En stundtals otrevlig bieffekt av kvalitetsskosjukan är att jag börjat ägna viss uppmärksamhet åt ämnen som annars förpassats direkt till högen ‘totalt nonsens’. Till skillnad från tramset kring vår seglivade anakronism kungahuset har jag inget emot själva Nobelfesten, för vad är trevligare att fira än vetenskapliga framsteg och god litteratur; men att prat kring vad X och Y hade på sig och Z hade för sig, varför P inte var med eller Q inte fick etc etc får spaltmeter har alltid gjort mig deprimerad. Därför är det med tungt hjärta jag märker att jag själv, när mina administrativa sysslor tråkat ut mig tillräckligt, pausar med att kolla in vad
nobeldeltagarna hade på fötterna.
Som väntat inte mycket fokus på skor, men här och där skymtar de ju. Vad har trådens deltagare att säga om
Hägglunds pjuck, t ex?
Ryktet gör ju gällande att han sagt sig vara bärare av "brittiska kvalitetsskor.”
Inte lätt att se vad han bär för nåt, så fantasin får fritt spelrum. Church’s skulle ju passa in på alla sätt, men kan det verkligen stämma? Och är det ens oxfords? Frågorna hopar sig.
*Note to self: aldrig mera gnälla på morsans Se & Hör, utan endast tyst skämmas*