2014-02-05, 17:12
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Förlåt jag måste faktiskt svara på detta. Jag tror ingen som skriver här inne skulle om dom träffade mig be mig dö och ge mig en överdos för mördare är dom flesta inte. Men jag berättar ju om heroin och missbruk, varför får folk inte tycka och tänka då? Visst kan jag känna att det blir en slags såpa som faktiskt är min verklighet och när jag läser att jag lät nicklas dö osv så visst, det är direkt respektlöst. Men man kan läsa mellan orden också. Om någon verkligen tror att jag lät nicklas dö så är det ju illa men det sättet att uttrycka sig på speglar ett beteende folk har sett hos mig och språk kan användas just för att örtydliga något. Och nu är det såhär att missbruk är väldigt ffå människor neutrala till i Sverige. Det påverkar hela samhället och alla och mig själv och om du ger mig en flaska vin eller inte spelar ingen roll för det ordnar jag på något sätt om jag verkligen vill ha det. Det är en sjukdom fast med ett val och samtidigt så jävla maniskt och sjukt. Tragiskt och svårt för den som missbrukar absolut men ingen ska eller bör hålla inne med att det är synd om alla runtom. Jag är inget barn, inte ens tonåring längre. Du kan inte rädda min själ genom att neka mig alkohol för det bryr jag mig inte om ifall jag inte VÄLJER att bry mig. Så kärnan är att jag måste ta reda på vad jag vill och hur mycket jag vill och försöka leva efter min egen vilja. Jag har själv stått och tiggt på gatan och fått höra att nej jag ger dig inget för det går till knark. Det räcker med ett artigt nej i så fall, det är respekt och vanlig mänsklighet att bara svara. Ja jag babblar och är säkert inte så tydlig som jag vill vara.

Jag förstår vad du menar tror jag. Jag har själv missbrukat olika saker i mitt liv och jag minns tydligt att när någon försökte neka mig det jag ville ha så blev suget bara starkare. Ingen kan tvinga någon annan att sluta missbruka. Det sker först när personen själv vill det. Och alla har ett eget ansvar. Jag vet detta.

Det som stör mig är dubbelmoralen. Folk skriver att du är beroende av uppmärksamhet och kritiserar dig för det. Ändå sitter de dagligen och kommenterar och spekulerar och skvallrar hej vilt om dig, både här och där och över hela internet.

Med andra ord så ger de dig precis den uppmärksamheten som de menar att du är beroende av. Dessutom klär de sina ord i någon sorts mysig skyddsdräkt och försöker få det att se ut som om de gör det för att de vill hjälpa dig.

Det är som om jag skulle ge sprit till en alkis och säga "Det här gör jag för att jag vill att du ska sluta." Det är ett så himla konstigt sätt att resonera på, tycker du inte?

(Observera förresten att nu säger jag inte att du är beroende av uppmärksamhet, det vet jag ju inget om egentligen. Jag riktar mig mot de som påstår att du är det.)
Citera
2014-02-05, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Tänkte att det borde ha börjat spåra ungefär nu, och mycket riktigt är det full rulle här inne

Tror jag passar på att ställa en fråga till drottningen själv. Berny, du har ju sagt att du hade en vän som var beredd att ta Theus omedelbart om du föll dit igen. Du betonade verkligen vikten av detta avtal, denna övervakare och hundbeskyddare. Nu verkar det ändå inte helt självklart att du har någon som tar honom? Var det ungefär som med snacket om att han var klinikens hund, att du bara ville få folk som inte litar på dig att lugna sig?

Ja då ska jag svara min favoritsinfon. Jag har lyckats med det alldeles perfekta att be två människor mer eller mindre dra åt helvete (eller snarare bara brutit kontakten via mail artigt men tydligt) och ja jag har en som ger Theus ett nytt hem men det är norrland vi pratar om då. Jag har mailat flera, inväntar svar. Ungefär så ser röran jag är drottning över ut. Du har fastnat för detta med klinikhund? Ja alltså jag tänker inte diskutera just detaljer så mycket om vissa saker men jag bodde på en klinik hahha. Passande va? Jag försöker inte lugna någon, det skulle inte ens jag orka med tror jag.Men jag är snabb att utgå från saker ibland, kanske lugnar det mig själv, att tro att saker är tryggare än dom är? Vad jag menar rakt på sak är att jag kan vara naiv också jag ibland och tro att saker är lättare att lösa snabbt än dom är. Impulsiv kan du lgga på listan också förresten. Och vad heter det? Munvig?
Osmidig som ber folk dra åt helvete i samma veva som jag behöver be om hjälp kan man också tycka.
Jag ber om ursäkt för min ton fast du vet ju hur jag kan vara.
Citera
2014-02-05, 18:06
Medlem
Berny: PM:a om du vill ha namn och kontaktuppgifter på folk som om inte själva har möjlighet, så har såpass stora kontaktnät i hundvärlden att dom ev kan hjälpa dig att hitta riktigt bra och kunnig fodervärd/hundvakt...

Har du förresten frågat uppfödaren och *hat*r*i*n* n***** om dom kan eller vet någon? (vill inte skriva namnet öppet -men jag antar att du vet vem jag menar) Henne har iaf jag ifrån vad jag hört och sett på utställningar fått ett bra intryck av...

Ps. Det jag tidigare skrivit i tråden har inte varit riktat mot dig som person utan mot dom som försvarat och inte förstått skadan av hund/missbruk... För jag tar för givet att du redan visste om allt jag skrev.

Anyhow, lycka till!
Citera
2014-02-05, 18:18
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Ja då ska jag svara min favoritsinfon. Jag har lyckats med det alldeles perfekta att be två människor mer eller mindre dra åt helvete (eller snarare bara brutit kontakten via mail artigt men tydligt) och ja jag har en som ger Theus ett nytt hem men det är norrland vi pratar om då. Jag har mailat flera, inväntar svar. Ungefär så ser röran jag är drottning över ut. Du har fastnat för detta med klinikhund? Ja alltså jag tänker inte diskutera just detaljer så mycket om vissa saker men jag bodde på en klinik hahha. Passande va? Jag försöker inte lugna någon, det skulle inte ens jag orka med tror jag.Men jag är snabb att utgå från saker ibland, kanske lugnar det mig själv, att tro att saker är tryggare än dom är? Vad jag menar rakt på sak är att jag kan vara naiv också jag ibland och tro att saker är lättare att lösa snabbt än dom är. Impulsiv kan du lgga på listan också förresten. Och vad heter det? Munvig?
Osmidig som ber folk dra åt helvete i samma veva som jag behöver be om hjälp kan man också tycka.
Jag ber om ursäkt för min ton fast du vet ju hur jag kan vara.

Du behöver inte ursäkta din ton, jag vet precis. Förstår att det kan verka som om jag har hängt upp mig på det där med klinikhund, men det är bara ett så utmärkt exempel på vad jag inte tycker om i ditt beteende. Du vet lika väl som jag att anledningen till att du ogillar mig så mycket (eller sarkastiskt kallar mig din favorit, vilket du vill) är att jag ofta har svidande rätt om dig. Jag har dock haft för avsikt att sluta följa den här idiotiska tråden, sluta följa dig, och det ska jag fortsatt försöka göra. Jag vet att du redan är besviken på dig själv så det behöver jag inte gnugga in, utan jag lämnar istället med dessa rader helt utan att mena något annat än väl: Ibland gör du saker rätt också. Det glädjer mig t.ex. att du förstår att du måste lämna bort Theus. Det är uppfriskande att se dig fundera över vad som egentligen är fel med dig och för första gången verkligen ifrågasätta diagnoserna som både du själv och andra har velat gömma sanningen bakom. Till sist är jag glad att du väljer att inte gå på I:s begravning, jag tror nämligen du vet att det inte handlar om att "folk snackar" utan respekt för att det kan finnas människor där som eventuellt inte hade tyckt det var så behagligt att se dig. Men jag vet att han var din vän och jag beklagar din förlust. Take care, B.
Citera
2014-02-05, 19:04
Avslutad
Nu säger jag hej då till denna tråd och hela Berny Pålsson-cirkusen. Kanske kommer jag att läsa här någon gång, kanske inte. Jag får se.

Jag ska inte låtsas att jag har varit här för att jag har velat Bernys bästa, det har egentligen varit mig likgiltigt hur hon har valt att spela sina kort, även om jag har följt hennes liv.

Men jag hoppas att även hon får ett bra och lyckligt liv, vad än det innebär just för henne.

Ta hand om er, alla i tråden och vad du än väljer att göra framöver, Berny, så hoppas jag att det blir så som du vill ha det.

Peace.
Citera
2014-02-05, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Du behöver inte ursäkta din ton, jag vet precis. Förstår att det kan verka som om jag har hängt upp mig på det där med klinikhund, men det är bara ett så utmärkt exempel på vad jag inte tycker om i ditt beteende. Du vet lika väl som jag att anledningen till att du ogillar mig så mycket (eller sarkastiskt kallar mig din favorit, vilket du vill) är att jag ofta har svidande rätt om dig. Jag har dock haft för avsikt att sluta följa den här idiotiska tråden, sluta följa dig, och det ska jag fortsatt försöka göra. Jag vet att du redan är besviken på dig själv så det behöver jag inte gnugga in, utan jag lämnar istället med dessa rader helt utan att mena något annat än väl: Ibland gör du saker rätt också. Det glädjer mig t.ex. att du förstår att du måste lämna bort Theus. Det är uppfriskande att se dig fundera över vad som egentligen är fel med dig och för första gången verkligen ifrågasätta diagnoserna som både du själv och andra har velat gömma sanningen bakom. Till sist är jag glad att du väljer att inte gå på I:s begravning, jag tror nämligen du vet att det inte handlar om att "folk snackar" utan respekt för att det kan finnas människor där som eventuellt inte hade tyckt det var så behagligt att se dig. Men jag vet att han var din vän och jag beklagar din förlust. Take care, B.

Tack Sinfon. Jag tog till mig det du skrev och jag vill skriva ett uppriktigt tack. Jag vet också att I ville hålla vår kontakt anonym av flera skäl och vet att många skulle tycka det var obekvämt. Jag sörjer honom dock. Beklagar din förlust för jag utgår från att du kände I rätt väl. Och tack för din snälla ord.

Jag har kommit till en punkt då jag inte vill dölja hur det är. Om du går på I begravning kan du lämna en vit blomma åt mig då, jag har kvar en vit blomma han fäste på den sista flaskan vin vi delade. Och vill ge en tillbaka. Det skulle betyda mycket för mig.
Citera
2014-02-07, 17:08
Medlem
kupochans avatar
Är det bara jag eller har det blivit en "awkward silence" i den här tråden sen berny började skriva här. Eller har folk slutat bry sig?
Citera
2014-02-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Är det bara jag eller har det blivit en "awkward silence" i den här tråden sen berny började skriva här. Eller har folk slutat bry sig?

Nja, det är nog ingetdera. Folk bryr sig nog absolut, men det brukar väl stanna av lite härinne när Berny inte uppdaterar bloggen. Fast nu såg jag att hon lagt upp ett nytt inlägg så nu tar det väl fart igen...
Tycker mest det är ett jävla elände nu, i vanliga fall är det ett skrattretande pinsamt löjligt elände med henne, men hennes pundande nu är bara tragiskt. Fast hon själv gjort sina val är det tragiskt att hon tror hon måste ta till droger igen när hon nu verkligen hade chansen att leva ordnat. Men det är ju inte första chansen som sumpas. Hoppas nån tar hand om Theus snart, borde det inte finnas jourhem för akutplaceringar för djur som behöver det? I väntan på ett mer permanent hem?
Citera
2014-02-07, 17:58
Medlem
Har en liten snabb undring. Hennes pengasituation har ju varit under mycket diskussion har nar det galler hur mycket hon spenderat pa e.g. shopping. Hur har hon fatt pengar till heroin?
Citera
2014-02-07, 18:37
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frastructura
Har en liten snabb undring. Hennes pengasituation har ju varit under mycket diskussion har nar det galler hur mycket hon spenderat pa e.g. shopping. Hur har hon fatt pengar till heroin?

Hon nämde det någonstans i bloggen, hon hade strippat för någon osv, i övrigt så kan man bara gissa.
Citera
2014-02-07, 18:46
Medlem
kupochans avatar
Ja, sedär. Bara två minuter efter mitt inlägg så kom ett riktigt trasigt blogginlägg av berny. Har funderat över hur mycket "beröm" hon fått sen hon bekände (det vi alla visste) att hon pundar igen. Kommentarer av en våg bernyarner som vill ha kontakt och skriva till henne. Det är ju kanske bra. Då får hon lite fler vänner. Hon får inte BARA kritik.

Jag tycker dock det är mycket märkligt att hon kan sitta i sitt LSS hem och skjuta heroin, utan att någon reagerar. Men jag är inte heller så insatt i hur LSS boenden fungerar.
Citera
2014-02-08, 03:17
Medlem
Citat:
Jag kommer snart vara för dålig för att fixa nytt eller ja om jag ska se sanningen i ögat så är jag nog redan det när som. Mitt blod är så tjockt att jag inte fick i mig det sista. Det tog stopp (blodet är för tjockt så det blir stopp i kanylen och jag kan alltså inte skjuta i mig det och nu är det som finns i pumpen mest levrat svart blod och själva narkotikan är förstörd, skulle jag trots allt få i mig detta så skulle jag få en frossa utan dess like).

Undrar om alla elakheter här har påverkat henne att börja igen..? Ingen hade orkat läsa allt detta utan att braka hop, särskilt då inte om man redan mår kasst. Tidsfråga.. Usch vad jag avskyr folket härinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in