2014-02-08, 18:19
Medlem
Om en är intresserad av att bli drogfri så är det såklart lyx med en behandling. Men för att komma till ro och råda bot på sin egoism så är 12-stegsprogrammet ett bättre långsiktigt alternativ. Ingen kommer göra jobbet åt en, så är det bara.
Citera
2014-02-08, 20:07
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelparasiten
Om en är intresserad av att bli drogfri så är det såklart lyx med en behandling. Men för att komma till ro och råda bot på sin egoism så är 12-stegsprogrammet ett bättre långsiktigt alternativ. Ingen kommer göra jobbet åt en, så är det bara.

Har inte Berny redan gjort 12-stegsprogrammet eller var det det som aldrig blev av?
Citera
2014-02-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Har inte Berny redan gjort 12-stegsprogrammet eller var det det som aldrig blev av?
Det var nog en sådan där grej som "blev keso". 12-stegsprogrammet är inte gjort i en handvändning.
Citera
2014-02-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
skrev hon inte här, eller på bloggen, att det var för att hon inte kom in på behandlingshemmet som hon typ började igen? som någon form av trotts typ, jag har för mig att jag läst det, men eftersom jag inte hittar det varesig här eller i hennes blogg, så är det väl bara inbillning :/

blir inte klok på allt hon skriver ibland..

Hon skrev något av det i svaren till mig, att hon inte visste varför, att det kanske bara var för att hon inte fick behandling. Hon visste inte själv riktigt.

Är mycket orolig för Berny nu. Klarar du det här, Berny, så klarar du vad som helst. Välj livet. Det kan bli så mycket vackrare än du tror. Du är inte slut. Du är fortfarande den Niklas älskade och fortfarande älskar. Jag tror att han vakar över dig.
Citera
2014-02-09, 00:53
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelparasiten
Det var nog en sådan där grej som "blev keso". 12-stegsprogrammet är inte gjort i en handvändning.
Alltså kan inte låta bli att skratta högt åt det nya uttrycket "bli keso, blev keso av det hela". Så förbannat sant. Ska börja använda det till vardags. (Egentligen inte en diss mot berny)
Citera
2014-02-09, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Alltså kan inte låta bli att skratta högt åt det nya uttrycket "bli keso, blev keso av det hela". Så förbannat sant. Ska börja använda det till vardags. (Egentligen inte en diss mot berny)

Ja, det är väldigt bra uttryck. Kom det ifrån att hon skulle laga mat men så blev det alltid keso istället?
Citera
2014-02-09, 01:53
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenGulligPonny
Ja, det är väldigt bra uttryck. Kom det ifrån att hon skulle laga mat men så blev det alltid keso istället?

Det var ett tag sen hon skrev i bloggen något om att hon skulle göra pannkakor men senare skrev hon att det inte blev av utan att hon bara öppnade en burk keso istället
Citera
2014-02-09, 06:54
Medlem
Proximals avatar
Citat:
skrev hon inte här, eller på bloggen, att det var för att hon inte kom in på behandlingshemmet som hon typ började igen? som någon form av trotts typ, jag har för mig att jag läst det, men eftersom jag inte hittar det varesig här eller i hennes blogg, så är det väl bara inbillning :/

blir inte klok på allt hon skriver ibland..

Jag har också läst det, så du inbillar dig nog inte! Hittar det dock inte heller, hon kanske raderade de alltför ärliga orden?
Citera
2014-02-09, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proximal
Jag har också läst det, så du inbillar dig nog inte! Hittar det dock inte heller, hon kanske raderade de alltför ärliga orden?

inlägg 6074

Hon skrev ett svar som verkade vara ärligt och från hjärtat. Hon verkar uppriktigt ledsen.

Citat: Jag vet inte varför jag började igen. Det blev ett avslag på behandlingshemmet och det fick mig att tänka på mitt eget rotlösa beteende, att så fort jag tröttnar/ blir för jobbigt vill vidare. Det sitter i redan innan hemlösheten. Så nu vill jag inte dit. Men jag har funderat på om det var en just då omedveten barnslig hämnd eftersom jag inte fick en plats just för att jag var för ren. Eller så grep jag till med det för att klara mig utan behandlingshemmet. Jag vet faktiskt inte. Kanske en enda liten impuls som jag inte hann ta kontroll över, så enkel kanske det vidriga är.
Citera
2014-02-09, 15:41
Medlem
BlotGoths avatar
säger inte det lite om berny, hon får chans på chans på chans, men när det inte går som HON vill så sätter hon sig själv medvetet i skiten? LSS boendet blev väl för "vanligt" så hon ville bort, fick avslag och började då knarka för att få uppmärksamhet igen....
Citera
2014-02-09, 21:14
Medlem
Citat:
säger inte det lite om berny, hon får chans på chans på chans, men när det inte går som HON vill så sätter hon sig själv medvetet i skiten? LSS boendet blev väl för "vanligt" så hon ville bort, fick avslag och började då knarka för att få uppmärksamhet igen....

Finns knappast några bra orsaker att börja knarka men tror inte det var för uppmärksamhet i alla fall. Men det vet jag ju inte.

En del människor är sådana att de undermedvetet förstör för sig själv. Börjar det bli "för" bra så är de rädda för att förstöra det och så gör de det för att någonstans slippa vara rädda för att sabba allt igen. Ungefär som när man gör slut med någon för att slippa bli övergiven. En ond självdestruktiv cirkel. Känns lite som att Berny är så.

Nu kanske ingen förstod vad jag menade, men Berny kanske förstod det. Om hon läser. Tror inte hon tänker så mycket på vårt skvaller här i nuläget. Skulle kännas lättande om hon uppdaterade någonstans så man vet att hon inte är för illa däran.
Citera
2014-02-10, 14:07
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Skärpning nu för helvete, varningar utdelade.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in