Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-30, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Det låter som Backpacker.

Yes!! Tackar. Du räddade min helg. Återigen ett stort tack till flashback och dess medlemmar!
Citera
2014-01-30, 23:54
Medlem
pianoruless avatar
Kanske inget spel direkt, det var mer ett interactive program som kunde användas som mediaspelare men innehöll ett par småspel som tre i rad och simon says. Jag ät rätt säker på att det hette Kids Club eller något liknande till typ windows 95/98 men hittar ingenting när jag söker på det. Vad jag minns var att huvudskärmen bestod av ett par talande djur som satt vid en stor datorskärm i en grotta. Klickade man på skärmen aktiverades mediespelaren. Det fanns även andra saker i rummet t.ex. en köttätande växt som man var tvungen att vattna så att den inte skulle vissna.
Jag vet att det låter flummigt som fan men det var ett bra tag sen jag spelade detta : ) Hoppa någon kan hjälpa mig hitta detta.
Citera
2014-02-05, 22:40
Medlem
Från ingenstans fick jag en flashback..

Spelet utspelas i ett vardagsrum.
Kommer ihåg att man kunde ha/vara toy soldiers som hade eldkastare..fyfan asså ja kan inte tänka ut nåt mer.

Det var typ strategi spel men ändå roligt. tror ailiens va inblandad

Tror jag spelade detta på pc för minst 7-8 år sedan.
Citera
2014-02-05, 23:34
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barriello
Från ingenstans fick jag en flashback..

Spelet utspelas i ett vardagsrum.
Kommer ihåg att man kunde ha/vara toy soldiers som hade eldkastare..fyfan asså ja kan inte tänka ut nåt mer.

Det var typ strategi spel men ändå roligt. tror ailiens va inblandad

Tror jag spelade detta på pc för minst 7-8 år sedan.

Hmm, något utav "Army Men" spelen?
Typ Army Men: RTS?
http://www.youtube.com/watch?v=edftkYMTceA
Citera
2014-02-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StukadFot
Jag söker ett spel... Men jag har tyvärr bara svaga minnen. Robot-strategi-spel

Spelet måste ha släppts tidigt 00-tal/slutet av 90-talet. Det var ett strategispel där man byggde en robotarmé och försökte ha sönder de andras baser, har för mig man kunde välja hur många de skulle vara. Det är inte omöjligt att det kan ha varit ett spel som man fick vid köp en dator, för jag har inget minne av att ha köpt det.

En sak jag minns är ljudet, vissa av robotarna som man köpte lät coolt (tänk er att ni är 9-10 år).
Kartorna var inte "jorden" eller så utan stenliknande.

Vet att informationen kanske är bristfällig, men fyller på med mer om jag kommer på nåt.

Vill hitta spelet och ta en nostalgitripp!

KKND möjligen?
http://www.youtube.com/watch?v=fXFy7n5Lp4M
Citera
2014-02-06, 19:43
Medlem
Tack grabbar men det är inget utav dem spelen. men spelet liknar Army men RTS som fan...

Kommer inte på något annat jag kan tillägga..Får psykos!!!!

EDIT: Spelet är färgrik, utspelas under ett vardagsbord. Man kan se när soldaterna smälter..
Senast redigerad av barriello 2014-02-06 kl. 19:55.
Citera
2014-02-10, 18:40
Medlem
nosight69s avatar
Söker ett spel på nes 8bit
minns inte mkt om det förrutom att varannan bana var rymdäventyr och varannan bana var platform ish.

Sparsystemet var lösenord. Minns oxå att vapnen man samlade var samma både som rymdskepp och gubbe.

Inte mkt att gå på jag vet, men skulle verkligen vilje spela det igen
Citera
2014-02-11, 22:49
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosight69
Söker ett spel på nes 8bit
minns inte mkt om det förrutom att varannan bana var rymdäventyr och varannan bana var platform ish.

Sparsystemet var lösenord. Minns oxå att vapnen man samlade var samma både som rymdskepp och gubbe.

Inte mkt att gå på jag vet, men skulle verkligen vilje spela det igen

Guardian legend?
Citera
2014-02-12, 00:12
Medlem
nosight69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Guardian legend?
Ja det var det tack så mkt och en elouge till dig som kom på det baserat på tveksamma minnesfragment från en 30årigs halvförstörda hjärna
Citera
2014-02-13, 16:23
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosight69
Ja det var det tack så mkt och en elouge till dig som kom på det baserat på tveksamma minnesfragment från en 30årigs halvförstörda hjärna

Har det spelet själv så kände igen det,kul är det
Citera
2014-02-14, 14:43
Medlem
kvarkenss avatar
Söker ett gammalt Sega Saturn-spel som jag spelade på Tvspeloteket på den gamla goda tiden.
Dom hade det där så man fick testa. Det var 2D plattform eventuellt med pusselinslag.
Man spelade någon typ av liten anime/manga karaktär som använde sig av en stor klubba för att slå med.
Tycks minnas att grafiken var väldigt "glad". Ett typiskt japanskt spel.

Om någon kunde hjälpa mig med detta vore det toppen.

Edit: Tycks minnas att man sprang runt på olika plattformar som låg ovanpå varandra. Är dock inte 100 på detta.
Senast redigerad av kvarkens 2014-02-14 kl. 14:47.
Citera
2014-02-15, 15:32
Medlem
CyRaXs avatar
Jag söker ett PC-spel vet inte om det fanns till playstation eller liknande, från runt 98-99 där man var typ 5 små soldater med olika färdigheter. Man kunde smyga in i fiendens bas osv.. Man såg spelet snett uppifrån har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in