2014-02-11, 15:06
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starwatch
Vad lärde du dig på 12 stegsprogrammet som du tycker att du har nytta av?
jag skrev ju att jag inte var 12 stegare.
Citera
2014-02-11, 15:55
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Jaså?
Att man inte ska ta allt så allvarligt som skrivs, gäller det när du säger att du säger att du inte hade träffat Fredrik vid tiden för Marinas mord?
En av de största anledningarna till att jag tror att du ev var inblandad, är ditt sätt att hålla fast vid mördaren. Inser du inte faran i det? Han har ju redan gått över gränsen en gång och mördat!
Bortse helt från att Saffy tror sig se en kvinna köra i Marinas bil. För i sista rättegången säger hon det som är sanningen hon har ingen aning om det är Marina eller ens om det är hennes bil heller
Värdet av Saffy:s inlägg här i tråden eller hennes vittnesmål i tings- o hovrätt är därför noll zero.
Hon är en velig person som trixar fram o tillbaka...
Hon blir "scary" vid mötet av bilen, men hinner ändå se många detaljer bl.a. att personen har håret uppsatt i en knut....bilen färdas från Övre Röra mot Spekeröd..
Många timmar senare ser hon en man med håret uppsatt i en knut komma gående i motsatta riktningen från Spekerödshållet mot Övre Röra...vilket hon tror är FS....Om det stämmer så är det troliga att det var han i bilen för det stämmer tidsmässigt med uttag av pengar samt för att parkera bilen och sedan gå tillbaka till Övre Röra.....
Saffy:s vittnesmål ger inte stöd för att Madde skulle vara inblandad i detta mordet...
FS är slutgiltigt fälld för detta, inget kan fria honom inte ens om mördarekramarna skulle erkänna mordet...
Citera
2014-02-11, 16:02
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Bortse helt från att Saffy tror sig se en kvinna köra i Marinas bil. För i sista rättegången säger hon det som är sanningen hon har ingen aning om det är Marina eller ens om det är hennes bil heller
Värdet av Saffy:s inlägg här i tråden eller hennes vittnesmål i tings- o hovrätt är därför noll zero.
Hon är en velig person som trixar fram o tillbaka...
Hon blir "scary" vid mötet av bilen, men hinner ändå se många detaljer bl.a. att personen har håret uppsatt i en knut....bilen färdas från Övre Röra mot Spekeröd..
Många timmar senare ser hon en man med håret uppsatt i en knut komma gående i motsatta riktningen från Spekerödshållet mot Övre Röra...vilket hon tror är FS....Om det stämmer så är det troliga att det var han i bilen för det stämmer tidsmässigt med uttag av pengar samt för att parkera bilen och sedan gå tillbaka till Övre Röra.....
Saffy:s vittnesmål ger inte stöd för att Madde skulle vara inblandad i detta mordet...
FS är slutgiltigt fälld för detta, inget kan fria honom inte ens om mördarekramarna skulle erkänna mordet...

Var det inte så att det bodde en man som var lik FS i närheten eller minns jag helt galet? Jag menar att KH kan ha sett den mannen. Ja, eller FS för den delen. Med lik får man väl anta att dom hade ungefär samma längd, kroppsbyggnad och hårtyp i det här fallet.
Citera
2014-02-11, 16:15
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Var det inte så att det bodde en man som var lik FS i närheten eller minns jag helt galet? Jag menar att KH kan ha sett den mannen. Ja, eller FS för den delen. Med lik får man väl anta att dom hade ungefär samma längd, kroppsbyggnad och hårtyp i det här fallet.
Det handlar om två olika iaktagelser vid två olika dagar...
Saffy säger den 28/7
Den andra personen säger det är den 3-4/8, som en person med två barn går på vägen vilket var av noll värde för detta fall.
Citera
2014-02-11, 16:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det handlar om två olika iaktagelser vid två olika dagar...
Saffy säger den 28/7
Den andra personen säger det är den 3-4/8, som en person med två barn går på vägen vilket var av noll värde för detta fall.

Ja jag menade den som gick vid golfbanan. Men minns jag fel eller fanns det en man som "var lik FS"?

Edit, den vid golfbanan var den 28;e enligt FUP iaf
Senast redigerad av Pastakrydda 2014-02-11 kl. 16:25.
Citera
2014-02-11, 16:26
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ja jag menade den som gick vid golfbanan. Men minns jag fel eller fanns det en man som "var lik FS"?
Det enklaste är att söka på Saffy:s inlägg i denna tråden från Aug-10 så får du vad du söker..
Saffy kommer fram till att det inte var av något värde alls med den andra personen.
Citera
2014-02-11, 16:36
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det enklaste är att söka på Saffy:s inlägg i denna tråden från Aug-10 så får du vad du söker..
Saffy kommer fram till att det inte var av något värde alls med den andra personen.

Men det är nog sant. Finns inget värde i det
Citera
2014-02-11, 16:58
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Du snackar skit. Hur menar du att någon som inte har ett ohanterligt liv skall göra den 6:e och 7:e steget? Eller 5:e steget för den delen?
Som praktikant? Jo jag tackar ja.

Så du påstår alltså att man måste ha "ett ohanterligt liv", eller ha missbruksproblematik för att ha fel och brister? (steg 5,6 och 7 handlar ju om just det: att erkänna sina fel och brister och att låta Gud avlägsna dem)

Då är vi oense isf. Men detta är OT så jag slutar nu.
Citera
2014-02-11, 17:28
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Det är vikigt att hålla tråden o detta fallet i rimliga spekulationer....
Det är inte rimligt att blanda in personer som inte har något med detta att göra..
Det har varit allt för många osannolika spekulationer bara för att försöka motsäga troliga fakta..
Vi har bara att vänta på vilket straff som FS döms till...allt annat är för sent...
Citera
2014-02-11, 18:03
Bannlyst
Citat:
Med fakta menar jag medicinska underlag. Besitter du detta så är det en sak, men det betvivlar jag att du gör. En förundersökning eller en jävla tråd på flashback är inte "koll på fakta"

Jag skriver att det inte innebär att FS INTE har någon diagnos, men då INGA fakta presenteras i varken tråd eller FUP gällande diagnoskriterier på någon diagnos what so ever så kan man inte med FUP som GRUND ställa denna diagnos. Jag är ogärna otrevlig mot folk men du måste ju fatta att en mördare per automatik inte har diagnosen psykopat.

Jag har läst utlåtanden från Rättspsyk. Jag har arbetat på en rättpsykiatrisk avdelning och på "vanlig" psykiatrisk avdelning. Jag arbetade dock inte lika länge på den rättspsykiatriska avd då jag hade svårt att som småbarnsförälder känna att jag inte kunde bemöta pedofiler proffsigt. En bra egenskap inom området är att veta när du inte kan göra ett bra jobb. Så jag återgick efter en tid till "vanlig" avdelning på samma sjukhus.
Faktiskt jobbade jag då en känd musiker satt på psyket innan han valde att hoppa framför ett tåg. Då vet du kanske vilket och att där även finns rättspsykiatrisk avdelning. Där satt emellertid inte den nämnde musikern, utan denne satt på "vanlig" avdelning.

Absolut KAN de båda vara psykopater. Det har jag inte förnekat. Jag har ifrågasatt hur TRÅDEN kan bedöma huruvida en person lider av psykopati eller inte.

Vad tror du om hur domen kommer presenteras? DET är jag nämligen inte lika hemtam i.

Lattjo, för psykopater skall vara nåde charmiga och munviga, något som få i tråden har återgett som sanningen om FS. Näh, FUP-diagnoser är steget värre än en trådsanningen.
Citera
2014-02-11, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av granved
Någon som vet vad detta förhör med F**d gick ut på?

Pekar med hela armen trots att de inte har bevis skrev han. Det är lite avslöjande också, då han borde ha skrivit trots att jag inte gjort M något alls. Han tänker alltså på om det finns bevis eller inte.

Det är ett förhör när Fred berättar om Allan från Lidköping/Holland, vilket gjorde läget bekymmersamt för gamle Kvarnhjulet. Den petade åklagaren, och numera målsägandebiträdet.
Citera
2014-02-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Och vad är mördaren Fredrik Svensson då Quarell? Ohederlig, ynkrygg, parasit och en feg feg mördare.

Där har gjorts en utredning, som helt och hållet utesluter en alternativ GM och pekar på att där är en mördare, denna mördare är Fredrik Svensson med övertygande bevisning.

Quarell, istället för att lyfta upp exempelvis dessa hårstrån du pratat mycket om, som helt saknar betydelse när man ser helhetsbilden, helhetsbilden som pekar på mördaren Fredrik Svensson. Så kom nu med någon konkret, där du verkligen visar händelseförloppet som exkluderar Fredrik Svensson som den enda mördaren!

Annars är dina små påhopp av utredningen fullständigt meningslösa.

Jag väntar.
Jag kan bara säga att jag har varit gift med min i 23 år o litar fullkomligt på honom. sen om ni har åsikte om honom så säger jag bar. Ka min fu alla diroar..... Vad vi gjort eller hur vi lever ska ni fula i... E så jävla trött på skitsnack...................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in