2014-02-07, 22:26
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Han bor bara 1,7 km från MB och AN är han vän med dem? Det kanske var han som körde hem MB den där kvällen med taxi.
FB sidorna är numera korrigerade och sanerade. Om han känner AN och MB vet jag ej. Troligare att han känner sonen i så fall. Däremot är han fortfarande vän med En av MBs älskarinnor på FB.
Citera
2014-02-07, 22:37
Bannlyst
Citat:
Har inte läst hela FUP:en vet bara att det stod att MB tagit taxi hem kommer dock inte ihåg om det stod vad chauffören hette?

Vore kanske ide att läsa FUP istället för att spekulera? Är väl nog många oskyldiga som har hängts ut redan.
Citera
2014-02-07, 23:36
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
http://forumbilder.se/DBS3G/image har lagt upp en bild på den ängel som jag hittade vid en skogsväg i samband med VB:s försvinnande, vilket jag oxå tidigare skrivit om. På denna skogsväg som ligger i anslutning till väg 383 strax efter Mjöträsk (tror jag det heter iaf) stod även en VOLVO parkerad i två dygn. Jag stannade och kollade då bilen syntes från väg 383 det var en äldre kombi och när jag kikade in i den såg den kliniskt ren ut och helt tom. Jag kollade dock upp bilen och den ägdes av en I*ar Johansson på Eyvind Johnsons Väg i Boden. Jag kontaktade polisen med anledning av detta då det var en eller någon dag sedan de gripit KJ och jag trodde det kunde ha något samband eftersom efternamnet var det samma. Vet ej om de kollade detta dock och när jag körde förbi vid ett annat tillfälle passade jag på att stanna till där jag sett bilen stå och såg då ängeln i trädet. Fick associationer till Fallen Angel när jag hörde talas om spelet. Har även meddelat polisen om ängeln i trädet men tror ej de kollat detta. Platsen är förövrigt en slaktplats där man förmodligen slaktat djur som kor i det dolda för att slippa betala att få dem hämtade (var iaf en teori från en vän). Var dit någon vecka senare med en vän och det låg begravda djur överallt fanns gott om kranium och ben och luktade på vissa platser. Det hade lätt kunnat vara en styckplats. Har kollat upp denna I*ar som ägde bilen på nätet men inte hittat något däremot bor han granne med en M*rtin med samma efternamn kanske en släkting till såväl honom som KJ då de delar efternamn söka tre och kanske kan det vara M*rtin Något?

Vilket datum såg du denna Volvo kombi?
Vilken färg var Volvo kombi'n'?
När du skriver "äldre" Volvo, vilken års model ca. menar du då?

"Mjöträsk" är nog fel namn på träsket, kan du präcicera VAR du såg Volvo'n?
Senast redigerad av Theforeigner 2014-02-07 kl. 23:47.
Citera
2014-02-07, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moltisanti
Ja det är tur att rättssamhället inte funkar såsom vissa här, där motiv är det enda avgörande för att peka ut en gärningsman och att denne självklart är skyldig till motsatsen bevisats.

Haha och det är vad de själva anser vara ett motiv som står och gäller...man kan ju undra hur nära till att mörda dessa har
Citera
2014-02-08, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Om man planterar detta blod i KJ:s bil så borde det väl i så fall rimligtvis ske med syftet
att kasta skulden på densamme.
Det borde väl dessa blodplanterande otäckingar utgå ifrån skulle bli det konkreta resultatet
av en sån ytterst illvillig operation.
Benen var de första kroppsdelarna som hittades i Gula huset den 20/5. Gula huset var inget gömställe, utan meningen var att benen skulle hittas. Benen skall ha placerats dit 18-20 maj.
Andra kroppsdelar hittades i terrängen den 22/5 och inte så långt från Gula huset och de låg öppet där, motivet var att de skulle hittas.
De här kroppsdelarna placerades ut tidigare än de i Gula huset.
Det låg sannolikt i gärningmännens plan att kroppsdelarna skulle snabbt hittas i terrängen, när så inte gjordes placerades benen i Gula huset.
Den 23/5 häktades KJ och hans bil togs in för stor kontroll och där hittades blodspåret.
Den här blodplanteringen gjordes sannolikt samma natt som VB mördades den 4- 5/5.
Här ansåg sannolikt gärningmännen att KJ:s bil snabbt kommer att tas in för kontroll och blodspåret upptäcks, men när så inte gjordes placerades kroppsdelarna ut.
Vad man kan inse ingick blodspåret att vilseleda och fördröja utredningen.
Vad de var ute efter var att få utredningen på villovägar, som gör att det blir till en omöjlighet att starta om en utredning som har hamnat fel.
Att blodspåret i bagageutrymmet var avsikten att KJ skulle få skulden för mordet kan man helt bortse ifrån.
När du ser till blodspåret i bilen måste du se till helheten, som jag beskrivit.
Senast redigerad av Lagro 2014-02-08 kl. 03:14.
Citera
2014-02-08, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Fallet TQ inger inga farhågor därvidlag ..?
TQ han erkände 30 mord men blev dömd för 8. Felet som gjordes i TQ fallet var att det undersöktes inte om han verkligen hade gjort dem. Om vi antar KJ hade gjort någon liknande grej tagit på sig ett mord han aldrig gjort. Den första frågan borde varit, var finns brottsplatsen ? Något svar hade han aldrig kunnat komma med och bluffen hade blivit avslöjat omgående.
Senast redigerad av Lagro 2014-02-08 kl. 03:26.
Citera
2014-02-08, 06:54
Medlem
Citat:
Tänkte att de kanske har någon koppling till KJ då de delar efternamn med honom, även om det är ett vanligt namn. Verkar märkligt att en 73-åring kör ut sin bil i skogen och lämnar den där minst två dygn. Han kanske hade lånat den till en yngre släkting tex?
Om du sakta sakta läser vad du själv har skrivit kanske du upptäcker hur jävla dumt det låter och att du fallit i den typiska privatspanarfällan om att allt som är märkligt har ett samband.
Citera
2014-02-08, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Däremot finns det en yngre man med samma namn (mart*n j*hansson) som är i rätt ålder och som haft problem med alkohol och kör taxi. Är på FB polare med många omnämnda i tråden.
Det nämndes tidigare i tråden att JJ nyligen har varit till en kusin i Hampis och kört iväg möbler därifrån. En möjlighet skulle kunna vara att dem som enligt en granne till KJ bar ut ett föremål 150*70 cm aldrig brände upp eller kastade föremålet på soptipp, ens lagt den någonstans ute i skogen eller så. I stället kan de ha åkt till kusinen och ställt in föremålet i en boda eller liknande. JJ kan ha fått reda på detta och städar på nytt. Intresset för att leta efter föremålet har sannolikt svalnat och nu flera månader senare kan vara en lämplig tidpunkt att göra sig av med den. Konspiratoriskt, ja. Omöjligt, nej. Föremålet har inte återfunnits av Polisen, så varför inte?
Citera
2014-02-08, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Det nämndes tidigare i tråden att JJ nyligen har varit till en kusin i Hampis och kört iväg möbler därifrån. En möjlighet skulle kunna vara att dem som enligt en granne till KJ bar ut ett föremål 150*70 cm aldrig brände upp eller kastade föremålet på soptipp, ens lagt den någonstans ute i skogen eller så. I stället kan de ha åkt till kusinen och ställt in föremålet i en boda eller liknande. JJ kan ha fått reda på detta och städar på nytt. Intresset för att leta efter föremålet har sannolikt svalnat och nu flera månader senare kan vara en lämplig tidpunkt att göra sig av med den. Konspiratoriskt, ja. Omöjligt, nej. Föremålet har inte återfunnits av Polisen, så varför inte?

Edit: En enklare förklaring är att JJ kan ha hjälpt en annan JJ att flytta några mil norrut. Det är dock en lockande tanke då två av DJ vänners mamma bor i hampis och hans pappa är där och flyttar möbler.
Senast redigerad av Husvagn2 2014-02-08 kl. 09:50.
Citera
2014-02-08, 09:45
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Benen var de första kroppsdelarna som hittades i Gula huset den 20/5. Gula huset var inget gömställe, utan meningen var att benen skulle hittas. Benen skall ha placerats dit 18-20 maj.
Andra kroppsdelar hittades i terrängen den 22/5 och inte så långt från Gula huset och de låg öppet där, motivet var att de skulle hittas.
De här kroppsdelarna placerades ut tidigare än de i Gula huset.
Det låg sannolikt i gärningmännens plan att kroppsdelarna skulle snabbt hittas i terrängen, när så inte gjordes placerades benen i Gula huset.

Att benen hittades först var ju rena slumpen tack vare hjälp från andevärlden genom kvinnlig intuition av en sierska och en spaningsledare från MPS. De andra delarna låg inte helt öppet.

Enligt sierskan skulle VB finnas i ett gult hus. Gula huset kan ju vara BP och att man inte hann med att lasta ut benen utan de blev kvar i en svart plastsäck.
Citera
2014-02-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Att benen hittades först var ju rena slumpen tack vare hjälp från andevärlden genom kvinnlig intuition av en sierska och en spaningsledare från MPS. De andra delarna låg inte helt öppet.

Enligt sierskan skulle VB finnas i ett gult hus. Gula huset kan ju vara BP och att man inte hann med att lasta ut benen utan de blev kvar i en svart plastsäck.
Är det någon som vet om det räcker med att skotta in snö i denna påse för att behålla likstelhet något samt bromsa in förruttnelseprocessen? KJ behöver inte nödvändigtvis ha haft tillgång till kylbox eller kallutrymme, det kanske hade räckt med snö i en sopsäck. Någon som vet?
Senast redigerad av Husvagn2 2014-02-08 kl. 10:05.
Citera
2014-02-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husvagn2
Är det någon som vet om det räcker med att skotta in snö i denna påse för att behålla likstelhet något samt bromsa in förruttnelseprocessen? KJ behöver inte nödvändigtvis ha haft tillgång till kylbox eller kallutrymme, det kanske hade räckt med snö i en sopsäck. Någon som vet?
Det kan sannolikt stoppa förruttnelseprocesen om benen sattes in i en plastsäck tillsammans med massor av is och inbäddades exempelvis i en spånhög.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in