2014-02-09, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felinedevil
Det är inte bara utländska utan många nationaliteter som har det synsättet dock är det mer förekommande bland utländska än svenska. Svenska män är nog mest förstående i det här läget.
Vilka icke utländska nationaliteter pratar du om. Endera är man svensk eller utländsk. Svensk är liksom en nationalitet som definierar dej.
2014-02-09, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Altmodisch
Finns allt en del svenskar som vill ha oskulder också, så kom inte med blatte-argumentet.
Ja, det "finns", i blattevärlden "finns" det dem som gillar kvinnor som gillar och tar till vara sej själva.

Blatte-argumentet är helt plausibelt när man talar med en halvblatte, undantagen i Sverige är inte det. Undantagen här är alltså de med blatte-syn.
2014-02-09, 02:07
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
...

Av att avböja slampor. Och eftersom att alla frågor av sexuell karaktär är primitiva, meningslösa och icke-valbara till sin natur så finns där heller ingen poäng med att sparka upp öppna dörrar och påpeka hur ologiska de är såvida man inte har uppfunnit något alternativ.

Jag fattar inte alls vad du snackar om här.

Citat:
Du missade poängen. Med "barn", "osäkerhet kring föräldrarskap" och "opålitlighet" syftade jag till hur det kan uppfattas ur en biologisk synvinkel. Du kan inte ta den moderna människans konsekvenslösa nöjessex bara sådär och bortse från vilken innebörd dessa drifter hade kunnat haft under de åtskilliga hundratusentals år då de uvecklades och det varken fanns preventivmedel eller ens självmedvetande som vi har idag. Det funkar inte så.

Okej, visst att det kan vara intressant att tänka på. Däremot märks det att du gillar "det är naturligt"-argumentet till varför man som kille ska ha rätt till att kalla kvinnor för horor och se ner på dem kvinnor som haft mer sex. Här vill jag tillägga att bara för att något har en "naturlig förklaring" så är det inte något som måste vara något positivt och självklart idag.

Bevisligen finns det en betydande andel män som inte har några större problem med att en kvinna haft sex med fler än dem själva. Jag märker också att det som passar dina synsätt lätt tolkas som "bara naturligt" medan du tycks undvika andra synsätt som också ofta kan stärkas av naturlighets-argumentet. Exempelvis att det är naturligt för kvinnor att kunna njuta av sex och att kvinnor bevisligen kan dras till att ha sex med fler än en man hela sitt liv.
2014-02-09, 02:10
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten.trams
Vad är skillnaden på det och att jaga oskuld? Att du kräver det?

Skillnaden på svenskars språkbruk och blattars är att i blattars är allt utom oskulder slampor.

Om du nu är blatte och inte gillar Sverige, varför inte bara dra hem?

Jag jagar inte en fru. Ser inte på äktenskapet på det sättet.
Jag gillar Sverige. Mina åsikter är traditionella svenska åsikter. Eller vad tror du Karl-Gösta på 1800-talet tyckte om hans döttrar skulle knulla runt i byn?

Citat:
Det är inte bara utländska utan många nationaliteter som har det synsättet dock är det mer förekommande bland utländska än svenska. Svenska män är nog mest förstående i det här läget.

Fler svenska män vågar heller inte vara öppna med vad de tycker.
2014-02-09, 02:12
Bannlyst
Citat:
Vilka icke utländska nationaliteter pratar du om. Endera är man svensk eller utländsk. Svensk är liksom en nationalitet som definierar dej.

Övriga Europa och Usa.
Vissa män ser på oskulden som väldigt värdefullt eller att en kvinna inte ligger runt.
2014-02-09, 02:15
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Tack, från dej värmer det.

Det fetade. Testa att vara man och inte vilja supa, utnyttja och ge high five. Roller och krav är skit, låt människor bara vara.

Jag undrar vad du menar här? Syftar du på att det är en stor nackdel för män att inte vara "festprissar"?
2014-02-09, 02:18
Medlem
Citat:
Övriga Europa och Usa.
Vissa män ser på oskulden som väldigt värdefullt eller att en kvinna inte ligger runt.
Sen när är inte folk från övriga Europa och USA utlänningar i Sverige?
2014-02-09, 02:21
Bannlyst
Citat:
Sen när är inte folk från övriga Europa och USA utlänningar i Sverige?

Jag skrev att det är utländska.
Skrev att det är mer förekommande bland utländska än svenskar.
Men det är vanligt bland svenska män också. Av egen erfarenhet har jag haft svenska män som klagat på samhället och på tjejer.
2014-02-09, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Jag jagar inte en fru. Ser inte på äktenskapet på det sättet.
Jag gillar Sverige. Mina åsikter är traditionella svenska åsikter. Eller vad tror du Karl-Gösta på 1800-talet tyckte om hans döttrar skulle knulla runt i byn?
Nej, du jagar inte en fru utan en oskuld, min poäng precis.

Nej, dina åsikter är inte särskilt traditionella i Sverige. Hört talas om "Stockholmsäktenskap" och att man i början av förra seklet skapade en lag för de utomäktenskapliga barn som föddes?

Varför då? För att kvinnor höll på sig och vad oskulder? Hahaha.

Citat:
Fler svenska män vågar heller inte vara öppna med vad de tycker.
Sant ,många rapar om oskulder men de flesta blir lyckligare med kvinnor som inte är mähän och vill ha dem sexuellt. Få män vågar berätta om det, för män talar inte om sånt i Sverige.
2014-02-09, 02:25
Medlem
Citat:
Jag skrev att det är utländska.
Skrev att det är mer förekommande bland utländska än svenskar.
Men det är vanligt bland svenska män också. Av egen erfarenhet har jag haft svenska män som klagat på samhället och på tjejer.
Nej du skrev
Det är inte bara utländska utan många nationaliteter som har det synsättet

Min poäng är att alla andra nationaliteter utom svenska är faktiskt utländska i Sverige.
2014-02-09, 02:29
Bannlyst
Citat:
Nej du skrev
Det är inte bara utländska utan många nationaliteter som har det synsättet

Min poäng är att alla andra nationaliteter utom svenska är faktiskt utländska i Sverige.

Skrev nog fel.
Såg det inte.
Jag ser dock människor som är halvsvenskar som svenskar men det är en annan femma.
Hur som helst så är utländska män mer öppna om att en tjej ska inte ha legat runt medan svenska män brukar vänta på rätt tid att säga det men båda svenska och utländska män föredrar det.
2014-02-09, 02:57
Medlem
Citat:
Skrev nog fel.
Såg det inte.
Jag ser dock människor som är halvsvenskar som svenskar men det är en annan femma.
Hur som helst så är utländska män mer öppna om att en tjej ska inte ha legat runt medan svenska män brukar vänta på rätt tid att säga det men båda svenska och utländska män föredrar det.
Du umgås helt tydligt med fel män. De flesta svenska män vill ha en kvinna som kan ta för sej och njuta inte ett offer.
I övrigt räknar jag mej som svensk fast släkten inte är det, ryss, men jag har svensk släkt här och är här för att jag är mer svensk än ryss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in