Citat:
Ursprungligen postat av
Havremopeden
Du är för helvete snark... Sverige vill att man pluggar och länge.. men sen kan dom inte bekosta en liten tyska kurs..
Nu handlar det om att få en människa ut i arbetslivet och egentligen klara så hon kan söka in på universitet, det är just sådana personer man ska hjälpa.. som vill.
Och att vara i ett distansförhållande länge, och bara prata mestadels via nätet, det skapar stämning som kan göra det lätt till bråk, varför skulle han inte vara "bättre i verkliga livet" ...
trött havris svarar...

Trött verkar bara vara förnamnet på dig... Men jag ska underhålla ditt bristande tyckande!
Så för att summera din eleganta text: Sverige rekommenderar befolkning att plugga och erbjuder, faktiskt, gratis utbildning. Någon vill studera något som inte finns och, hör och häpna, alla ska omstrukturera utbudet efter denne. Därefter nånting nånting om "självupplevd" distansförhållande.
Jo, det vore en utopi om samhället, det vill säga Du och jag, alltid var flexibla och tillmötesgående till allas "viljor" men... verkligheten ser, tyvärr, inte ut som så! Det vill säga, din lokala Icabutik kommer inte ta in Konsums blåvita sortiment bara för att Du vill det.
Enligt TS finns möjligheten att faktiskt studera det hen vill men eftersom det skulle innebära en uppoffring till pojkvännen, som inte kan uppföra sig på grund av distansen till hen, så menar du samhället ska vara lyhört till TS (som för övrigt ämnar att betala skatt i Tyskland efter att fått studier i Sverige) önskemål.
Ja du "havris", suckar och stön, vad skönt det måste vara att va så naiv! (Men jag önskar ärligt att Du fick styra världen)