2014-02-09, 16:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Varför dricker du öl då öht? Satsa på T-sprit, skitäckligt fast med hög alkoholhalt.

Eller alcogel och liknande. Billigt också.
Citera
2014-02-09, 16:35
Medlem
Citat:
Varför dricker du öl då öht? Satsa på T-sprit, skitäckligt fast med hög alkoholhalt.
"och jag dricker helst så lite som möjligt för att det är äckligt med alkohol."
Citera
2014-02-09, 16:40
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signalen
"och jag dricker helst så lite som möjligt för att det är äckligt med alkohol."

Ja? Man behöver dricka mindre sprit än öl för att bli full...
Citera
2014-02-09, 18:59
Medlem
Har druckit Brutal Bulldog double IPA (8,4 %) ett par gånger och jag tycker den smakar riktigt gott.
Citera
2014-02-12, 11:54
Medlem
Shurda14s avatar
visst 10,2 kan va lite jobbiga menmen.
dock så är allt från 7.0 till 7,5 helt okej tycker jag, drag i grejerna, bra smak osv, inte alltför dyrt heller.
Citera
2014-02-12, 12:08
Medlem
Enzymes avatar
I princip alla jag mött som spolar i sig extra stark lager har alkoholproblem. Det är folk som super så pass mycket att det påverkar ekonomin och därför börjar resonera i termer om "mycket fylla för pengarna" Ingen vettigt funtad individ kan påstå att det är gott.
Citera
2014-02-12, 15:10
Bannlyst
jag dricker bara 7.5/10% öl. arboga 10,2% är najs. man blir bra full av det. därför dricker jag det just nu. varför dricker man öl annars? det smakar ju piss
Citera
2014-02-12, 15:40
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dcr2
jag dricker bara 7.5/10% öl. arboga 10,2% är najs. man blir bra full av det. därför dricker jag det just nu. varför dricker man öl annars? det smakar ju piss
Du har lite andra referensramar än mig, jag har aldrig smakat piss. Frågan är varför man dricker något som man tycker är äckligt bara för att få ett rus? I min värld kallas det alkoholism. Om du ändå vill ha ett rus och skiter i vad det smakar, drick T-sprit.
Citera
2014-02-13, 14:47
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
I princip alla jag mött som spolar i sig extra stark lager har alkoholproblem. Det är folk som super så pass mycket att det påverkar ekonomin och därför börjar resonera i termer om "mycket fylla för pengarna" Ingen vettigt funtad individ kan påstå att det är gott.
Vadå ingen vettig? Det är bara idioter som spenderar pengar i onödan Nä men du har nog en poäng fast jag själv ofta dricker 7,3or men det är mest för att det är både billigt och gott

Citat:
Du har lite andra referensramar än mig, jag har aldrig smakat piss. Frågan är varför man dricker något som man tycker är äckligt bara för att få ett rus? I min värld kallas det alkoholism. Om du ändå vill ha ett rus och skiter i vad det smakar, drick T-sprit.
Det finns somsagt ingen mening med att dricka bärs om man tycker att det är äckligt. Men det är ju minst lika gött att bli full som att njuta utav en smarrig bira
Citera
2014-02-13, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Hur dricker ni dessa egentligen? Jag köpte 4st arboga 10.2% för en månad sedan som ett experiment, jag blev rent ut sagt skitfull och mådde för jävligt dagen efter.

Hur fan är det tänkt att man ska dricka denna häxbrygd?

Som flertalet andra har postat: långsamt efter maten. Allra minst en halvtimme per öl (t ex. Duvel, Chimay, Imperial Stout etc). Föregående är goda exempel på mycket välsmakande öler som bör förtäras i ovannämnda tempo.

Som tidigare sagt: ska du upp i alkoholstyrkor på över 6% är det ale, stout, trappistöl och barley wine som gäller. Öler som verkligen rockar och rullar, med andra ord.

Lager med den styrkan smakar mer sprit än traditionell lager; därför undviker jag att dricka lageröler med en alkoholstyrka på över 6% fastän jag älskar öl.

I annat fall kan man, men bör inte, dricka t ex en Imperial Stout på 10 minuter. Jag har gjort det. Och det slår till likt en slägga i bakhuvudet. Efteråt kommer du dock att må som en prins, vill jag tillägga.

Cheers!/
beermeup2012
Citera
2014-02-14, 15:50
Medlem
bdbdbdbds avatar
Testa nån Olwi 8,5% som var helt ok till mat iaf.
Citera
2014-02-17, 01:11
Medlem
Scallions avatar
Som många andra påpekat, bredda era kunskaper om öl så ska ni se att det finns massor med riktigt bra öl som ligger i intervallet 7,5-10%, och över det till och med. Brooklyn Black Chocolate Stout (10%) är ett exempel, Mohawk American Barely Wine (11,9%) är ännu ett exempel på riktigt bra öl. Däremot håller jag med om att en extra stark lager, typ Björnebryg 7,2%, är rent rävpiss och har ingen funktion alls utom att man ska bli så full som möjligt. Definitionen av fulöl om man frågar mig. Därmed inte sagt att jag ser ner på folk som köper skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in