2013-12-30, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Jag vill höra försvararen hävda att FS raderat alt. gm:s sms tillsammans med sms från Telia i tron att "Jag blir kvar tills i morgon." inneburit att Telia börjat med en ny charmoffensiv.

.. och jag skall vara på plats när FS ifrågasätter att Marina dog i sovrummet samt när han förklarar hur han tolkar texten "Jag blir kvar tills i morgon" som ett tekniskt fel.
Citera
2013-12-30, 14:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bra, inte jag heller. Att kräva det skulle nämligen vara som att ge fri lejd åt mördare. Det krävs inte i det här fallet heller. Hoppas vi därmed kan lägga det här dravlet om att alla marinas kontakter ska utredas bakom oss. De mest intressanta och i tid närliggande kontakterna är utredda. Det spåret var iskallt.
Det var 45-50 outredda kontakter i TR. TR var inte nöjd. Hur många outredda kontakter ska det vara innan domstol är nöjd?
Citera
2013-12-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
För att träffat MJ den 28e. Mord, dråp, vållande, griftefrid etc.

Kan polis/åklagare/brottsutredare anse att man ska utredas för att ha mördat etc. för att man haft en kontakt via sms eller vad menar du egentligen här?

Hur allvarligt ses den här dejten som misstänkt egentligen? Alltså vad tror polisen att han ska ha gjort?
Citera
2013-12-30, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bra, inte jag heller. Att kräva det skulle nämligen vara som att ge fri lejd åt mördare. Det krävs inte i det här fallet heller. Hoppas vi därmed kan lägga det här dravlet om att alla marinas kontakter ska utredas bakom oss. De mest intressanta och i tid närliggande kontakterna är utredda. Det spåret var iskallt.

Nu måste man komma ihåg att FS har en stjärnadvokat (som han iofs inte verkar lita på själv) vid sin sida. Detta dream-team kommer att förändra Sveriges rättsprincip för alltid.
Hädanefter kommer domstolarna kräva att allt annat ska utredas innan man ens får rikta pekfingret åt en kriminell sambo med alla motiv i världen.
Kallaste spåret ska utredas först. Pekar det ändå mot trolig gm ska man utöka sökningen och börja om.

Jag gissar att det blir exakt som ovan, eller att absolut ingenting av ovan är sant.
Citera
2013-12-30, 14:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Räcker det inte med att hon säger det till sin syster ?
Nu har iofs. 4 oberoende vittnen sagt samma sak.
Faktum kvarstår att MJ tillbringat natten inne i sitt sovrum.
Citat:
Jag tycker det är svårsmält att skylla det på FS utan att följa upp, kartlägga och avföra Linköpingsdejten som är ett reellt spår.
Var det inte MJ:s avsikt att tillbringa gravstensnatten i sin bostad i Ö R?
Citat:
Varför skulle rätten resonera annorlunda ?
Rätten måste fråga sig varför MJ först överenskommer med FS om att han ska stanna borta en natt; sedan åker till L-köping, för att återvända till sin bostad och där bli skjuten inne i sitt sovrum. Nästa fråga blir då varför gm till just FS har avsänt ett sms som säger att MJ tänker stanna borta ytterligare en natt - när hon enligt FS från början varit helt inriktad på att få ha huset för sig själv. Den tredje frågan rätten måste söka svar på, är varför FS raderar ett sms med för honom mycket ögonbrynshöjande; helt oförståeliga uppgifter - och varför han så ihärdigt förnekat att han mottagit ett sådant sms. - Raderandet kommer inte in i bilden förrän sms:et och dess innehåll är ett faktum; tidigare har han med näbbar och klor framhärdat i att han absolut inte skulle ha raderat ett sms från MJ. Rätten måste också knyta samman de sms som MJ:s syster mottagit samt det faktum att systern aldrig fått tillfälle att tala med MJ. Vidare måste rätten med anledning av JE:s återbud den 28/7 fråga sig varför MJ försummat att ringa återbud till sin syster.
Citera
2013-12-30, 14:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kommer han inte att hävda.
Han har inte så många val. - Det som återstår är att påstå att FS måste ha raderat sms:et av bara farten när han raderat sina övriga sms - och att han då inte hunnit med, alt. struntat i, att läsa de sms han raderat. Sedan måste försvararen räkna med att rätten kan tycka detta är en på flera sätt orimlig förklaring - vilket jag är övertygad om att rätten anser efter att även ha tagit del av övriga omständigheter i fallet. Har rätten också läst förhören med FS angående detta sms; FS många undanglidanden, bortförklaringar mm, så skulle jag rekommendera försvararen att välja en helt annan strategi.

Vore jag FS:s försvarare hade jag sagt att FS läst sms:et och tagit del av innehållet men trott att MJ åkt till T. När sedan FS fått klart för sig att MJ försvunnit vågade han inte redovisa sms:et för att inte framstå som någon som undanhållit uppgifter som kunnat bidra till att MJ:s mördare fått ett försprång på upp till en vecka. - Hela mitt försvar skulle f.ö. gå ut på detta: att FS pga sitt tidigare brottsregister, sitt kända missbruk, sitt förlorade körkort mm känt sig vara i ett permanent underläge som han parerat genom olika för omgivningen kanske motsägelsefulla utsagor och åthävor.
Citera
2013-12-30, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Faktum kvarstår att MJ tillbringat natten inne i sitt sovrum.Var det inte MJ:s avsikt att tillbringa gravstensnatten i sin bostad i Ö R?Rätten måste fråga sig varför MJ först överenskommer med FS om att han ska stanna borta en natt; sedan åker till L-köping, för att återvända till sin bostad och där bli skjuten inne i sitt sovrum. Nästa fråga blir då varför gm till just FS har avsänt ett sms som säger att MJ tänker stanna borta ytterligare en natt - när hon enligt FS från början varit helt inriktad på att få ha huset för sig själv. Den tredje frågan rätten måste söka svar på, är varför FS raderar ett sms med för honom mycket ögonbrynshöjande; helt oförståeliga uppgifter - och varför han så ihärdigt förnekat att han mottagit ett sådant sms. - Raderandet kommer inte in i bilden förrän sms:et och dess innehåll är ett faktum; tidigare har han med näbbar och klor framhärdat i att han absolut inte skulle ha raderat ett sms från MJ. Rätten måste också knyta samman de sms som MJ:s syster mottagit samt det faktum att systern aldrig fått tillfälle att tala med MJ. Vidare måste rätten med anledning av JE:s återbud den 28/7 fråga sig varför MJ försummat att ringa återbud till sin syster.

Anledningen att hållas sig borta var för att de gick varandra på nerverna, FS har tidigare erbjudit sig att hålla sig borta. Nu när MJ fick chansen har vi ingen aning hur hon nyttjade den.

Ett spår är att hon åkt till en dejt i Linköping. Vem är han ? Hur är han avförd ?

SMSet till FS kan ju lika gärna tyda på att hon blev skjuten i sin låsta del av bostaden, i syfte att inte göra FS misstänksam och börja leta efter henne.

Varför skall rätten undra varför MJ försummat något, när hon redde ut både dragblock och inställd båttur via SMS ?

Det är fortfarande svårsmält att Polisen hittar på orimliga hypoteser som svar på att undvika utreda spår som bokstavligen ligger under näsan på dem.
Citera
2013-12-30, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Nu måste man komma ihåg att FS har en stjärnadvokat (som han iofs inte verkar lita på själv) vid sin sida. Detta dream-team kommer att förändra Sveriges rättsprincip för alltid.
Hädanefter kommer domstolarna kräva att allt annat ska utredas innan man ens får rikta pekfingret åt en kriminell sambo med alla motiv i världen.
Kallaste spåret ska utredas först. Pekar det ändå mot trolig gm ska man utöka sökningen och börja om.

Jag gissar att det blir exakt som ovan, eller att absolut ingenting av ovan är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Kan polis/åklagare/brottsutredare anse att man ska utredas för att ha mördat etc. för att man haft en kontakt via sms eller vad menar du egentligen här?

Hur allvarligt ses den här dejten som misstänkt egentligen? Alltså vad tror polisen att han ska ha gjort?

Hur kan Polisen anse att man inte skall utreda en dejt samma dag som hon utsätts för brott med dödlig utgång ?
Citera
2013-12-30, 15:24
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Javisst ingår den i en hypotes. Om den är enkel som du påstår håller nog inte domstolen med om.

På samma sätt stärker den hypotesen om att det är en alt. GM som skickar sms. Hypotesen är då att det är MJ som skickar SMS och gör fordonsförfrågan den 28e liksom bankomatuttag.

Har du sett utredningen om Linköpingsspåret ännu ?
Det enda jag sett är utredningen om att FS försökt vilseleda Polisen - den är ganska innehållslös.
varför skulle Marina skicka fordonsförfrågan på en bil som hon visste vem som körde och som hon själv åkt i?
Citera
2013-12-30, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
varför skulle Marina skicka fordonsförfrågan på en bil som hon visste vem som körde och som hon själv åkt i?

När gjorde MJ det ?
Citera
2013-12-30, 15:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Hade Marina åkt i bilen som det gjordes fordonsfråga på 28? Det var nytt! Källa?
Citera
2013-12-30, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var 45-50 outredda kontakter i TR. TR var inte nöjd. Hur många outredda kontakter ska det vara innan domstol är nöjd?
För det första är resning beviljad i fallet, vilket gör att man kan torka sig i ändan med TRs dom i detta speciella fall.

För det andra hänvisar man inte till TR i något fall när man hänvisar till vad domstolar kräver för utredningar. TR är första instans. Ska man hänvisa till vad domstolar kräver hänvisar man till utslag i HR.

Två fel i samma inlägg. Det är ingen bra dag för dig idag.

Har du förresten nån aning om vad tanken är bakom utdraget från Flashback i aktbilaga 96?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in