2014-02-04, 22:51
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMH-
Min förkärlek till starkare öl bygger nog dels på att jag som sagt tycker att det är riktigt gott, och delvis lite psykiskt "att det känns bra att kunna uppskatta starkare och enklare/fulare öl, att vara lite tvärtemot".

Precis som de som föredrar finöl attraheras av det "exklusiva", rent känslomässigt. Och såklart smaken.

Nästan all öl är enligt min mening god, kall som ljummen, svag som stark, så länge det är lite klös i det

Edit: Inte alla kan jag tillägga! Har väldigt svårt för (ursäkta okunskapen kring öltermer) riktigt billiga knäckebröds-aktig samt jätte-"fruktiga", ofta finare, sorter! Nåja, nu ska jag inte gå i från ämnet.

Vad tycker ni som har provat Three Hearts 7,5 då? Jag tycker den är rätt trevlig. En nyfunnen bekantskap för mig faktisk. Balanserad och fin i smaken, inte särskilt "frätande" som vissa uttrycker sig kring extrastarköl.

Räcker med svagare för min del, inte alls gott.

http://www.youtube.com/watch?v=K76IqFT0A7w
Citera
2014-02-04, 22:54
Medlem
Kan rekommendera Oppigårds Thurbo Stout. Riktigt god trots sina 8,7%.
Citera
2014-02-05, 02:06
Medlem
Mattematikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skurt1988
Tre stycken är en bra start på kvällen, men kanske inte middagsdricka ;D

Haha förstår vad du menar, men en vid maten är ingen fara. Iallafall inte för mig, troligen toleransen kanske.. Dricker dock aldrig vid maten men skulle inte vara några problem.
Citera
2014-02-05, 17:42
Medlem
musttomtes avatar
Dricker dom bara för att man inte ska behöva sitta och dricka hela kvällen utan man kan njuta på ett bättre sätt.

Dom smakar även godare efter ett tags bruk
Citera
2014-02-05, 18:58
Medlem
skrudiss avatar
Vad fanken heter den starka (14%?) som jag vet Mike Skinner (the Streets) "hyllar". Hade för mig att det var Foster, men lyckades inte googla. Finns i varenda kvartersbutik i London framförallt.

Svårdrucket men ändå inte odrickbart.
Citera
2014-02-05, 22:01
Medlem
VonBongs avatar
Fattar inte hur folk kan klaga på att man blir "asfull" snabbt. Okej visst folk har olika tolerans nivåer men seriöst, mer än 60% av mina närmaste polare kan dra i sig 8-10 7.2%or med mig på en kväll och vara skapligt fulla.
Citera
2014-02-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Hur dricker ni dessa egentligen? Jag köpte 4st arboga 10.2% för en månad sedan som ett experiment, jag blev rent ut sagt skitfull och mådde för jävligt dagen efter.

Hur fan är det tänkt att man ska dricka denna häxbrygd?

Knepet är att inte dricka öl som smakar som Pripps Blå med ihälld vodka, utan att köpa välgjord extra stark öl, som t ex belgisk trappistöl. Prova t ex Westmalle Trippel, en god ljus belgisk ale som Duvel, eller en nice amerikansk Extra IPA. Då får du the real deal. Arboga 10.2% låter helt ärligt som någonting som producerats för alkoholister, och då smakar det ju därefter.
Citera
2014-02-08, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whaaam
Knepet är att inte dricka öl som smakar som Pripps Blå med ihälld vodka, utan att köpa välgjord extra stark öl, som t ex belgisk trappistöl. Prova t ex Westmalle Trippel, en god ljus belgisk ale som Duvel, eller en nice amerikansk Extra IPA. Då får du the real deal. Arboga 10.2% låter helt ärligt som någonting som producerats för alkoholister, och då smakar det ju därefter.
Jag har faktiskt testat några andra sorters stark öl efter detta som var betydligt bättre. Men problemet med fyllan kommer man ju inte runt i alla fall.
Citera
2014-02-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uppisnoken
Jag har faktiskt testat några andra sorters stark öl efter detta som var betydligt bättre. Men problemet med fyllan kommer man ju inte runt i alla fall.

Jamen drick en halv burk av det du tycker om och komplettera med 2.8% folköl resten av kvällen då
Citera
2014-02-09, 10:15
Medlem
Jiggysaws avatar
För att jag dricker bara för att bli full som fan, och jag dricker helst så lite som möjligt för att det är äckligt med alkohol.
Citera
2014-02-09, 13:07
Medlem
Lykros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiggysaw
För att jag dricker bara för att bli full som fan, och jag dricker helst så lite som möjligt för att det är äckligt med alkohol.

haha, skönt inlägg.

då jag väl dricker, då dricker jag för att bli helt jävla efterbliven.
känns så jävla skönt då
Citera
2014-02-09, 13:10
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiggysaw
Varför dricker du öl då öht? Satsa på T-sprit, skitäckligt fast med hög alkoholhalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in