2014-02-01, 13:13
Medlem
sigurts avatar
Nu letar vi fram Schulmans hemnetannons!

Jag har tittat men hittar den inte, den kanske inte ligger ute ännu eller tror ni den redan kan vara såld?

Jag tror den kommer upp snart, tyvärr har jag glömt vilket nummer han bor på på odengatan, var det inte runt nr 20?

Det här sista segmentet när Sigge läste upp nån slags lek var fan det absolut tråkigaste jag hört i deras pod! Där ZOONADE jag verkligen ut.... herregud!
Citera
2014-02-01, 22:03
Medlem
Sista gången jag lyssnade på den här skiten. Hela skiten går ju ut på att Sigge sitter och drar någon värdelös teori med total avsaknad av botten och substans och att Alex sen drar av ett tillgjort och ansträngt fniss som sitter VÄLDIGT lång inne då teorierna alltid håller en så otroligt låg nivå. En pårökt 15-åring håller en högre nivå än "underbarnet", det han säger är ju bland det dummaste man kan tänka sig. Han har en vecka på sig att komma på intressanta saker att teoretisera kring och det finns så otroligt många intressanta saker som man kan ha teorier kring och har man en vecka på sig borde man fan kunna kräva av en vuxen människa att han kommer med något smartare än skiten han kommer med. Det är ju bara totalt nonsens allt han säger! Den andra delen består av att Alex drar någon anekdot han redan har dragit 5-6 gånger där han gärna skojar om hur patetisk han är, men det är ju oftast bara ett sätt för denne narcissist att ha något slags alibi då han alltid i dessa historier lyckas inflika saker som "middag med Guillio" bla bla bla jag var så pinsam bla bla bla sen slutar det med hur fantastisk Guillou tyckte han var när han sa något "smart", på det sättet får han fram det han vill ha sagt, d.v.s. att han är världens bästa och smartaste människa som var på middag med Guillou men utan att det blir allt för patetiskt. Så tänker väl han i alla fall, men han fattar inte att Guillou förmodligen bara tycker han är en jobbig nolla, men Guillou är väl av samma skrot och korn och vill väl själv ha lite bekräftelse därav middagen, men han ser väl igenom den där skiten han med.

Två värdelösa och patetiska halvmesyrer är vad dom är, trots att man märker att nästan varenda ord är manusskrivet, förberett och nästan genrepat så är allt ändå bara skit. De är medelmåttor på sin höjd, men då världen består av till största delen medelmåttor så går det ändå hem verkar det som.

Var kan man läsa om twitter-bråket som Sigge var inblandad i? Verkar som han gjorde bort sig som vanligt och tog det väldigt hårt då han över två veckor senare fortfarande inte kunnat sluta älta det och drar sin vana trogen ännu en värdelös teori i ett försök att släta över sin patetiska idioti.
Senast redigerad av selfredrum 2014-02-01 kl. 22:10.
Citera
2014-02-01, 23:41
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selfredrum
...

Två värdelösa och patetiska halvmesyrer är vad dom är, trots att man märker att nästan varenda ord är manusskrivet, förberett och nästan genrepat så är allt ändå bara skit. De är medelmåttor på sin höjd, men då världen består av till största delen medelmåttor så går det ändå hem verkar det som.

Var kan man läsa om twitter-bråket som Sigge var inblandad i? Verkar som han gjorde bort sig som vanligt och tog det väldigt hårt då han över två veckor senare fortfarande inte kunnat sluta älta det och drar sin vana trogen ännu en värdelös teori i ett försök att släta över sin patetiska idioti.

Det tycks nästan finnas något personligt i din aversion mot A&S men just den biten håller jag verkligen med om. Det är något jag har noterat, att Sigge varje gång en brist eller något i den vägen avslöjas eller blir tydlig, alltid skall komma med en meningslös teori som på något sätt förmildrar eller skyler över bristen eller tillkortakommandet i fråga.

Alex har ju ändå toksågat sig själv ett par gånger i podcasten. Sigge har knappt ens kommit med mild självkritik vad jag kan minnas.
Senast redigerad av snillet_1 2014-02-01 kl. 23:44.
Citera
2014-02-01, 23:53
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Jag funderade snarare på om han inte borde förvänta sig en anmälan om förtal från Katrin. Jag skiter fullständigt i Katrin Zytomierska men när han drog den där anekdoten så var det inte tal om något annat än den billigaste formen av hämnd. Notera att det inte behöver vara en lögn för att han ska kunna bli åtalad för förtal, så länge syftet med berättelsen var att utsätta Katrin för missaktning (vilket jag definitivt uppfattade det som) så kan han anses som skyldig.

Jag vet inte hur stor chansen är att Schulman faktiskt skulle komma att dömas för förtal men det känns ändå som att han borde tänkt över det där några gånger extra innan de släppte det senaste avsnittet.
Jag tror inte att någon, varken Alex eller någon annan behöver vara orolig eller fundera över om Katrin ska anmäla Alex eller ens bli förbannad. Anekdoten om prins Albert är precis i linje med den humorn Alex och Katrin hade på sina bloggar och i övrig offentlighet under tiden som gifta. De har säkert dragit den flera gånger tillsammans inför vänner och bekanta och skrattat rått. De är inte gifta längre, nej. Men Katrin har inte förändrats ett smack sedan dess, det är i alla fall min analys av att läsa hennes blogg. Hon skiter i det mesta och har en speciell humor.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Om man ponerar att Alex ljuger om Katrin och Prins Albert - kan han bli stämd för det? Att förtala en prins gör man knappast ostraffat.
Att prins Albert skulle bry sig har jag svårt att tro.
Citera
2014-02-02, 00:25
Medlem
Olivrankans avatar
Men som någon skrev tidigare. Deras anekdoter lämnas ofta med frågor. Som Sigges historia om kvinnan panik på planet - vad hände? Gick han fram eller inte? Och Alex nu om Katrin och prins Albert. Vad sa Alex till henne när hon kom tillbaka? Vad sa hon?
Citera
2014-02-02, 08:15
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selfredrum

Det handlade om det där Sisela-Kyle-på-guldbaggen-galan. Sigges teori var att det inte alls var rasistiskt, och att det är positivt att våga skämta med en färgad eftersom det tyder på att man inte bryr sig om ras. Eller nåt sånt. Han fick många emot sig. Han dyker även upp och diskuterar i kommentarerna på artikeln om ämnet på Tvdags.se.

Jag antar att han insåg i efterhand att han sa något "förbjudet", och att det är lämpligast att hålla sig väl med åsiktskonsensus, och väljer därför att framstå som om han blev lite tillfälligt tokig av själva twitterformatet.
Citera
2014-02-02, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det handlade om det där Sisela-Kyle-på-guldbaggen-galan. Sigges teori var att det inte alls var rasistiskt, och att det är positivt att våga skämta med en färgad eftersom det tyder på att man inte bryr sig om ras. Eller nåt sånt. Han fick många emot sig. Han dyker även upp och diskuterar i kommentarerna på artikeln om ämnet på Tvdags.se.

Jag antar att han insåg i efterhand att han sa något "förbjudet", och att det är lämpligast att hålla sig väl med åsiktskonsensus, och väljer därför att framstå som om han blev lite tillfälligt tokig av själva twitterformatet.

Sigge skrev till tex Jonas Inde: "Skämtet var en ordvits om namnet A-kolor. Color=färg. I klippet hör man tydligt att hon säger "color" på engelska. Alltså skämtet hade ingenting med Akolors hudfärg att göra. Att skämtförfattaren inte tänker på att detta kan kopplas till hudfärg är slarvigt men kan betyda att hen inte tänkte på hudfärg öht. Vad är problemet?"
Citera
2014-02-02, 10:23
Medlem
swimp78s avatar
Jag tycker inte det var så farligt, men uppenbarligen är åsiktskonsensus bland twitter-kultureliten att man ska ta avstånd från det där skämtet - och det är väl därför Sigge nu i efterhand så fegt kryper till korset och försöker antyda att han var temporärt lite knäpp i huvudet , typ.
Citera
2014-02-02, 16:24
Medlem
Olivrankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag tycker inte det var så farligt, men uppenbarligen är åsiktskonsensus bland twitter-kultureliten att man ska ta avstånd från det där skämtet - och det är väl därför Sigge nu i efterhand så fegt kryper till korset och försöker antyda att han var temporärt lite knäpp i huvudet , typ.
Det andra bråket var väl med bland andra Sanna Lundell om Fittstimdebatten? Jag gick in som hastigast och tittade, kunde dock inte riktigt urskilja var han stod åsiktsmässigt. Fattar inte Twitter

Märkligt hur som helst att han inte vidrör debatten i podcasten utan bara refererar den till ett twitterbråk.
Citera
2014-02-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivrankan
Det andra bråket var väl med bland andra Sanna Lundell om Fittstimdebatten? Jag gick in som hastigast och tittade, kunde dock inte riktigt urskilja var han stod åsiktsmässigt. Fattar inte Twitter

Märkligt hur som helst att han inte vidrör debatten i podcasten utan bara refererar den till ett twitterbråk.

Tror det handlade om hennes ADHD krönika, eller de kanke har bråkat om feminism också. Nu såg inte jag guldbaggeskiten men också fått uppfattningen att twitterfölk överreagerat. Vems blick är det egentligen som är "rasistisk" om de direkt tolkar skämtet som hudfärgsrelaterat. Skämten om Özz och Marika spann vidare på de som de själva har som huvudnummer i sina aktuella shower. Så har jag fattat det. Sigge kunde gott försvarat sin synpunkt, om F&F istället för att ducka.
Senast redigerad av Aryt 2014-02-02 kl. 22:13. Anledning: som F&F
Citera
2014-02-03, 01:13
Medlem
barnets avatar
Jesus christ Manning.....................vilken komplett fiaskostart på SB..
Citera
2014-02-03, 13:46
Medlem
omahafittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retro1234
LOL, ja hände? Inte så mycket, ett par vändor fram och tillbaks bland mediefolket, sjukt trist, inget av vikt som vanligt när någon av de självutnämnda uttalar sig. Varför inte kolla twitter själv om du är intresserad?
Vill du inte slösa bort din tid gör något viktigare som t.e.x. gå och töm magen eller ta en nattmacka eller vad som helst egentligen. Sjukt ointressant.

Du är körd. Det är klart att man förklarar vad det handlar om
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in