2014-02-04, 23:17
Medlem
kupochans avatar
Är det någon mer som har uppmärksammat den där läbbiga typen som kommenterar på hennes blogg? Någon som skriver på engelska. Han (för känns som att det är en han) säger att han inte är så bra på svenska, men ändå så tar han upp saker hon skrivit om och även ämnen som kommit upp i FB-tråden. Jag misstänker att den här personen är "mysfarbrorn". Något i sättet han skriver på...

Hur är deras "relation" nu egentligen? Berny är ju känd för att klippa banden kring sina vänner rätt starkt. Kanske är det här ett sätt för honom att ta kontakt?
Citera
2014-02-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Jag fyller 25 i mars vad nu det har med saken att göra. Många av ställena är BÄTTRE än där de kom från också. Du verkar ju vilja tro det värsta. Nej det är klart att de kan hamna på ett dåligt ställe men det är ungefär lika stor chans att dom hamnar på ett bättre ställe. Jag är verkligen ingen som tror att världen är rättvis och rosa fluff moln och regnbågar överallt men jag tror då inte det värsta på en gång heller. Men du måste ju fatta att bara för att man omplacerar en hund så betyder ju inte det att den kommer hamna på ett ställe där en blir misshandlad per automatik för det. Som jag sa så är det den som omplacerar sin hund som har ansvaret för att bedöma vad som blir det optimala nya hemmet. Och det är klart det händer att folk blir rent ut sagt blåsta och lämnar bort sin hund till någon som de TROR är pålitlig. Men många gånger lyckas man hitta rätt också och hunden hamnar någonstans där den har det ännu bättre, det brukar ju liksom vara själva poängen med att folk omplacerar en hund, dom har inte längre tid eller något annat som hänt i livet som gör att dom inte längre känner att dom är den optimala ägaren. Tanken med att omplacera en hund är ju liksom inte att den ska hamna någonstans där den blir misshandlad.

25..det förklarar saken, då är du fortfarande en ungdom.

Nej det är självklart inte 100% att den får det värre men risken finns. Resonerar "better safe than sorry", du vet.
Citera
2014-02-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGalen
Men alltså Pajnis är du på riktigt?
För några veckor sen gapade du om
att alla som har en psykisksjukdom
borde få djurförbud och nu helt plötsligt
tycker du att det är hemskt att folk tycker
att Theus borde få komma till ett bättre
hem, än att bo med en heroinist.
Ursäkta mig men du verkar ju helt jävla
slut i huvudet.
LOL! Sorry men det här inlägget kan jag inte ens ta på allvar.
Citera
2014-02-05, 11:11
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
LOL! Sorry men det här inlägget kan jag inte ens ta på allvar.

Kan du förklara varför du inte kan ta inlägget på allvar, för det ligger ju något i det dom säger.

Förut så sa du tydligt att missbrukare inte borde ha djur ( aktiva missbrukare ) men nu när Berny är en aktiv missbrukare så är det tydligen okej?

Men du kanske tänker annorlunda, att Theus kanske inte har det så illa.
Nja kanske inte men Berny är inte i rätt skick för att ta hand om Theus just nu, jag tycker att Berny borde lämna ifrån sig Theus ett tag tills hon blivit ren och kört klart sub/meta behandlingen, och sen om hon orkar skulle hon kunna ha Theus oftare och oftare, men jag tror inte hon är kapabel till bra djurskötsel när hon är förstörd och inte ens kan ta hand om sig själv.
Citera
2014-02-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGalen
Men alltså Pajnis är du på riktigt?
För några veckor sen gapade du om
att alla som har en psykisksjukdom
borde få djurförbud och nu helt plötsligt
tycker du att det är hemskt att folk tycker
att Theus borde få komma till ett bättre
hem, än att bo med en heroinist.
Ursäkta mig men du verkar ju helt jävla
slut i huvudet.

Du har följt tråden så länge och fattar alltså fortfarande inte? Wow..

Mobbningen av Berny, en tjej som mår uppenbart överjävligt jävla skitdåligt, började direkt efter att hon bröt med Jonas och därefter Lucas. Då skulle det plötsligt hackas på, hoppas på för allt, precis allt, minsta skitbagatell till värsta grejen. det är uppenbart för vem som helst med en fungerande hjärna att se vilka som ligger bakom och varför mobbningen är så intensiv. ser du inte det är det bara att beklaga. Då är det illa. RIKTIGT illa.
Citera
2014-02-05, 13:07
Medlem
Antitrinitarians avatar
Men vafan. Berny säger ju uttryckligen själv i bloggen att hon inte tar hand om Theus tillräckligt väl, att hon borde ge honom fler promenader etc. Så vad är syftet med att försöka få det till att han visst det har det superbra? "Förlåt Theus" är en del av rubriken till ett blogginlägg, bara det borde säga tillräckligt. Hon har skrivit i samma inlägg att hon kommer ge bort honom om hon inte kan bli frisk, hoppas hon håller fast vid det.

Det vore fantastiskt om Berny kunde klara av utbildningen, men nej, jag tror inte att hon lyckas. Som andra redan nämnt kunde det vara läge med att börja försiktigt, inte köra på i 110 med en gång. Men det är väl lite så det är i hennes liv, hon hoppar mellan ytterligheter. Gråzonerna och ordet "lagom"existerar inte för henne, då blir man ju en i massan.
Citera
2014-02-05, 13:28
Medlem
Gafflens avatar
Citat:

Mobbningen av Berny, en tjej som mår uppenbart överjävligt jävla skitdåligt, började direkt efter att hon bröt med Jonas och därefter Lucas. Då skulle det plötsligt hackas på, hoppas på för allt, precis allt, minsta skitbagatell till värsta grejen. det är uppenbart för vem som helst med en fungerande hjärna att se vilka som ligger bakom och varför mobbningen är så intensiv. ser du inte det är det bara att beklaga. Då är det illa. RIKTIGT illa.

Antar att du syftar på mig, men nej jag förstår inte eftersom du använde dig av en dubbelmoral och vi är hemska människor för att vi inte håller med om att en aktiv narkoman borde ha en hund, såsom du tyckte förut.

Jag ger fan i Lucas och Jonas, jag försöker diskutera Theus nu.
Citera
2014-02-05, 14:01
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:

Du är ju helt körd i skallen, du kanske också knarkar? Skulle ju förklara en hel del isf. Personen ifrågasätter hur du resonerar kring att du först för några veckor sedan säger att man som missbrukare och psykisk borde ha djurförbud men nu när Berny börjat med heroin igen så är det mobbning och skitkastning när vi säger att Theus kunde haft det 10 gånger bättre än hos hennes när hon håller på såhär. Kan du vara saklig för en gångs jävla skull och svara på det som frågas istället för att börja kackla på om något helt annat?? Det här med Theus handlar inte om mobbning det handlar om djurvänner som inte vill att ett försvarslöst djur ska fara illa i händerna på en HEROINIST.

Det är nog du som inte fattar.

Också den här påstådda "mobbningen" som du påstår att den började direkt efter att hon bröt upp med Jonas och Lucas. Jag förstår inte vad du pratar om? Här är ett inlägg som någon skrev i trådstarten 2008 på första sidan i den här tråden "Kan inte fatta att hon får vara med på tv så som hon ser ut! Fula människor ska hålla på med radio." är inte det ett typiskt mobbnings inlägg enligt dig? Så du kan knappast påstå att "mobbningen" plötsligt börjat en specifik tidpunkt. Du kanske lider av vanföreställningar ändå? Du verkar ju få för dig saker som för alla andra låter helt ologiskt. Finns sådana inlägg lite här och var i den här tråden. Taskiga saker som folk skriver får stå för dem själva. Men 75% av allt innehåll i den här tråden är konstruktiv kritik och frågeställningar som är genuina och ärliga och välmenande.

Som jag sagt tidigare så är inte jag intresserad av att mobba Berny, ej heller att kommentera hur hon ser ut. Det enda jag tycker är väsentligt är att Berny ska förstå att hon kan inte fortsätta leva såhär. Hon måste ta tag i sitt liv en gång för alla.
Citera
2014-02-05, 14:10
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:

Menar du på allvar att det ligger någon slags konspiration bakom ALLT detta? I så fall har det fan i mej undgått min otroligt tröga hjärna. För det enda jag ser i denna tråden (bortsett från några få vettiga människor) är en samling människor som "totalpundar" PÅ den här tråden.. troligen genom att spy ut all sin ångest, bitterhet och allmänna tristess i sina egna liv på någonting som man anser är "a worthy cause". Det är med andra ord ingenting annat än den gamla vanliga hederliga svenska (just fan.. "svensk" finns ju inte ens längre) hackordningen som följer jantelagen till punkt och pricka.. om jag bortser lite lite från vissa figurer som troligen har befunnit sej någonstans i ytterkanterna på Bernys liv. OM du har mer ingående detaljer så släng gärna iväg ett PM till mej så jag kan undersöka dessa.. annars står nämnda slutsats fast.

För övrigt.. det är Bernys hund.. hon äger den.. jag är övertygad om att hon faktiskt gör rätt beslut (oavsett vad det är) när det krävs.
Citera
2014-02-05, 14:23
Avslutad
Ångrad Post.
Senast redigerad av GenesisP 2014-02-05 kl. 14:54. Anledning: Martin Heidegger
Citera
2014-02-05, 14:24
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Men vafan. Berny säger ju uttryckligen själv i bloggen att hon inte tar hand om Theus tillräckligt väl, att hon borde ge honom fler promenader etc. Så vad är syftet med att försöka få det till att han visst det har det superbra? "Förlåt Theus" är en del av rubriken till ett blogginlägg, bara det borde säga tillräckligt. Hon har skrivit i samma inlägg att hon kommer ge bort honom om hon inte kan bli frisk, hoppas hon håller fast vid det.

Det vore fantastiskt om Berny kunde klara av utbildningen, men nej, jag tror inte att hon lyckas. Som andra redan nämnt kunde det vara läge med att börja försiktigt, inte köra på i 110 med en gång. Men det är väl lite så det är i hennes liv, hon hoppar mellan ytterligheter. Gråzonerna och ordet "lagom"existerar inte för henne, då blir man ju en i massan.

Håller med fullständigt. Jag tycker ju faktiskt det vore jättebra om hon börjar plugga (även om det kanske inte lät så) och just det här så hon får med sig Theus också, då får hon en sund sysselsättning. Jag hoppas bara att hon verkligen genomför den här utbildningen, så lär hon sig kanske om hundhållning osv ordentligt. Men tyvärr kan jag inte direkt påstå att Berny någonsin varit särskilt pålitlig. Vi såg ju hur det gick med stipendiet. Så det blir kanske bara keso av alltihop. Jag hoppas att hon tar sig i kragen och verkligen gör det här men det ser mörkt ut just nu, hon har nyligt börja knarka igen och tar inte hand om Theus så som hon borde, det rimmar riktigt illa med "jag ska plugga hundinstruktör"
Citera
2014-02-05, 14:42
Medlem
murder.me.mickeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
Taskiga saker som folk skriver får stå för dem själva. Men 75% av allt innehåll i den här tråden är konstruktiv kritik och frågeställningar som är genuina och ärliga och välmenande.

Som jag sagt tidigare så är inte jag intresserad av att mobba Berny, ej heller att kommentera hur hon ser ut. Det enda jag tycker är väsentligt är att Berny ska förstå att hon kan inte fortsätta leva såhär. Hon måste ta tag i sitt liv en gång för alla.

Vem har bett om din "hjälp"? Varför känner du att du måste lägga dig i andra människors liv? Tror du på allvar att en tjej som har det jäkligt jobbigt psykiskt, mår bättre av att okända människor diskuterar och spekulerar kring detaljer i hennes liv på internet för alla att se? På vilket sätt skulle det hjälpa menar du? Hade du själv blivit hjälpt av det?

Ja, hon väljer själv att blogga och lägga ut bilder osv, men det lär ju förmodligen bero på att det finns ett intresse för det. Jag tror inte hon hade gjort det lika mycket om hon inte visste att varenda litet knyst hon ger ifrån sig kommer att diskuteras av er. Så du är ju själv med och matar på ett beroende som du påstår att du vill hjälpa till att bota.

DET kallar jag dubbelmoral deluxe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in