ismail kan kritiseras utifrån det han faktiskt gör och tycker. Det är ju inte ens svårt, karln är som sagt ute och cyklar. Så låt oss göra det på samma sätt som vi önskar att våra motståndare kritiserar oss – med respekt för vad som är sant och inte sant."

http://bylunds.wordpress.com/2014/02/12/jag-tycker-att-soran-ar-olamplig-i-sr-men-sluta-sprida-logner/

Tack för ett mycket bra inlägg. Som du säger finns det inget skäl att sprida osanningar eller påståenden som inte kan styrkas om meningsmotståndare Det sänker istället bara trovärdigheten för den som framför lögnerna och visar att det inte finns tillräckligt med sanna påståenden för att vinna debatten.

Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Han uppmanar till våld mot anhöriga och medlemmar i partiet. Samt att inte låta dem komma till tals, han har även hotat högre uppsatta partimedlemmar med mord och dråp om han inte får sin vilja igenom. Allt genom statliga medel och radioutrustning för att sprida sitt eget agenda till folks hem.

Men alla är uppenbarligen inte smarta nog för att förstå det jag skrev ovan.

.
Citera
2014-02-13, 08:29
Medlem
dwgs avatar
Ge han sparken han ska inte sätta sin fot i byggnaden, han är nedgrävd i sitt SD spår och
lär inte sluta.

Rolig är han ej så komik kan han sluta med också.
Han kan bygga nån hydda i Mellanöstern och sitta och klaga.
Citera
2014-02-13, 08:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordrek
Nog för att det hade varit okej om de anställda på SvT/SR a.) hade lite av den gamla tidens yrkesheder, istället för att ställa sig upp på stolarna och propagerat för eller emot vissa åsikter och b.) deras uppdrag hade reducerats till att vara en ren nyhets- och samhällskanal...

...men bortsett från att det blir ett omöjligt uppdrag så kräver det definitivt inte 2 kanaler i TV + x antal kanaler i radio.

Och när vi ändå pratar om Soran Ismails medverkan i P3 så kan man fråga sig vad dagens P3 gör som inte ett flertal andra kommersiella radiokanaler gör, men den kritik som en nedläggning skulle medföra torde föra oss tillbaka till ruta ett.

Angående det fetade så nej inte alls. Jag har inget som helst problem med radio- och TV-kanaler som är starkt partiska och sprider ren politisk propaganda. Det måste vara tillåtet precis som det är tillåtet för oss alla att vara partiska och sprida de politiska åsikter vi står för, yttrandefrihet kallas det för.

Vad jag är kritisk till när det gäller SR/SVT är istället

1. att vi alla tvingas till att bli kunder och betala för propagandan oavsett vad vi tycker om den

2. att de går under falsk flagg och påstår sig vara objektiva och oberoende (falsk marknadsföring)

3. att staten som ska vara till för oss alla står bakom detta och ger kanalerna en juridisk särställning gentemot andra kanaler

Det är naivt att tro att SVT och SR som har en så sned fördelning när det gäller politiska åsikter någonsin ska kunna bli objektiva och opartiska. Avskaffa därför kravet på tvångsbetalning oavsett om det sker via licens eller skatten och låt de som vill vara kunder bli det. Klipp också alla band till staten och ta bort alla spår av juridisk särställning.

.
Citera
2014-02-13, 08:39
Medlem
Jag har ett riktigt bra förslag: kan inte bara soran ismail, alla pk-människor samt idioter på Facebook som delar bilder som "tillsammans ska vi bojkotta Sverigedemokraterna!" hålla tyst helt ärligt?? Jag röstar blankt varje år, så jag är inte på någons sida, men detta början helt klart bli sandlådenivå!

Vi lever i ett demokratiskt land, om vissa vill rösta på SD, fine! Låt dem göra det, deras åsikt! Ingen tvingar någon annan till att tycka samma!

Blir så jävla trött på alla idioter till politiker också som säger att de "inte tänker lyssna på SD". Vad i helvete!? Folket har valt in dem, ni SKA lyssna på dem! Fattar inte grejen med att alla måste tycka samma sak?? Uppenbarligen har Sverige ett problem med invandring eftersom SD är så stort parti som de är? Är övriga politiker helt ärligt så dumma i huvudet att de inte fattar det och borde anpassa dig lite mer och faktiskt titta på VARFÖR Sd har så många röster som de har?

Blir så trött på detta SD snacket överlag, är så satans uttjatat. Lika bra att soran ismael fick gå, för du ska vara neutral som journalist. Alla nyhetsbyråer och tidningar är inte vinklade vänster-tidningar som Aftonbladet..
Citera
2014-02-13, 08:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomFaen
Jag har ett riktigt bra förslag: kan inte bara soran ismail, alla pk-människor samt idioter på Facebook som delar bilder som "tillsammans ska vi bojkotta Sverigedemokraterna!" hålla tyst helt ärligt??

Är du emot yttrandefrihet?

.
Citera
2014-02-13, 08:47
Medlem
ArneIIIs avatar
Så att den SR i sina program propagerar emot Sverigedemokraterna är bara fel när det är valår?

För detta är ju något de (framförallt P3) gör närmast dagligen.
Citera
2014-02-13, 08:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Så att den SR i sina program propagerar emot Sverigedemokraterna är bara fel när det är valår?

För detta är ju något de (framförallt P3) gör närmast dagligen.

Ja jag skrev det ovan också, Soran är tydligen välkommen tillbaks till P3 efter valet. Detta trots att de anser att han brutit kraven på opartiskhet som så vitt jag inte är begränsade till valår.

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in