2014-02-07, 19:33
Medlem
Skönt att få klarhet i fallet nästa vecka. Leif GW börjar att nysta i affären. Veckans Brott kommer med svaren.
Citera
2014-02-07, 20:58
Medlem
en av orsakerna till alla olika åsikter finns redan här
VB mamma tror (i tidiga förhör)att MB hämtar VB utanför bostaden.
MB finns i närheten enligt kvitton från ICA Kvantum och COOP
KJ hämtar VB utanför bostaden. Enligt KJ = trådsanning
Citera
2014-02-07, 21:15
Medlem
just_a_girls avatar
http://forumbilder.se/DBS3G/image har lagt upp en bild på den ängel som jag hittade vid en skogsväg i samband med VB:s försvinnande, vilket jag oxå tidigare skrivit om. På denna skogsväg som ligger i anslutning till väg 383 strax efter Mjöträsk (tror jag det heter iaf) stod även en VOLVO parkerad i två dygn. Jag stannade och kollade då bilen syntes från väg 383 det var en äldre kombi och när jag kikade in i den såg den kliniskt ren ut och helt tom. Jag kollade dock upp bilen och den ägdes av en I*ar Johansson på Eyvind Johnsons Väg i Boden. Jag kontaktade polisen med anledning av detta då det var en eller någon dag sedan de gripit KJ och jag trodde det kunde ha något samband eftersom efternamnet var det samma. Vet ej om de kollade detta dock och när jag körde förbi vid ett annat tillfälle passade jag på att stanna till där jag sett bilen stå och såg då ängeln i trädet. Fick associationer till Fallen Angel när jag hörde talas om spelet. Har även meddelat polisen om ängeln i trädet men tror ej de kollat detta. Platsen är förövrigt en slaktplats där man förmodligen slaktat djur som kor i det dolda för att slippa betala att få dem hämtade (var iaf en teori från en vän). Var dit någon vecka senare med en vän och det låg begravda djur överallt fanns gott om kranium och ben och luktade på vissa platser. Det hade lätt kunnat vara en styckplats. Har kollat upp denna I*ar som ägde bilen på nätet men inte hittat något däremot bor han granne med en M*rtin med samma efternamn kanske en släkting till såväl honom som KJ då de delar efternamn söka tre och kanske kan det vara M*rtin Något?
Citera
2014-02-07, 21:39
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
http://forumbilder.se/DBS3G/image har lagt upp en bild på den ängel som jag hittade vid en skogsväg i samband med VB:s försvinnande, vilket jag oxå tidigare skrivit om. På denna skogsväg som ligger i anslutning till väg 383 strax efter Mjöträsk (tror jag det heter iaf) stod även en VOLVO parkerad i två dygn. Jag stannade och kollade då bilen syntes från väg 383 det var en äldre kombi och när jag kikade in i den såg den kliniskt ren ut och helt tom. Jag kollade dock upp bilen och den ägdes av en I*ar Johansson på Eyvind Johnsons Väg i Boden. Jag kontaktade polisen med anledning av detta då det var en eller någon dag sedan de gripit KJ och jag trodde det kunde ha något samband eftersom efternamnet var det samma. Vet ej om de kollade detta dock och när jag körde förbi vid ett annat tillfälle passade jag på att stanna till där jag sett bilen stå och såg då ängeln i trädet. Fick associationer till Fallen Angel när jag hörde talas om spelet. Har även meddelat polisen om ängeln i trädet men tror ej de kollat detta. Platsen är förövrigt en slaktplats där man förmodligen slaktat djur som kor i det dolda för att slippa betala att få dem hämtade (var iaf en teori från en vän). Var dit någon vecka senare med en vän och det låg begravda djur överallt fanns gott om kranium och ben och luktade på vissa platser. Det hade lätt kunnat vara en styckplats. Har kollat upp denna I*ar som ägde bilen på nätet men inte hittat något däremot bor han granne med en M*rtin med samma efternamn kanske en släkting till såväl honom som KJ då de delar efternamn söka tre och kanske kan det vara M*rtin Något?
Denna Martin är 73 år.
Citera
2014-02-07, 21:42
Medlem
just_a_girls avatar
http://www.bilddump.se/bilder/20140207212502-95.199.144.227.jpg platsen där bilen stod och så ängeln uppsatt i björken http://www.bilddump.se/bilder/20140207214102-95.199.144.227.jpg hoppas länkarna fungerar nu är novis på området länka egna bilder.
Citera
2014-02-07, 21:47
Medlem
highfives avatar
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/20140207212502-95.199.144.227.jpg platsen där bilen stod och så ängeln uppsatt i björken http://www.bilddump.se/bilder/20140207214102-95.199.144.227.jpg hoppas länkarna fungerar nu är novis på området länka egna bilder.
Bilderna fungerar. Fast brottslingar som är 73 resp 74 är ovanliga, men vem vet. Lite märkligt iaf.
Citera
2014-02-07, 21:53
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Bilderna fungerar. Fast brottslingar som är 73 resp 74 är ovanliga, men vem vet. Lite märkligt iaf.
Tänkte att de kanske har någon koppling till KJ då de delar efternamn med honom, även om det är ett vanligt namn. Verkar märkligt att en 73-åring kör ut sin bil i skogen och lämnar den där minst två dygn. Han kanske hade lånat den till en yngre släkting tex?
Citera
2014-02-07, 21:56
Medlem
highfives avatar
Däremot finns det en yngre man med samma namn (mart*n j*hansson) som är i rätt ålder och som haft problem med alkohol och kör taxi. Är på FB polare med många omnämnda i tråden.
Citera
2014-02-07, 22:06
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Däremot finns det en yngre man med samma namn (mart*n j*hansson) som är i rätt ålder och som haft problem med alkohol och kör taxi. Är på FB polare med många omnämnda i tråden.
Han bor bara 1,7 km från MB och AN är han vän med dem? Det kanske var han som körde hem MB den där kvällen med taxi.
Citera
2014-02-07, 22:18
Bannlyst
Citat:
Han bor bara 1,7 km från MB och AN är han vän med dem? Det kanske var han som körde hem MB den där kvällen med taxi.

Står det så i FUP eller?
Citera
2014-02-07, 22:23
Medlem
Citat:
Jag ställde frågan sist om MPS såg när ME klev in i gula huset. Frågan är utredd i tråden. Om man uppehåller sig vid tidpunkten så har jag följande frågor:
När Polisen växlade från att spana på MB till KJ så dröjde det ett tag innan de fick koll på honom. De hittade inte honom någonstans. Hade de hittat bilen men inte honom, eller varken eller? (frågan är ställd mot att flera individer har varit i området kring gula huset och bör i så fall ha sett hans bil som inte är lika lätt att parkera undan som att själv gömma sig i området. Har han valt att lämna bilen någon helt annan stans så torde det ha varit en rejäl strapats att lyckas frakta dit kroppsdelar, osv. Han kan förstås ha valt en annan bil men det är sak samma. Vittnen bör i så fall ha sett ett fordon där.) När Polisen sedan får koll på honom och bilen så är han och bilen i familjehemmet. Enligt pappan så var han hemma men detta var inte sant, såvida han inte gömde sig hemma och pappan visste om det.)
Upprepar frågan: När Polisen valde att spana på KJ 20 maj, hade de fått kolla på KJ bil men inte honom, eller varken eller? Någon som vet?
Citera
2014-02-07, 22:24
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Står det så i FUP eller?
Har inte läst hela FUP:en vet bara att det stod att MB tagit taxi hem kommer dock inte ihåg om det stod vad chauffören hette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in