2014-02-08, 10:39
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Nu letar vi fram Schulmans hemnetannons!

Jag har tittat men hittar den inte, den kanske inte ligger ute ännu eller tror ni den redan kan vara såld?

Jag tror den kommer upp snart, tyvärr har jag glömt vilket nummer han bor på på odengatan, var det inte runt nr 20?

Det här sista segmentet när Sigge läste upp nån slags lek var fan det absolut tråkigaste jag hört i deras pod! Där ZOONADE jag verkligen ut.... herregud!

http://www.esny.se/sv/object/view/odengatan-27-stockholm--387877

Här är den!
Citera
2014-02-08, 12:55
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
För att göra något annorlunda än att bara köra på de största städerna som många andra gör?

Tråkigt då jag inte kan gå men kul att de vänder sig till lite mindre städer

Säkert. Men är det en slump att man väljer studentstäder? Tror det kan vara kostnadsfråga med.

Edit: otippat att Sigges bror ligger bakom lägenhetsförsäljningen .
Citera
2014-02-08, 14:47
Bannlyst
Känns så jävla ute 2014 att lyssna på den här podden hoppas den självdör.
Citera
2014-02-08, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Att dom (Sigge) fortsätter med tramset förstår jag inte, dom måste ju inse hur ointressant det är. När Sigge pratade om att skrämmas eller vad fan det var i dagens avsnitt (lyssnade nyvaken) kokade jag av ilska. Jag vill inte lägga tid på sån skit. Men jag gillar dom egentligen båda två men dom flaxar iväg på för mycket skit.
Tänker jag: 'skulle jag betala för det här?' så är ju svaret tyvärr nej.

Den s.k sketchverkstaden som kommer upp i var och varrannat avsnitt numera. Riktigt riktigt uselt. Alltid Sigge som drar igång det också...
Citera
2014-02-08, 16:10
Medlem
simonvps avatar
Jag tycker det är riktigt vidrigt av Alex att kalla Fredrik Lindström för "dum i huvet". Inte för att jag tycker det är sådär jättetaskigt mot Lindström, utan för att det är så uppenbart att han skapar en framtida konflikt som han kan ha med i podcasten sen. Han vill ju verkligen ha en ny sammandrabbning likt den han hade med Börje Ahlstedt så att han kan visa hur utsatt han är och hur synd det är om honom. Framförallt Alex som är så känslig själv har ingen rätt att hålla på och vara sådär omotiverat taskig mot folk. Och nej, det är inte på något sätt rättfärdigat att Alex "driver med sig själv", jag tycker det är riktigt bedrövligt av honom.
Citera
2014-02-08, 19:12
Medlem
Aimberts avatar
Angående försäljningen av Alex lägenhet: I dag lyssnade jag på avsnitt 71, som är sponsrat av Notar. Där säger Alex efter lite svammel om att Notar är så otroligt progressiva och ligger i framkant att "Jag garanterar att när jag ska sälja min lägenhet, vilket kommer ske inom en förhållandevis snar framtid, kommer jag anlita Notar". Det blev visst ESNY, vilket man i och för sig förstår med tanke på att Fredrik Eklund är Sigges bror..
Citera
2014-02-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har nu lyssnat på förra podden - och herregud vad Sigge illustrerar begreppet "pseudo-intellektuell" i sin ursprungliga betydelse - dvs : en person som försöker ge sken av att kunna diskutera och analysera på ett intelligent sätt - men som egentligen är korkad. Tänker då på Sigges prat om "Glaspärlespelet" (som han inte ens läst) och ett långt resonemang illustrerat med musik och ljud som gick ut på att Sigge på ett "elegant" vis skulle binda ihop olika namn

Det där sättet att fritt "Koppla ihop" saker är ju annars legio för värsta sortens skriftställare i kvällspressen eller obegåvade a-kursstudenter i humaniora. Det är hur enkelt som helst, men man får intrycket av att Sigge själv tycker sig skapa stort innehåll. Att Alex ger Sigges obegåvade ordbajs "med beröm godkänt" illustrerar väl varför en sån som Sigge behöver en dum publik för att någon skall tro honom som smart.

Tyckte knappt ha "band" ett skit, bara sa den ena efter den andra med en signal. Kopplingen från den ena till den andra ofta oklar. Långt var det också.
När jag lyssnade på senaste zoomade jag ut flera gånger. Tror inte det var något segment som jag tyckte var särskilt intressant/underhållande.
Citera
2014-02-08, 23:22
Medlem
snillet_1s avatar
Hm, jag tyckte den senaste var rätt underhållande förutom bitarna om Göran Everdal och de naturvetenskapliga funderingarna (som iofs tog upp rätt stor del av programmet...).

Jag tycker alltid sådana upplevelser som den Alex beskrev om Thomas Franzén är lika underliga. Varför säger bara inte den ena parten (som minns) något om den erfarenhet de delar? Typ: "Minns du när vi såg CL-finalen?".

Är han verkligen ansiktsblind? Det känns som en oerhört bekväm ursäkt...
Citera
2014-02-09, 01:07
Medlem
Det är så mycket jag avskyr i den här podden och kring huvudpersonerna, i synnerhet Alex. IF-grejen får mig fortfarande att bli tokig, även om det är med flit att ha gjort detta till en grej och gynna skiten ännu mer. Vilket jag ju själv bidrar till just nu.

Lasse Winnerbäck pratade i Värvet om hur smutsigt han tycker det är att bli sponsrad när man redan är förmögen. Jag har inget problem med det sålänge man håller det på en rimlig nivå, likt F&F professionella vis.
Citera
2014-02-09, 01:45
Medlem
snillet_1s avatar
Påstod de förresten inte att de hade 300 000 lyssnare i senaste avsnittet? Kan man verkligen tro på det?
Citera
2014-02-09, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag tycker det är riktigt vidrigt av Alex att kalla Fredrik Lindström för "dum i huvet". Inte för att jag tycker det är sådär jättetaskigt mot Lindström, utan för att det är så uppenbart att han skapar en framtida konflikt som han kan ha med i podcasten sen. Han vill ju verkligen ha en ny sammandrabbning likt den han hade med Börje Ahlstedt så att han kan visa hur utsatt han är och hur synd det är om honom. Framförallt Alex som är så känslig själv har ingen rätt att hålla på och vara sådär omotiverat taskig mot folk. Och nej, det är inte på något sätt rättfärdigat att Alex "driver med sig själv", jag tycker det är riktigt bedrövligt av honom.
Han har dock en poäng. Fredrik Lindström har ju varit med i på spåret en gång i tiden och då sög han verkligen getpung. Men nu när han är domaren framstår han ju som kunnig som fan eftersom han har läst på varje ämne innan sändningen börjar.
Citera
2014-02-09, 05:01
Medlem
Falcãos avatar
Jag brukar spola förbi resten så att jag bara får höra If-bitarna. Briljant!

Tack If!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in