2014-02-11, 13:49
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Eller så menar maskroos att hon inte är missbrukare utan brukare. Så brukar knarkare säga.
Har du använt cannabis med FS, Maskroos?

nej det har jag inte gjort. 12stegs programmet kan man bli erbjuden om man tex jobbar/praktisera på behandlingshem. Det kan vara nyttigt att genomgå ett sådant program av många orsaker, även för "friska" personer.
Citera
2014-02-11, 13:51
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Kaka söker maka?
Lilla maskrosen går tydligen (eller har gått) 12-stegsprogrammet enligt egen uppgift på facebook.

Märkligt att hon dras till en missbrukare själv då..
Är du 12 stegare?
den 8 februari kl. 08:32

Maskros: Ja visst sörru! Det var på tia nu!

Jag tror absolut att FS var själv om brottet, men om ngn var inblandad så var det definitivt maskrosen.
Hennes inlägg den 28 var väldigt makabert att läsa i sammanhanget.

Vad stod det i inlägget den 28?
Citera
2014-02-11, 13:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
nej, jag är inte 12 stegare. Ta inte allt som skrivs så allvarligt hela tiden.
Och förresten, så behöver man inte vara missbrukare för att genomgå 12stegs programmet.

Det gemensamma för samtliga 12-stegsprogram är att livet har blivit helt ohanterligt av endera anledning. Då är hjälp genom självhjälp ett val många gör. Exempelvis 12-stegsprogram. Googla de 12 stegen och läs, så lär ni er en del. Det är gud och grejer, om man kallar sig 12-stegare.
Citera
2014-02-11, 13:52
Medlem
Docklands avatar
Citat:
nej det har jag inte gjort. 12stegs programmet kan man bli erbjuden om man tex jobbar/praktisera på behandlingshem. Det kan vara nyttigt att genomgå ett sådant program av många orsaker, även för "friska" personer.

Du snackar skit. Hur menar du att någon som inte har ett ohanterligt liv skall göra den 6:e och 7:e steget? Eller 5:e steget för den delen?
Som praktikant? Jo jag tackar ja.
Citera
2014-02-11, 14:05
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Vad stod det i inlägget den 28?
Det stod: "Jag hatar dig slyna, jag ska pissa på din grav tillsammans med min nya!"
Vilket var ett märkligt sammanträffande, och om det bara var en "sångtext" utan någon mening bakomvar det ytterst märkligt att hon senare raderade inlägget.
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-02-11 kl. 14:09. Anledning: tillägg
Citera
2014-02-11, 14:17
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Det stod: "Jag hatar dig slyna, jag ska pissa på din grav tillsammans med min nya!"
Vilket var ett märkligt sammanträffande, och om det bara var en "sångtext" utan någon mening bakomvar det ytterst märkligt att hon senare raderade inlägget.

Ja, jag håller med om att det var ett märkligt sammanträffande. Skulle vilja veta vad den s.k "sången" heter och hur den övriga texten går.
Citera
2014-02-11, 14:18
Medlem
Citat:

Inlägget är gjort från iPhone 27 juli kl 22:49.

Det kommer därefter ett inlägg från hemdatorn 28 juli kl 18:23:
"ehe haft en rätt jobbig dag efter gårdagens bravader... men klara de rätt fint iaf... snart e de helg igen, göööött däääh...!"
Citera
2014-02-11, 14:31
Medlem
Finlisas avatar
Citat:

Quarell har sina ljusa stunder ibland

Quarell skrev: maskroos Du har svarat bra på min misstanke om inblandning i försvinnandet, och misstanken har minskat betydligt. Det är dock en sak som jag vill ha utrett. På frågan om vad det var för bravader du skrev om har du lämnat två olika svar:

Citat:
Citat: Ursprungligen postat av maskroos haha slyna texten är en låt. Å vad det var för bravader minns jag inte, men det har inget med f att göra eftersom jag inte hade träffat honom ännu i juli.

Citat:
Citat:
jag hade festat den 27. (Då jag omkring kl 22 skrev slyna låten på facebook) och Var rätt bakfull på jobbet dagen efter.. Menar inte att jag klarat av några bravader utan var mest glad över att arbetsdagen var slut

Quarell skrev: Hur kommer det sig att svaren är olika?

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Lite historik om eventuell inblandning som rivarojva sammanfattat tidigare i tråden.

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Citera
2014-02-11, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, jag håller med om att det var ett märkligt sammanträffande. Skulle vilja veta vad den s.k "sången" heter och hur den övriga texten går.
http://artists.letssingit.com/fonky-fresh-lyrics-du-var-mitt-allt-ft-cherry-1g6pz44#axzz2t1JiG1Xa
Citera
2014-02-11, 14:42
Medlem
Citat:

Vad lärde du dig på 12 stegsprogrammet som du tycker att du har nytta av?
Citera
2014-02-11, 14:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Vad, annat än missbruk, kan göra att man genomgår ett 12-stegsprogram?

Man kan som "medberoende" göra det bland annat samt vid vissa utbildningar. Medberoende betyder inte att man själv har ett missbruk men att man lever med en som har det. Säger nu inte att du inte vet det, men andra kanske inte vet. Inte heller säger jag nu att det är orsaken till att Maskroos gör detta.
Citera
2014-02-11, 14:53
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det gemensamma för samtliga 12-stegsprogram är att livet har blivit helt ohanterligt av endera anledning. Då är hjälp genom självhjälp ett val många gör. Exempelvis 12-stegsprogram. Googla de 12 stegen och läs, så lär ni er en del. Det är gud och grejer, om man kallar sig 12-stegare.

Livet kan kännas ohanterligt om man lever med en missbrukare så visst har du rätt. Jag är själv inget fan av just 12 stegsprogrammet av olika anledningar. Men det är ju toppen att det hjälper många personer såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in