Citat:
Ursprungligen postat av
ByeByeBoston
När jag diskuterar med ohederliga alternativt ointelligenta människor så måste jag visa på okunskapen, det är mitt enda syfte med till synes onödiga sk. "personangrepp".
Ingen påstår att det inte GÅR att slå någon på käften bara för att liberala rättesnören får råda, skillnaden är att våldet inte är systematiskt och "demokratiskt" beslutat.
Förstår du skillnaden?
Jag tror du måste förklara några praktiska problem här, hur detta görs utan demokratiskt "våld":
1. Vem/vilka stiftar lagarna? Hur går det till?
2. Finns bara EN institution som stiftar lagar, eller är detta en öppen marknad där olika instanser konkurrerar och kan stifta sina egna lagar? I så fall vad händer om lagarna inte är kompatibla med varandra? Vem avgör det, dvs vem dikterar lagen som står över de andra lagarna?
3. Vem/vilka avgör tvistemål gällande lagarna? Om det finns flera lagar så finns även flera instanser som avgör tvistemål i de olika lagarna?
4. Vem/vilka upprätthåller lagen? Även här antar jag att det kan finnas konkurrenter då som upprätthåller olika lagar?
5. Hur finansieras ovanstående? De som av någon anledning inte kan, eller vill finansiera, måste de ändock lyda under någon lag? Vilken lag om det finns flera?