2014-02-08, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Menar du på allvar att det ligger någon slags konspiration bakom ALLT detta? I så fall har det fan i mej undgått min otroligt tröga hjärna. För det enda jag ser i denna tråden (bortsett från några få vettiga människor) är en samling människor som "totalpundar" PÅ den här tråden.. troligen genom att spy ut all sin ångest, bitterhet och allmänna tristess i sina egna liv på någonting som man anser är "a worthy cause". Det är med andra ord ingenting annat än den gamla vanliga hederliga svenska (just fan.. "svensk" finns ju inte ens längre) hackordningen som följer jantelagen till punkt och pricka.. om jag bortser lite lite från vissa figurer som troligen har befunnit sej någonstans i ytterkanterna på Bernys liv. OM du har mer ingående detaljer så släng gärna iväg ett PM till mej så jag kan undersöka dessa.. annars står nämnda slutsats fast.

För övrigt.. det är Bernys hund.. hon äger den.. jag är övertygad om att hon faktiskt gör rätt beslut (oavsett vad det är) när det krävs.
Jo, men erkänn det är ett intressant sammanträffande att det började direkt efter det med Jonas?
Citera
2014-02-08, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Du är ju helt körd i skallen, du kanske också knarkar? Skulle ju förklara en hel del isf. Personen ifrågasätter hur du resonerar kring att du först för några veckor sedan säger att man som missbrukare och psykisk borde ha djurförbud men nu när Berny börjat med heroin igen så är det mobbning och skitkastning när vi säger att Theus kunde haft det 10 gånger bättre än hos hennes när hon håller på såhär. Kan du vara saklig för en gångs jävla skull och svara på det som frågas istället för att börja kackla på om något helt annat?? Det här med Theus handlar inte om mobbning det handlar om djurvänner som inte vill att ett försvarslöst djur ska fara illa i händerna på en HEROINIST.

Det är nog du som inte fattar.

Också den här påstådda "mobbningen" som du påstår att den började direkt efter att hon bröt upp med Jonas och Lucas. Jag förstår inte vad du pratar om? Här är ett inlägg som någon skrev i trådstarten 2008 på första sidan i den här tråden "Kan inte fatta att hon får vara med på tv så som hon ser ut! Fula människor ska hålla på med radio." är inte det ett typiskt mobbnings inlägg enligt dig? Så du kan knappast påstå att "mobbningen" plötsligt börjat en specifik tidpunkt. Du kanske lider av vanföreställningar ändå? Du verkar ju få för dig saker som för alla andra låter helt ologiskt. Finns sådana inlägg lite här och var i den här tråden. Taskiga saker som folk skriver får stå för dem själva. Men 75% av allt innehåll i den här tråden är konstruktiv kritik och frågeställningar som är genuina och ärliga och välmenande.

Som jag sagt tidigare så är inte jag intresserad av att mobba Berny, ej heller att kommentera hur hon ser ut. Det enda jag tycker är väsentligt är att Berny ska förstå att hon kan inte fortsätta leva såhär. Hon måste ta tag i sitt liv en gång för alla.
KONSTRUKIV KRITIK?? Att totalmobba en tjej som mår så dåligt att hon bor i et LSS-boende samt missbrukar? Kallar du det konstruktivt att sparka på en nästan död? Herreminjävel, du var då inte lite sjuk. Men det är klart så man rättfärdigar sin psykiska misshandel som mobbare. Jag har följt henne sedan 2004 någonstans och mobbningen började på hennes blogg så blogspot, just efter att hon dumpat Jonas och sedan det med Lucas.

Om jag knarkar? Lol, nej, jag rör mig inte i sådana kretsar och skulle aldrig inta någon form a knark, jag mår mycket bra i mitt liv. Men snälla lilla du, hur är det med DIG? Låter inte som att du mår särskilt bra..?
Citera
2014-02-08, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av murder.me.mickey
Vem har bett om din "hjälp"? Varför känner du att du måste lägga dig i andra människors liv? Tror du på allvar att en tjej som har det jäkligt jobbigt psykiskt, mår bättre av att okända människor diskuterar och spekulerar kring detaljer i hennes liv på internet för alla att se? På vilket sätt skulle det hjälpa menar du? Hade du själv blivit hjälpt av det?

Ja, hon väljer själv att blogga och lägga ut bilder osv, men det lär ju förmodligen bero på att det finns ett intresse för det. Jag tror inte hon hade gjort det lika mycket om hon inte visste att varenda litet knyst hon ger ifrån sig kommer att diskuteras av er. Så du är ju själv med och matar på ett beroende som du påstår att du vill hjälpa till att bota.

DET kallar jag dubbelmoral deluxe.
Äntligen någon som fattar poängen!

Man sparkar inte på en liggande och att mobbarna inte förstår det själva och visar noll empati, hänsyn eller ens vet och etikett är otroligt sjukt. Ni bidrar ju till att hon mår värre, att ni inte begrier det är helt.. Vansinnigt! Och att sen sitta och rättfärdiga sin psykiska misshandel genom att låtsas "hjälpa" henne med "goda råd"..Alltså..ja..jag har inga ord för mänskligheten idag. Det skrämmer ju en.
Citera
2014-02-08, 04:54
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
KONSTRUKIV KRITIK?? Att totalmobba en tjej som mår så dåligt att hon bor i et LSS-boende samt missbrukar? Kallar du det konstruktivt att sparka på en nästan död? Herreminjävel, du var då inte lite sjuk. Men det är klart så man rättfärdigar sin psykiska misshandel som mobbare. Jag har följt henne sedan 2004 någonstans och mobbningen började på hennes blogg så blogspot, just efter att hon dumpat Jonas och sedan det med Lucas.

Om jag knarkar? Lol, nej, jag rör mig inte i sådana kretsar och skulle aldrig inta någon form a knark, jag mår mycket bra i mitt liv. Men snälla lilla du, hur är det med DIG? Låter inte som att du mår särskilt bra..?

Också var vi där IGEN! HAR DU PROBLEM MED LÄSFÖRSTÅELSEN? Har du problem att svara på raka frågor? Uppenbarligen. Du drar upp ALLT annat än vad som för tillfället diskuteras och du kan ställa frågor men du kan inte hantera motfrågor och pga det så är det fullständigt OMÖJLIGT att föra en vettig diskussion med dig. Tror de flesta håller med mig på den här punkten. (Du åker på blocken, NU, klarar inte av mer av dina hjärndöda resonemang)

Nähä du knarkar inte, då kanske dina problem är medfödda då.

JA! Jag anser inte att det JAG skriver är mobbning, jag står för vad jag skriver. Vad alla andra skriver för stå för dem. Vi har redan dragit det här mobbnings snacket 100 varv det är bara ca 5% av alla som någonsin skrivit i tråden som håller med dig. Lägg ner nu. Berny har varit i blåsväder ända sedan sin debut bok, folk har skrivit taskiga saker om och till henne ända sedan dess, det är varken no more no less i dagsläget heller. Jag tycker inte att hon förtjänar att folk skriver rent ut sagt elaka grejer typ "du är ful" etc etc, men det är ju inte det jag gör heller och där har iaf jag ryggen fri. Det är en jävla skillnad på mobbning och konstruktiv kritik du borde kanske lära dig skillnaden för du verkar ju vara av den åsikten att så fort man inte stryker henne medhårs så är det mobbning. Sen är det inte många som skriver taskiga saker TILL henne utan dom som nu skriver rent ut sagt taskiga grejer skriver det OM henne, här te.x. Och jag tycker inte att mobbning är acceptabelt, blev själv mobbad (RIKTIGT mobbning alltså) hela grundskolan så jag vet skillnaden.

Noll empati? Det är många här som tycker synd om Berny och hoppas att hon tar tag i sina problem en gång för alla.

Hur det är med mig? Snälla lilla du försök inte ens låtsas att du bryr dig. Hur jag mår har ingenting med Berny eller den här tråden att göra, det här handlar inte om mig.
Senast redigerad av Denosynlige 2014-02-08 kl. 04:59.
Citera
2014-02-08, 16:04
Medlem
lilysues avatar
De går runt en "annons" på fejs... Berny behöver akut passning till hunden i två veckor står det.
Hon har alltså ingen som kan passa honom och annonsen går runt bland främlingar...
Citera
2014-02-08, 16:25
Medlem
kupochans avatar
Citat:

Undrar om alla elakheter här har påverkat henne att börja igen..? Ingen hade orkat läsa allt detta utan att braka hop, särskilt då inte om man redan mår kasst. Tidsfråga.. Usch vad jag avskyr folket härinne.

Tror faktiskt inte att det vi skrivit här har fått henne att börja bruka igen. Hon kan välja att inte läsa tråden här eller ha kommentarer på sin blogg. Hon är så pass vuxen och "härdad knarkare" att hon borde välja bort vissa sidor på internet om det triggar henne.
Sen är ju missbrukare duktiga på att skylla ifrån sina återfall på andra, men vad jag ser på bloggen så verkar hon ta på sig "skulden".
Citera
2014-02-08, 16:44
Medlem
Gafflens avatar
Angående Theus så hoppas jag att han får ett bra hem tillfälligt eller permanent så Berny kommer in på behandlingen som kanske behövs ( jag säger inte att hon kommer ta chansen på fullt allvar men jag säger inte att hon inte kommer göra det heller )

Berny, eftersom du läser här så VAD fick dig att ta återfall, jag undrar bara och kräver absolut inget svar.
Hoppas faktiskt på att du drar upp dig ur skiten, för Theus skull och kanske framförallt för din skull.
Citera
2014-02-08, 17:06
Medlem
Att "bara tycka synd om" har aldrig hjälpt någon. Att stryka någon medhårs, någon som är på väg ned i dyn... nej. Det är bara gegg.
Däremot, Berny, hoppas jag att du får hjälp så snart som möjligt. Det du har skrivit den senaste tiden har känts mer sant och insiktsfullt än på mycket länge! Du har töntat dig tillräckligt nu, dags att bli vuxen. Kul om du lyckas skärpa dig!
Citera
2014-02-08, 17:15
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Jo, men erkänn det är ett intressant sammanträffande att det började direkt efter det med Jonas?

Nja.. det är nog mer orsak och verkan med i bilden som jag ser det om jag tar hänsyn till vad som händer i tiden när denna tråd skapas EDIT: Jag syftar här egentligen till uppbrottet då med Jonas där det händer väldigt mycket som får mej att tro mer på orsak och verkan än något annat. Jag har som sagt inte heller uteslutit att "under konspiration-nivå" så kan det mycket väl finnas personer som befunnit sig i ytterkanterna av Bernys liv som är med i "bitterkören" jämt och ständigt (kanske under olika identiteter) men det lät lite väl konspiratoriskt utav dej i den posten jag kommenterade.. som om det scenariot skulle vara "uppenbart".. ja, så länge jag inte har tillgång till allas riktiga identiteter här inne så är det INTE uppenbart (detta är ju också omöjligt om jag exkluderar att någon skriker ut eller kanske "råkar" nämna vem man egentligen är.. så därav slutsatsen och reaktionen). Det var DET jag reagerade på och istället hänvisade till "den gamla vanliga visan" man ofta får se i det här samhället.

PS: Jag tror härmed att jag besvarat ditt PM också. Om inte annat så får du hojta till.
Senast redigerad av Hyperexium 2014-02-08 kl. 17:40.
Citera
2014-02-08, 17:16
Medlem
BlotGoths avatar
skrev hon inte här, eller på bloggen, att det var för att hon inte kom in på behandlingshemmet som hon typ började igen? som någon form av trotts typ, jag har för mig att jag läst det, men eftersom jag inte hittar det varesig här eller i hennes blogg, så är det väl bara inbillning :/

blir inte klok på allt hon skriver ibland..
Citera
2014-02-08, 17:24
Medlem
Har uttalat mig mycket kritiskt till Bernys val det senaste året. Har dock mer eller mindre lämnat tråden eftersom jag inte håller med om de grövsta sakerna som skrivits här, det är faktisk grov mobbning. Men jag är också skyldig, har postat i tråden, hållit den vid liv och kritiserat Bernys upprepningar hårt. Men det har varit mest för att jag VILL att hon ska klara sig och hon har fått så många chanser som hon om och om igen sumpat genom sina val. Jag har ändå velat förmedla till henne att det varit hennes VAL, att hon inte kan ursäktas för då kan hon heller inte förändras.

Nu har dessa val resulterat i det vi förutspådde i somras då hon flyttade tillbaka till Malmö. Och nu vill jag inte kritisera mer. Nu ligger hon på riktigt. Nu hoppas jag bara att du överlever det här Berny. Jag hoppas du klarar det, att du hittar någonting i dig som vill leva vidare. Att du hittar viljan. Lev för Nicklas. Er kärlek finns kvar, för även om han är borta kan inget förändra att du älskats.
Citera
2014-02-08, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilysue
De går runt en "annons" på fejs... Berny behöver akut passning till hunden i två veckor står det.
Hon har alltså ingen som kan passa honom och annonsen går runt bland främlingar...

Kan du länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in