Citat:
Ursprungligen postat av
Reality81
om gud har skapat och det är logiskt vem har då skapat gud? de skitnödiga kristnas svar för att använda mig av ditt uttryck, är att han ingen har skapat gud han har alltid funnits.
om universums datering vi har stämmer är att det är ca 13 miljarder år gammalt, vad tog honom sån tid innan han började skapelsen, att gå från att alltid ha funnits till att börja skapa för 13 miljarder år sen är ett mått på oändligt lång tid, vad gjorde han under denna tid?
som du ser logiken kan alltid vridas o vändas på så att det passaar en själv. jag tror att om gud finns har jag min teori men den vill ingen höra på för det är skrämmande som filosofisk och jag skulle dumförklaras
och en sten kan faktiskt levitera, i zero gravity
Innan tid fanns så fanns ju ingen tid, så hur kunde Gud "
ta sådan tid på sig" att skapa allt? Icke-fråga, egentligen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Ja, därför brukar jag roa mig med att förklara att det faktiskt är teister som tror att allt kom från inget. Att Gud trollade fram allt från ingenting är deras förklaringsmodell, inte ateisternas.
Vetenskapen och ateister har aldrig påstått att det någonsin funnits ett tillstånd av ingenting. Det är teisternas fält att hitta på alla möjliga dråpligheter ad-hoc utan tillstymmelse till bevisföring för att förklara saker man inte förstår.
Så du försöker på allvar hävda att troende är några förvuxna barn som använder "gubben i molnen" som en snuttefilt för att vi inte klarar av den stora, stygga, kalla vetenskapen? Ge upp, för fan. Vetenskapen har inte lyckats bevisa något av vikt vad gäller universums uppkomst och vad som (ev.) fanns innan, så försök inte vrida diskussionen till er fördel när jag som troende vet lika jävla lite som du som ateist.
Citat:
Ursprungligen postat av
TAXIDRIVER020
Vem har då skapat skaparen som har skapat Gud osv.. leder ju blir bara till en oändlig regress.
I ett resonemang i vilket Gud existerar så har han alltid funnits och kommer alltid att finnas. Det är det här som vi inte riktigt kan haja, att det finns en
möjlighet att någonting är evigt och oändligt.