Citat:
Vad är det du ser men som inte jag ser? Om du tänker dig in i MB/AN:s situation, hur skulle du bete dig om din äkta hälft var otrogen? Du skulle bli vansinnigt arg och skrika och gorma, eventuellt hota med skilsmässa. Men om du inte gick så långt som till skilsmässa skulle du, när du hade lugnat ner dig, låta din äkta hälft förstå att det måste bli ett slut på det hela? För min egen del skulle jag bjuda älskaren/älskarinnan på en kopp kaffe och tillsammans skulle vi alla tre prata igenom den uppkomna situationen och låta förstå att äktenskapet var det viktigaste och att det var slut på otrogenheten. Jag skulle själv ALDRIG fundera på mordalternativet. Skulle du göra det? Varför skulle MB/AN göra det? Tror du att de var så konflikträdda att de inte vågade prata ut med VB?
Vad hade VB för påtryckningsmedel som hotade äktenskapet?
Vad hade VB för påtryckningsmedel som hotade äktenskapet?
En otrogen äkta hälft blir ett hypotetiskt resonemang i mitt fall, men eftersom nöden är uppfinningarnas Moder hade jag kommit upp med en lösning, det är jag säker på - okonventionella lösningar på konventionella problem är oftast väldigt intressanta.
Att MB/AN var konflikträdda och inte vågade prata ut med VB tror jag inte, men om de verkligen gjort detta är jag inte alls säker på. Och jag tror inte att VB hade påtryckningsmedel att hota äktenskapet med, i varje fall inte om äktenskapet var tillräckligt stabilt. Men det är ju något jag inte kan uttala mig om. Grundfrågan för händelseutvecklingen beträffande Vatchareeya tror jag är hur mycket AN:s svartsjuka påverkade MB - och kompromissviljan dem emellan ..