2014-02-06, 22:56
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror att denna M*rtin N*got har med mordet att göra. Aktiv på FB mellan 28/4 till 3/5. Sen dyker personen upp på MPS FB med sin vettiga kommentar kring 10/5. "Borde inte pojkvännen ha hämtat upp henne med bil vid Ugglegatan". Inte ett ordagrant citat, men något i den stilen.

Finns det möjligen skärmdumpar på den här kufens aktiviteter på FB mellan 28 april och 3 maj? Eller minns du på ett ungefär vad han skrev?
Citera
2014-02-06, 23:27
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Mitt fetade:

KJ syftar ju inte på eventuella medgärningsmän här. Om man läser fup så framgår det. Förhöret handlar om huruvida KJ hade samlat kompisarna till någon slags överläggning strax innan han greps, för att då uppmana dem att ta fast den rätte mördaren. Polisen frågade ut både KJ och kompisarna om detta. Alla nekade till att något sådant "möte" eller "överläggning" skulle ha ägt rum. Några kompisar hade fått frågan per telefon, men avfärdat alltsammans som rena tossigheterna.
Det var alltså i detta sammanhang KJ påpekade för polisen att ingen ville ställa upp på att agera poliser efter de inte ville inblandade/åka dit.

KJ påstår sig vilja ha hjälp av sina kompisar att sätta dit den som mördade och styckade hans vän, Vatchareeya Bangsuan, men ingen av kompisarna är på för att inte riskera att bli inblandade/åka dit .. Åka dit för vad då ? Tror inte det finns tillstymmelse av sanningsprägel i den förklaringen, i varje fall tror jag att sanningshalten är väldigt låg.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-06 kl. 23:38.
Citera
2014-02-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
KJ påstår sig vilja ha hjälp av sina kompisar att sätta dit den som mördade och styckade hans vän, Vatchareeya Bangsuan, men ingen av kompisarna är på för att inte riskera att bli inblandade/åka dit .. Åka dit för vad då ? Tror inte det finns tillstymmelse av sanningsprägel i den förklaringen, i varje fall tror jag att sanningshalten är väldigt låg.

Jag tycker det är enklare att förstå sammanhangen om man läst FUP:en .... Man behöver åtminstone inte famla helt i mörker.
Citera
2014-02-07, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Griftefridsbrottet finns visst i åtalet och gärningsbeskrivningen. Iom att han blev dömd för mord så blev det som jag förstår saken "konsumerat" av mordet och räknades då snarare in som en försvårande omständighet när straffmätningen gjordes.

Skulle hovrätten komma fram till att det inte går att styrka någonting annat än att KJ befattat sig med den döda kroppen på ett skändligt vis (kört den i sin bil) så kommer griftefridsåtalet att göra "comeback" när mordåtalet faller och han blir då dömd för detta. Precis som din lille älskling Matsen. Det är nog inte en alltför djärv gissning att det blir maxstraff, dvs 2 år, för KJ också. Han kan då - faktiskt - skatta sig lycklig att RPU:n kom fram till att han inte är tokig. Hade han varit tokig så hade vårdtiden kunnat bli mycket längre och eventuellt hade han inte blivit släppt förrän han erkänt varför och under vilka omständigheter han körde runt med en död (och förmodligen styckad) kropp efter en av sina bästa vänner.
Blodspåret i bagageutrymmet är efter att VB har avlidit som blodet kommer ifrån. Det är inget blod som kom dit när hon levde.
Eftersom blod från en avliden person avger cadaverine lukten =liklukten, markerade spårhunden det också.
Att plantera in det här blodspåret anser jag var en mycket enkel operation och enligt undersökningen om blodspåret tyder det på att så är fallet.
Därför kan inses, att påstå att någon kropp eller kroppsdelar har transporterats med bilen, det finns inga bevis för det.
Jag anser att planteringen av blodspåret gjordes med avsikt att vilseleda och fördröja utredningen, och avsikten var inte att KJ skulle få skulden för mordet.
Citera
2014-02-07, 02:41
Medlem
Sedan med tejprullen där fanns det blodspår av VB på den, men de har kommit dit när hon levde, därför blir tejpen ointressant. Den här tejpen i badrummet passar inte ihop heller med tejpen som fanns på kroppen.
Senast redigerad av Lagro 2014-02-07 kl. 02:53.
Citera
2014-02-07, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Blir det ett race till med det här mordärendet - vilket det rimligtvis borde kunna bli - så
är jag helt övertygad om att hovrätten fastställer domen och absolut inte river upp den
och försätter Johansson på fri fot igen.
Jurister är inte mycket för allehanda konspirationsteorier med blodplantering och dylikt
verklighetsfrämmande nonsens och allra minst skulle man ett enda ögonblick spilla tid
på att reflektera över möjligheten med dina inhyrda professionella styckmördare...kineser
eller av vilken annan nationalitet de än må vara...
Jurister vill ha bevis för begånget brott, jag är övertygad att Hovrätten dömer ingen för mord om det inte finns övertygande bevis. Om det inte är på det viset finns det ingen rättsäkerhet, men jag anser det finns rättssäkerhet i landet.
Citera
2014-02-07, 03:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jurister vill ha bevis för begånget brott, jag är övertygad att Hovrätten dömer ingen för mord om det inte finns övertygande bevis. Om det inte är på det viset finns det ingen rättsäkerhet, men jag anser det finns rättssäkerhet i landet.

Fallet TQ inger inga farhågor därvidlag ..?
Citera
2014-02-07, 08:06
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Gjorde just det och igen:

http://i.imgur.com/mgzGtaN.jpg

Här är iaf inlägget som Mart*n Någ*t gjorde på MPS sida.
Citera
2014-02-07, 08:16
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Finns det möjligen skärmdumpar på den här kufens aktiviteter på FB mellan 28 april och 3 maj? Eller minns du på ett ungefär vad han skrev?

Det som också är intressant är att inläggen börjar i samband med KJs födelsedag och avslutas dagen innan VB mördas. Sista inlägget 3/5 "Bara dö". Du får läsa resten på FB. I vilket fall får jag intrycket att personen är påverkad alternativt psykisk sjuk under dessa dagar, men sen när hen dyker upp på MPS sida så är det relevant och vettigt. Fanns inga inlägg före 28/4 och inga efter 3/5.
Citera
2014-02-07, 08:47
Medlem
Den kvällen/natten V dog..
Sen drar han sig undan ett tag och dyker upp på söket.
Jag kan förklara mer ingående senare om någon är intresserad,
måste jobba..
Jag ser alltså ett mönster i hans beteende och är övertygad om att K är den som mördat V.
Citera
2014-02-07, 09:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Den kvällen/natten V dog..
Sen drar han sig undan ett tag och dyker upp på söket.
Jag kan förklara mer ingående senare om någon är intresserad,
måste jobba..
Jag ser alltså ett mönster i hans beteende och är övertygad om att K är den som mördat V.

Om det stämmer är nog "K" en av KJ:s medbrottslingar ..
Citera
2014-02-07, 09:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser att planteringen av blodspåret gjordes med avsikt att vilseleda och fördröja utredningen, och avsikten var inte att KJ skulle få skulden för mordet.
Om man planterar detta blod i KJ:s bil så borde det väl i så fall rimligtvis ske med syftet
att kasta skulden på densamme.
Det borde väl dessa blodplanterande otäckingar utgå ifrån skulle bli det konkreta resultatet
av en sån ytterst illvillig operation.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-07 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in