2014-02-09, 14:00
Medlem
ShogunAssasins avatar
Har frakten från quality-shop alltid kostat €15? Jag hade för mig att det var betydligt billigare (typ 40 kr), har dock bara beställt därifrån en gång och det var för ett par år sedan, hittar inte invoicen nu.
Känns som priserna överlag steg i och med den nya webshopen?

Edit: Hittade nu, frakten kostade €6.75 och en burk 100ml Pommadier kostade €10,95. Nu kostar frakten som sagt €15 och 75ml Pommadier €9.95.
Detta var alltså 2010.
Senast redigerad av ShogunAssasin 2014-02-09 kl. 14:08.
Citera
2014-02-09, 14:14
Medlem
hoodogs avatar
Här bjuder jag på lite bilder på ett nytt begagnatköp som jag gjort en helrekond på under helgen: EG Ecton. Jag har tagit tre bilder på hur de såg ut efter att jag strippat dem helt med bensin och galltvål och ett gäng på hur de nu ser ut efter den sedvanliga grundvården.

Trevlig söndag!

http://imgur.com/a/dx7sR
Citera
2014-02-09, 15:15
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Har frakten från quality-shop alltid kostat €15? Jag hade för mig att det var betydligt billigare (typ 40 kr), har dock bara beställt därifrån en gång och det var för ett par år sedan, hittar inte invoicen nu.
Känns som priserna överlag steg i och med den nya webshopen?

Edit: Hittade nu, frakten kostade €6.75 och en burk 100ml Pommadier kostade €10,95. Nu kostar frakten som sagt €15 och 75ml Pommadier €9.95.
Detta var alltså 2010.

Fast det där var bara frakt inom Holland. Var ju det som var problemet med gamla sajten, att de inte la på internationell frakt direkt, utan gjordes med ny invoice i efterhand. Så kostade lika mycket i frakt då, men de har sänkt priserna på visa varor något. Alltså:

Sedan vet jag inte om du har koll på det redan, men svenska Skolyx har en price pledge där de matchar ex Quality-Shops pris inkl. frakt. Så får man varorna snabbare, och stöttar svenskt. Läs mer här: http://www.shoegazing.se/2014/01/31/erbjudande-till-shoegazings-lasare-och-undertecknad-intervjuad/
Citera
2014-02-09, 18:40
Medlem
Ingen som är sugen på ett par chukka i "pony hair"?

http://www.ebay.com/itm/MEERMIN-Mallorca-Linea-maestro-Norvegesse-chukka-boots-original-pony-hair-105UK-/251444552183?pt=US_Men_s_Shoes&hash=item3a8b43 61f7
Citera
2014-02-09, 19:34
Medlem
MegaPros avatar
Någon som handlat från Meermin nyligen? La en beställning en månad sedan utan att något hänt. Hur lång tid brukar det ta innan något händer?
Citera
2014-02-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaPro
Någon som handlat från Meermin nyligen? La en beställning en månad sedan utan att något hänt. Hur lång tid brukar det ta innan något händer?

För mig tog det över en månad. Fick mail om att dom var redo att skickas trots att jag hade avbeställt rätt långt innan.
Citera
2014-02-09, 22:49
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Här bjuder jag på lite bilder på ett nytt begagnatköp som jag gjort en helrekond på under helgen: EG Ecton. Jag har tagit tre bilder på hur de såg ut efter att jag strippat dem helt med bensin och galltvål och ett gäng på hur de nu ser ut efter den sedvanliga grundvården.

Trevlig söndag!

http://imgur.com/a/dx7sR

Grattis - mycket fin vård du gjort på dem dessutom, skulle passa i Mäster Davidsons skyltfönster med en före/efter-bild!
Citera
2014-02-10, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaPro

La en beställning i oktober. Efter cirka en månad fick jag betala. Efter ytterligare en månad så kom skorna... Man får mycket för pengarna men är man stressad så vänder man sig tyvärr åt något annat håll. Tacka vet jag Herring som levererade måndag eftermiddag när jag lagt beställning söndag kväll!
Citera
2014-02-10, 19:12
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLaughingMan
Grattis - mycket fin vård du gjort på dem dessutom, skulle passa i Mäster Davidsons skyltfönster med en före/efter-bild!

Tackar! Jag har aldrig sett Davidssons skyltfönster - har de en display med före- och efterbilder där? Det hade nästan varit värt resan för att titta på isf.
Citera
2014-02-11, 10:31
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Tackar! Jag har aldrig sett Davidssons skyltfönster - har de en display med före- och efterbilder där? Det hade nästan varit värt resan för att titta på isf.

Ja, åtminstone senast jag var där visade han skor i fönstret där ena foten fått en rejäl genomgång medan den andra såg ut att vara färdig att skrotas. Effektivt, helt klart - särskilt med tanke på att en rejäl del av förtjänsten för skomakerier lär komma från skovårdsprodukter.
Citera
2014-02-11, 10:35
Medlem
Herr gurkas avatar
http://i.imgur.com/wTcEWj2.jpg

Mocka i det skånska vinterregnet.
Citera
2014-02-11, 10:42
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:

Resans värde kommer framför allt när du går in i butiken: de har ett fint utbud av C&J och Mäster D själv är dessutom ett rejält original. Är du ensam med honom i butiken behöver du bara slänga in ett par signalord med jämna mellanrum (prova: 'Graffordgubben', 'Loake', och 'behöver man annat än svarta skor') så har du flera timmars underhållning framför dig. Ska du ha ett par C&J och bor i mellansverige rekommenderar jag dig ett besök där snarare än infamösa butiker på, säg, Humlegårdsgatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in