2014-02-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det tycks nästan finnas något personligt i din aversion mot A&S men just den biten håller jag verkligen med om. Det är något jag har noterat, att Sigge varje gång en brist eller något i den vägen avslöjas eller blir tydlig, alltid skall komma med en meningslös teori som på något sätt förmildrar eller skyler över bristen eller tillkortakommandet i fråga.

Alex har ju ändå toksågat sig själv ett par gånger i podcasten. Sigge har knappt ens kommit med mild självkritik vad jag kan minnas.

Sigge verkar inte vara van att få kritik. Han odlar myten om sig själv som "underbarn" hans vänner verkar ha fått bilden av honom som "geni" just för att han tänker så mycket innan han pratar och safear. Alla ska tjata om att han är snygg också.

Hör ju hur han tom när han bråkar ska vara superlogisk, och känner ett förbjudet behag när han inte är det. Massa människor slänger ur sig allt möjligt "halvtänkt" även på twitter och då uppstår diskussion. Det var ju det som hände Sigge med, folk höll inte med och sa det.

Det jag däremot aldrig har sett på twitter är någon som skriver "jag hade fel".
Citera
2014-02-04, 17:29
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt
Sigge verkar inte vara van att få kritik. Han odlar myten om sig själv som "underbarn" hans vänner verkar ha fått bilden av honom som "geni" just för att han tänker så mycket innan han pratar och safear. Alla ska tjata om att han är snygg också.

Hör ju hur han tom när han bråkar ska vara superlogisk, och känner ett förbjudet behag när han inte är det. Massa människor slänger ur sig allt möjligt "halvtänkt" även på twitter och då uppstår diskussion. Det var ju det som hände Sigge med, folk höll inte med och sa det.

Det jag däremot aldrig har sett på twitter är någon som skriver "jag hade fel".
Nja. Alltså. Sigge berättade i Värvet om att han blev kallad underbarn av lärare när han var liten. Jag har inte märkt något "mytodlande" från hans sida, bara en berättelse om hur det faktiskt var. Att hans vänner kallar honom för "geni" får man förmoda är ett resultat av deras privata och professionella relation med honom. Uppenbarligen har många tyckt att han är något speciellt, genom hela hans liv. Man kan anta att det borde finnas någon substans i det.
Citera
2014-02-07, 02:09
Medlem
Fy fan vad Sigge blivit tråkig. Hans långa monologer om något totalt SKIT har fått mig att vara väldigt nära att överge denna podcast. Det och att de överlag är sämre nu än förut, förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Olivrankan
Det andra bråket var väl med bland andra Sanna Lundell om Fittstimdebatten? Jag gick in som hastigast och tittade, kunde dock inte riktigt urskilja var han stod åsiktsmässigt. Fattar inte Twitter

Det går inte följa diskussioner på twitter och jag fattar inte hur nån kan använda det stället för att diskutera med varandra. Man får se kanske 10 slumpvist (?) utvalda inlägg och det kan vara flera hundra stycken...
Citera
2014-02-07, 13:48
Medlem
swimp78s avatar
Har nu lyssnat på förra podden - och herregud vad Sigge illustrerar begreppet "pseudo-intellektuell" i sin ursprungliga betydelse - dvs : en person som försöker ge sken av att kunna diskutera och analysera på ett intelligent sätt - men som egentligen är korkad. Tänker då på Sigges prat om "Glaspärlespelet" (som han inte ens läst) och ett långt resonemang illustrerat med musik och ljud som gick ut på att Sigge på ett "elegant" vis skulle binda ihop olika namn

Det där sättet att fritt "Koppla ihop" saker är ju annars legio för värsta sortens skriftställare i kvällspressen eller obegåvade a-kursstudenter i humaniora. Det är hur enkelt som helst, men man får intrycket av att Sigge själv tycker sig skapa stort innehåll. Att Alex ger Sigges obegåvade ordbajs "med beröm godkänt" illustrerar väl varför en sån som Sigge behöver en dum publik för att någon skall tro honom som smart.
Citera
2014-02-07, 18:05
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har nu lyssnat på förra podden - och herregud vad Sigge illustrerar begreppet "pseudo-intellektuell" i sin ursprungliga betydelse - dvs : en person som försöker ge sken av att kunna diskutera och analysera på ett intelligent sätt - men som egentligen är korkad. Tänker då på Sigges prat om "Glaspärlespelet" (som han inte ens läst) och ett långt resonemang illustrerat med musik och ljud som gick ut på att Sigge på ett "elegant" vis skulle binda ihop olika namn

Det där sättet att fritt "Koppla ihop" saker är ju annars legio för värsta sortens skriftställare i kvällspressen eller obegåvade a-kursstudenter i humaniora. Det är hur enkelt som helst, men man får intrycket av att Sigge själv tycker sig skapa stort innehåll. Att Alex ger Sigges obegåvade ordbajs "med beröm godkänt" illustrerar väl varför en sån som Sigge behöver en dum publik för att någon skall tro honom som smart.

Tycker också den sekvensen kändes rätt pretentiös och att kopplingarna inte var sådär jättebra heller. Var ju också ganska klart att han kom på allt det där efteråt och inte direkt i badkaret.

Sen är jag rätt besviken på att Sigge inte nämnde vad hans twitter-tjafs hade handlat om; var rätt övertygad om att det skulle bli podcastmaterial, men Sigge kanske inte ville riskera att stämplas som "rasist" i podcasten. Det hade varit väldigt intressant om han hade fått utveckla hur han tänkte kring Guldbaggegalan, men jag kan dock förstå honom om han kände sig trött på det tjafset.
Citera
2014-02-07, 18:18
Medlem
Shuyins avatar
Blir alltså live i Lund, Uppsala och Umeå. Varför dessa städer? Annat än att de vill festa med studenter kanske?
Citera
2014-02-07, 20:34
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Avsnitt 100 kommer alltså spelas in på 3(!) olika live-framträdanden.

Ja, har man manus till allt så fungerar det väl kanske..
Citera
2014-02-07, 22:35
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Blir alltså live i Lund, Uppsala och Umeå. Varför dessa städer? Annat än att de vill festa med studenter kanske?

För att göra något annorlunda än att bara köra på de största städerna som många andra gör?

Tråkigt då jag inte kan gå men kul att de vänder sig till lite mindre städer
Citera
2014-02-07, 23:12
Medlem
Är inte det där med att vi uppfattar fäger olika old news?
Citera
2014-02-07, 23:53
Medlem
kkurrukks avatar
Ibland undrar jag varför jag fortfarande lyssnar på den här podden, kanske för att jag hoppas på att de till slut ska finna tillbaks till den form som gjorde podcasten till den bästa i Sverige när den var ny. Från början var podcasten ett härligt virrvarr av roliga anekdoter med tveksam sanningshalt, ärliga utläggningar om deras inre liv och fnuliga teorier om existentiella frågor.
Numera består podcasten mest av fyra tjatiga punkter:

1. Tack till if. (både i början, mitten och på slutet.)
2. Någon form av sketch-verkstad som börjar med att någon frågar sig hur man till exempel skulle kunna skrämma någon på bästa sätt:
"Kanske skulle man kanske viska hoten från bakom en container?"
"Kanske skulle man stå där med en hästmask och bara stirra?"
"Kanske skulle man ha en röstförvrängare som får en att låta som en smurf?"
"Kanske skulle man börja prata om if försäkringar med dem?"
3. Sigge drar en långtråkig poetisk utläggning om någonting samtidigt som det spelas en låt i bakgrunden.
4. Alex säger ordet "konfunderad".

Det är synd att dem inte lyckats hålla kvalitén uppe på samma sätt sett som Filip och Fredrik gjort.
Citera
2014-02-08, 01:58
Medlem
Börjar också tröttna rejält på Sigges pseudovetenskapliga resonemang. Sen tycker jag att det är störigt att han inte säger att de gör 100-podden i tre städer för att de ska tjäna stålar. Istället börjar han snacka nåt om "när vi ändå är ute på vägarna..". Samma sak när de väver in sponsringen i innehåll i podden, precis tvärt emot vad F&F gör. Det känns oärligt.
Citera
2014-02-08, 02:14
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt

För övrigt ett helt ointressant segment i dagens podd det där med porren, för några avsnitt sen var det 30 minuter som gick åt till nån totalt ointressant ungdomskultur. Jag tror nästan dom driver med lyssnarna när dom pratar om sånt trams.
Att dom (Sigge) fortsätter med tramset förstår jag inte, dom måste ju inse hur ointressant det är. När Sigge pratade om att skrämmas eller vad fan det var i dagens avsnitt (lyssnade nyvaken) kokade jag av ilska. Jag vill inte lägga tid på sån skit. Men jag gillar dom egentligen båda två men dom flaxar iväg på för mycket skit.
Tänker jag: 'skulle jag betala för det här?' så är ju svaret tyvärr nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in